Rock Werchter 2025

Must, Graag, Misschien (op donderdag omdat meteen erna musts spelen, waar ik een goede plaats wil; op zondag omdat er niks beter is)
Donderdag: Charles -> Grade 2 -> While She Sleeps -> Amyl &TS - Lambrini Girls -> De La Soul -> English Teacher -> Fontaines D.C. -> Deftones -> Iggy Pop -> Linkin Park
Vrijdag:
Pvris -> The Scratch -> Thee Sacred Souls -> jasmine.4.t -> Wet Leg -> Bad Nerves -> Weezer -> Boston Manor -> Warhaus/Girl in Red -> Joey Valence & Brae -> Simple Minds -> Fat Dog -> Green Day
Zaterdag:
Jazz Brak -> Hello Tempest Road/Bright Eyes -> mrcy -> Amenra -> Peter Cat Recording Co. -> Beth Gibbons -> Gurriers -> Raye -> Kings Of Leon -> Wisp -> Sam Fender
Zondag: Remy Bond - Shaboozey - Wunderhorse - Finneas - Foster The People - Goose - Bolis Pupul - Soulwax - Noah Kahan - Durand Jones & The Indications - Olivia Rodrigo - 2 Many DJ's

Voor de onbekende groep blijf ik toch gokken en vooral hopen op Kaiser chiefs.
Zeker na de aankondiging op Willy dat ze nog op een groot Belgisch festival gingen staan

Zoooooo vreemd die laatste aankondiging.
het riekt naar Tom Odell , maar aub. waarom zou die nog een plek krijgen?

Ik zou eerder een Urbanus verwachten voor een 30-60 minuten een lach en wat belgische nostalgie. En veel liever ook trouwens. Er komt nu toch voorin de middag geen Stereophonics, Kaiser Chiefs bij ? Dat een KOL apart en laat wordt aangekondigd, of een 2ManyDj's als de knaller dat is logisch. maar een Tom Odell of wie dan ook voor die plek? Vreemd

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Als iemand mijn clashes wil oplossen, doe maar! ;-)

Donderdag: Glintsal/Charles - While She Sleeps - Yseult/Amyl/Sigrid/Lambrini Girls - De La Soul - English Teacher - Fontaines DC - London Grammar - Deftones - Iggy Pop - Linkin Park

Vrijdag: Sylvie Kreusch
- jasmin.4.t - Wet Leg - BAD NERVES - Weezer - Boston Manor - girl in red - Lola Young/Simple Minds/ Caribou - Fat Dog - Green Day/Purple Disco Machine

Zaterdag: almost monday - Hello Tempest Road/Bright Eyes - Amenra - Beth Gibbons - gurriers - Raye/Elbow - Kings of Leon - Maribou State - Sam Fender

Zondag:
Remy Bond - Shaboozey - Wunderhorse - Pommelien Thijs - Foster The People - Goose - Bolis Pupul - Soulwax - Overmono - Noah Kahan/Rüfus Du Sol - Olivia Rodrigo - 2manydj's

Ach je kunt tijdens Goldband toch gewoon naar opperkwaliteitsband Amenra gaan zien, dus wie geen zin heeft in een Witte Was kan genieten van de Black Mass van de Belgen. Leven en laten leven. 😘
Dat is dan weer een fantastisch gegeven nu ja! 100% Amenra die ik nog niet heb gezien.

De clashes waar ik het meest last van heb;
Donderdag
Ik heb vooral buikpijn van de Fountaines DC, London Grammar. Want de Barn gaat sowieso te vol staan om nog later even binnen te geraken als je na een half uur Fountaines nog even naar LG wilt gaan. Ik ben erg blij dat ik LG in de ziggo heb gezien, dat maakt de keuze misschien wat "makkelijker"
En dan meteen Deftones-Heilung.... Beide nog niet gezien

Vrijdag
Fat Dog-Underworld...

Zaterdag en zondag; daar zal ik zonder kleerscheuren vanaf komen maar dan nog
Wunderhorse- Cliffords > Maar die zullen vast nog vaker passeren.

Heerlijk dat ik zondag mijn knieën er goed van langs kan geven met o.a. Goose & Soulwax,

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Voor de minder verkopende 'poppy' zaterdag lijkt Tom Odell net een veel logischere boeking imo. Nu ja, ik hoop met jullie mee dat het toch nog een andere naam zal zijn, maar kan haast geen toeval zijn.

Waarom zouden ze als hint een anagram gebruiken van Tom Odell en niet zijn artiestennaam gebruiken. Ik denk en hoop dat het iets anders is, toch nog die zieke verassing voor de 50ste verjaardag waar zoveel mensen op hopen. Verwacht ook niet iets heel bijzonders anders hadden ze het gewoon bekend gemaakt aangezien de dag nog niet uitverkocht is... K3 wordt ineens best logisch.... Fuck

Tom Odell geloof ik niet. Ik denk ook eerder aan Kaiser Chiefs. Past veel beter in hun tourschema + past meer bij een verrassingsact in het kader van 50 jaar Rock Werchter. En door ze op die manier 'achter te houden' stoot je ook niet tegen de kar van Ronquières Festival en Suikerrock.

Goeie timetable. Ik kan in principe bijna alles zien wat ik wil. Boeiende 4-daagse wandeling tussen verschillende muziekstijlen, van rock tot pop, van soul tot dance naar hip hop... En dit op een hoog niveau. Mooie affiche.

Do: Charles - Julia Wolf- Corella - Sigrid - De La Soul - Fontaines DC - Iggy Pop - Linkin Park

Vr: Dikke - Sylvie Kreusch - Jasmine 4.t - Weezer - Warhaus/Girl In Red - Simple Minds - Green Day

Za: Jazz Brak - Bright Eyes - Goldband - Damiano David - Gurriers - Raye - Kings Of Leon - Sam Fender

Zo: Dasha - Emmy D'Arc - Wunderhorse - Pommelien Thijs - Foster The People - Gracie Abrams - Sawyer Hill - Noah Kahan - Olivia Rodrigo - 2manydjs

Zoiets zal het wel gaan worden voor mij. Elke dag een beetje meer acts dan de vorige, ik had het liever omgekeerd gezien :D

Ook eens een (voorlopig) schema delen.

Donderdag: Glintsal > Julia Wolf > While She Sleeps > Corella > Sigrid > Alessi Rose > English Teacher > London Grammar > Heilung > Iggy Pop > LP

Vrijdag: Pvris > The Scratch > Thee Sacred Souls > Wet Leg > Celeste > Girl In Red > Lola Young > Caribou > Fat Dog > Green Day

Zaterdag: Jacoténe > Almost Monday > Bright Eyes > Blanco White > Amenra > Faye Webster > Beth Gibbons > Elbow > KOL > Wisp > Sam Fender

Zondag: Dasha > Emmy d'Arc > Shaboozey > Wunderhorse > Pommelien Thijs / Finneas > Foster The People > Bolis Pupul > Soulwax > Noah Kahan > Durand Jones & The Indications > Olivia Rodrigo > 2ManyDJs

Clashes:

Donderdag: London Grammar vs. Fontaines D.C. / Heilung vs. Deftones / Linkin Park vs. Nia Archives
Vrijdag: Thee Sacred Souls vs. Sylvie Kreusch / Celeste vs. Weezer / Lola Young & Caribou vs. Simple Minds
Zaterdag: Blanco White vs. Mrcy / Beth Gibbons vs. Gurriers / Kings Of Leon vs. Cymande
Zondag: Wunderhorse vs. Cliffords / Bolis Pupul & Soulwax vs. Gracie Abrams

Valt goed mee qua clashes. Pijnlijkste zijn Fontaines D.C. en Gurriers.

Tom Odell geloof ik niet. Ik denk ook eerder aan Kaiser Chiefs. Past veel beter in hun tourschema + past meer bij een verrassingsact in het kader van 50 jaar Rock Werchter. En door ze op die manier 'achter te houden' stoot je ook niet tegen de kar van Ronquières Festival en Suikerrock.
Kaiser Chiefs speelt deze zomer wat shows in het kader van 20 jaar Employment, zou zomaar in 45 minuten kunnen... Ik ga niet naar Werchter dit jaar maar dan ben ik stiekem toch best jaloers, wat een plaat is dat.

Die naam is letterlijk een anagram van Tom Odell en toch denken sommige mensen aan Kaiser Chiefs, een bandje die ze al jaren negeren en ook gewoon al twee Belgische festivalshows heeft staan.

• Leuk
Waarderingen: BeWario, Paddy en triarc
Die naam is letterlijk een anagram van Tom Odell en toch denken sommige mensen aan Kaiser Chiefs, een bandje die ze al jaren negeren en ook gewoon al twee Belgische festivalshows heeft staan.
Maar wel volop op tour is, een band heeft met het festival en met plezier voor 45 minuten zou overkomen want Werchter is/was hun festival.

Tom tourt amper, zou plots x aantal plaatsen lager staan én maar 45 minuten. Los van dat ie er vorig jaar al stond.

Het anagram is vingerdik, maar de bedenkingen zijn niet onlogisch.

Kan ook nog gewoon iets anders zijn. Of gewoon Tom.

Of hoe de organisatie ons zelfs met een timetable nog laat speculeren! Deze topic is nog verre van gesloten.

Do: While She Sleeps- Correla-(Amyl)- Lambrini Girls- English Teacher- Fontaines DC-(London Grammar)-Deftones-(iggy pop)- Linkin Park

Vr: The Scratch- Wet Leg- Bad Nerves- Weezer- Boston Manor- Simple Minds- Green Day

Za: Amenra- (Damiano David)-Gurriers- Raye- Kings Of Leon - Sam Fender

Zo Wunderhorse-(Dean Lewis)-Somebody's Child- Swayer Hill- (Noah Kahan)- 2manydjs

() is of vriendin wil het bekijken of 2de kans/ kijken of we binnen de barn komen nog

Die zondag is wel echt niet best voor mij

Users who are viewing this thread