Rock Werchter 2025

Echt hilarisch wat mensen allemaal opperen om onder Sam Fender te zetten
Muse, Metallica, Dua Lipa en nu Bruce Springsteen
Ben benieuwd waar mensen nog meer mee komen straks
Wat dachten jullie van Coldplay, Rammstein of AC/DC?
Zelf niet echt fan van de door jou genoemde artiesten. Liever een The Rolling Stones dan

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Fender had ook van in het begin als subheadliner gezet moeten worden. Is ook een zeer hoge positie voor hem op een festival als Rock Werchter en dán sprak je pas over een 'natuurlijke groei'.
Ze proberen hem inderdaad wat omhoog te duwen, om een jongere headliner met toekomst te creëren. Maar ze doen dat natuurlijk ook alleen maar omdat ze echt ongelooflijk geloven in die gast.
En dat is niet onterecht vind ik. Z'n optreden vorige keer was zeer geslaagd, en z'n recent album is echt uitmuntend qua songwriting en uitvoering. Het heeft ook alles om te werken in een festivalsfeer. Ben dan ook zeer benieuwd om te kijken hoe hij het er vanaf brengt. Je kan het nooit voorspellen, maar dit is in mijn ogen een Bruce Springsteen in the making.

Al ga ik wel eerst proberen shaken op Barry can't Swim. 😜

Echt hilarisch wat mensen allemaal opperen om onder Sam Fender te zetten
Muse, Metallica, Dua Lipa en nu Bruce Springsteen
Ben benieuwd waar mensen nog meer mee komen straks
Wat dachten jullie van Coldplay, Rammstein of AC/DC?
Prince, Bowie of Michael Jackson kunnen misschien ook nog wel

• Haha
Waarderingen: fatefearfighter
Franz Ferdinand stond toch eerst op een poster? Wellicht zitten zij op de reservebank.

Franz in de barn en Elbow naar main?

Pardon?
Headliner graspop 4dagen ervoor?
Foo Fighters spelen altijd 2,5 3 uur
De enige die dat kunnen opvangen is een bruce of een guns n roses

Dan hebben ze dat op wat 3 weken, heerlijk opgelost zo + royal blood op hun piek erbij te zette om aan 2,5u te komen

Ik zeg toch ook niet dat ze het slecht hebben opgelost toen?

Maar headliner Graspop wil niet zeggen dat ze dezelfde status hebben op Werchter. Faith No more zou in 2020 als derde naam op het affiche staan.

2010 speelde Faithless ook nog na Muse, dus het is niet onmogelijk om nog een act na Muse te laten spelen. 😉
Had Schuurmans daarvan zelfs niet eens iets gezegd in een of ander interview, dat ze daar heel wat shit voor hadden gekregen, en dat het echt vernieuwend was voor de tijd om nog een dance/dans act erna te duwen? Ik herinner me zo ook eens Carl Cox. Vond ik wel geslaagd eigenlijk, rustig uitdansen. Leuke sfeer toen.
Beetje wat 2manyDJ's nu gaat doen op zondag. Zou voor mij altijd mogen.

• Geweldig
Waarderingen: Louwers
Sam Fender heeft heel duidelijk op het platteland niet de status van headliner.
In de woestijn ook niet - op Coachella in de namiddag voor een halfgevulde tent.
Was by far ook de minste acht van alles wat gepasseerd is op de live stream, dus benieuwd of dit zoveel beter zou worden op een headliner spot.

Uiteindelijk komt het neer op twee scenario's:

1. 'We kunnen geen gelijkwaardige vervanger voor KoL vinden'
Raye schuift door naar de subheadliner positie, krijgt een kwartiertje langer. Plek nr. 3 wordt ingenomen door een naam in de categorie Tom Odell, Inhaler, wellicht wordt Elbow verplaatst van Barn naar Mainstage (NB: ze spelen in het huidige tijdschema anderhalf uur).

2. 'We toveren iets uit de hoge hoed'
Hier zijn de mogelijkheden schaars. Muse als co-headliner ligt niet direct voor de hand (bovendien de dag ervoor op Open'er). Ik weet niet in hoeverre Mumford & Sons zijn te porren voor deze plek. Charli XCX staat een paar dagen eerder als headliner op het hoofdpodium van Roskilde, dus gaat ook niet co-headlinen. Kortom, weinig konijnen te bekennen.

• Leuk
Waarderingen: jamesmurphy
Uiteindelijk komt het neer op twee scenario's:

1. 'We kunnen geen gelijkwaardige vervanger voor KoL vinden'
Raye schuift door naar de subheadliner positie, krijgt een kwartiertje langer. Plek nr. 3 wordt ingenomen door een naam in de categorie Tom Odell, Inhaler, wellicht wordt Elbow verplaatst van Barn naar Mainstage (NB: ze spelen in het huidige tijdschema anderhalf uur).

2. 'We toveren iets uit de hoge hoed'
Hier zijn de mogelijkheden schaars. Muse als co-headliner ligt niet direct voor de hand (bovendien de dag ervoor op Open'er). Ik weet niet in hoeverre Mumford & Sons zijn te porren voor deze plek. Charli XCX staat een paar dagen eerder als headliner op het hoofdpodium van Roskilde, dus gaat ook niet co-headlinen. Kortom, weinig konijnen te bekennen.
Pulp als wit konijn zou fantastisch zijn. Kan ook zijn dat ze dat weekend bewust vrij nemen natuurlijk.

Volgens mij is Muse geen band die er een probleem van zou maken dat Sam Fender nog na hun speelt
Doorgaans hebben die genoeg technische voorwaarden die er wel voor zorgen dat ze als laatste op een podium moeten spelen (of degene daarna een kleine productie heeft).

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread