Rock Werchter 2025

Zal het nog kunnen dat The Smile in het gat van KoL komt? Kunnen ze gelijk de cancel van PkP recht zetten.

Zou me niet verbazen mocht Elbow naar het hoofdpodium schuiven en er een wat kleinere naam vervangen, mocht het last minute moeilijk zijn een goede sub te vinden.

• Haha
Waarderingen: visdave34
Er zijn nu natuurlijk wel twee daverende gaten op de Main Stage van zaterdag. Dit gaat natuurlijk niet zo blijven. Maar ja, de kans is groot dat ze naast Tom Odell met iets zullen komen als OatW, Balthazar en consorten.

Voorlopig moet dit op de P!nk dag na toch wel de meest hopeloze dag ooit zijn op de main stage. Sam Fender heeft heel duidelijk op het platteland niet de status van headliner.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Voor mij blijft de zaterdag gewoon de beste dag van de vier, ook na afzeggen KoL. Sam Fender is sowieso veruit de act waar ik het meest naar uitkijk, en dan krijgen we er gewoon nog Raye, Bright Eyes, Jazz Brak, Amenra, Beth Gibbons... + 2 nog aan te kondigen mainstage acts bij.

Er zijn nu natuurlijk wel twee daverende gaten op de Main Stage van zaterdag. Dit gaat natuurlijk niet zo blijven. Maar ja, de kans is groot dat ze naast Tom Odell met iets zullen komen als OatW, Balthazar en consorten.

Voorlopig moet dit op de P!nk dag na toch wel de meest hopeloze dag ooit zijn op de main stage. Sam Fender heeft heel duidelijk op het platteland niet de status van headliner.
Nee joh. Damiano - Raye - (....) - Fender is écht een mooi rijtje namen.

• Leuk
Waarderingen: RutgerGM
Zou me niet verbazen mocht Elbow naar het hoofdpodium schuiven en er een wat kleinere naam vervangen, mocht het last minute moeilijk zijn een goede sub te vinden.
Dit zou voor mij zo slecht nog niet zijn, elbow als sub op main😀….blijft balen dat kol niet komt maar je doet er niks aan helaas. Denk dat we niet al te veel moeten hopen op iets vergelijkbaars. We gaan het zien, 5 weken is het zover dus veel tijd is er niet meer.

Voor mij blijft de zaterdag gewoon de beste dag van de vier, ook na afzeggen KoL. Sam Fender is sowieso veruit de act waar ik het meest naar uitkijk, en dan krijgen we er gewoon nog Raye, Bright Eyes, Jazz Brak, Amenra, Beth Gibbons... + 2 nog aan te kondigen mainstage acts bij.
Vind k niet. Kol maakte die dag net iets beter. Hopelijk komt er toch wat moois bij

LYTHAM FESTIVAL in het VK deelde mee dat ze geen volwaardige partner konden vinden voor KOL en dat ze de eerste dag van hun festival nu dus gaan schrappen waar KOL de headliner was. Het lijkt me niet eenvoudig om een goede vervanger te vinden of je zou met enkele andere LN festivals een grote vis moeten binnenhalen die plots naar Europa afzakt.

Probleem is dat de maker van dit artikel er de hele tijd van uit gaat dat het om zaterdag 6 juli gaat, terwijl die zaterdag wel degelijk 5 juli is. Om die reden kloppen veel redeneringen in het artikel niet.

Muse speelt bijvoorbeeld nooit twee dagen na elkaar, waardoor ze na hun show op 4 juli in Polen geen optie zijn. En Metallica, hoewel dat sowieso al niet realistisch was natuurlijk, speelt die avond al in Birmingham bij het afscheid van Ozzy.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan, Cel en Paddy
op de website van mad cool festival:
From Mad Cool Festival, we send Caleb our best wishes for a full and speedy recovery. We know how excited fans were to see the band live, and we are currently working on confirming a new artist to take their place. We will announce the replacement in the coming days.

Dua Lipa beeindigt haar Europese tour op 27 juni. Dus zij kan wel een oplossing zijn voor festivals als RW, NOS LATE of MAD COOL FESTIVAL. Een nieuwe artiest moet je eerder zoeken in iemand die in de eerste helft van juli niet tourt in Europa. En ja, er zijn meerdere headliners RW die twee jaar na elkaar headliner waren.

Users who are viewing this thread