Rock Werchter 2025

Een stuk kleinere naam, die korter speelde.
Kleiner dan FF, ja vind ze maar is even groot. Waren dat jaar headliner/afsluitende act op ondermeer Graspop en Hellfest. Om de 2h te vullen kregen zij 1h15 en Royal Blood 45 minuten die dag als ik het me goed herinner.
Het blijft een propere oplossing.
Idem voor M&S en Stromae.
Als ze nu de richting van MC en NOS volgen zou het een serieuze krachttoer zijn.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Nee joh. Damiano - Raye - (....) - Fender is écht een mooi rijtje namen.
Damiano is toch helemaal niks man. Een over het paard getilde popster die solo nog slechtere muziek produceert dan met z’n puberbandje.

Raye is objectief natuurlijk wel een goede act, maar je maakt mij er niet blij mee. Zal zeer waarschijnlijk gaan neerkomen op het proberen te verkopen van het ticket. Maar ik geloof dat ze dit juist weer hadden uitgeschakeld om de monopolitiepositie van Ticketmaster nog meer uit te buiten?

• Leuk
Waarderingen: koolket en Piranha43
Guessing it won’t be muse then otherwise they’d have announced now too

Het is vandaag een officiële wettelijke feestdag, volgens mij ook in België. Morgen, sowieso traditionele aankondigingsdag, zou dan een stuk logischer zijn.

Wat het ook wordt, ik hoef geen band te zien die ik vorig jaar ook al zag...
Als het effectief Tom Odell is die ze nog stiekem achter de hand hebben, dan zou ik Ray eentje opschuiven, Tom daar zetten, en iets anders zoeken voor die vrije spot veel eerder op de dag.

Red Hot Chili Peppers 2022 en 2023.

Ah ja, dat is waar natuurlijk. En was niet eens een last-minute oproep, toch?

Maar alsnog extreem ongebruikelijk dat een headliner direct terugkeert. Zo'n Dua Lipa is om meerdere redenen totaal onrealistisch.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Zou wel een chique oplossing zijn, ik geloof er wel in dat ze morgen aangekondigd worden.

Open'er de dag ervoor hoeft geen dealbreaker te zijn. Niet ideaal maar in het verleden hebben ze wel eens vaker verschillende landen in Europa aangedaan, zonder rustdag.

Afgaande op het bericht van Werchter van gisteren ("there's nog replacement yet. Our bookers are working hard to find the best possible act") lijkt Muse overigens echt niet vanzelfsprekend.

Bij Mad Cool en NOS Alive lag Muse gisteren namelijk al vast. Onwaarschijnlijk dat dat voor Werchter dan nog niet het geval zou zijn...

Laatst bewerkt:
Precies wat ik bedoelde: twee bands die de speeltijd van de foo’s opvulde. Niet 1 gelijkwaardige vervanging.

Dat Faith no more volgens velen een goede show gaf, doet daar niks aan af.
Met die nuance dat ze in 2025 amper een dikke week hadden om een vervanger te vinden. Ze hebben toen zelfs speciaal zitten communiceren over wat er achter de schermen gebeurt bij een annulering, juist om duidelijk te maken dat je op zo'n korte termijn geen headliners kan boeken. Vandaag is de termijn ook kort, maar niet vergelijkbaar.

• Leuk
Waarderingen: Chiel
Muse is wel echt een maatje groter dan KOL. Die boeken ze alleen als ze nog minimaal tienduizend tickets moeten verkopen.

Een stuk kleinere naam, die korter speelde.
Pardon?
Headliner graspop 4dagen ervoor?
Foo Fighters spelen altijd 2,5 3 uur
De enige die dat kunnen opvangen is een bruce of een guns n roses

Dan hebben ze dat op wat 3 weken, heerlijk opgelost zo + royal blood op hun piek erbij te zette om aan 2,5u te komen

Heb ik net Pinkpop tickets voor de zondag om Muse te zien, worden ze waarschijnlijk ook op Rock Werchter aangekondigd. Mij hoor je niet klagen maar toch liever dan KoL gehad.

Users who are viewing this thread