Rock Werchter 2025

De lineup van Werchter ziet er al goed uit. En afgaande op de geruchten gaat die van Glasto ook weer errug mooi worden. Ik snap sowieso de vergelijking niet zo.
Oh I love the RW lineup; and from what I’ve seen prefer it over Glastonbury’s this year (the top lines).

Also you’re right, there’s no comparison. Was more the fact people moan but they’ll see even Glastonbury hasn’t got these magical acts

• Leuk
Waarderingen: phil
Komend jaar ga ik voor het eerst een dagje Rock Werchter meepakken na tot op heden eigenlijk alleen Pinkpop bezocht te hebben! De donderdag uiteraard, super veel zin in! Nu ga ik met een busje die kant op waar achterin mijn matras ligt, zodat ik ook kan overnachten na het festival (ik woon namelijk meer dan 3 uur rijden van Werchter af). Weet iemand toevallig of er rondom Werchter een plek is waar ik met dit busje kan staan? Op een camping oid tegen betaling, alles is prima. Het is maar voor 1 nachtje. Kon er online heel weinig over vinden...

• Leuk
Waarderingen: phil
Komend jaar ga ik voor het eerst een dagje Rock Werchter meepakken na tot op heden eigenlijk alleen Pinkpop bezocht te hebben! De donderdag uiteraard, super veel zin in! Nu ga ik met een busje die kant op waar achterin mijn matras ligt, zodat ik ook kan overnachten na het festival (ik woon namelijk meer dan 3 uur rijden van Werchter af). Weet iemand toevallig of er rondom Werchter een plek is waar ik met dit busje kan staan? Op een camping oid tegen betaling, alles is prima. Het is maar voor 1 nachtje. Kon er online heel weinig over vinden...

Ik denk eventueel camping Klokkeberg. Of de camping voor mobilhomes van Werchter zelf.

Of je koopt een parkeerkaart en je slaapt daar.
Op papier mag dat niet maar ze gaan heus niet controleren.

• Leuk
Waarderingen: PK82
Ik denk eventueel camping Klokkeberg. Of de camping voor mobilhomes van Werchter zelf.
Mobilhomes is natuurlijk misschien wat overdreven daarvoor. Klokkeberg heeft ook voorkeur mensen die er langer staan. Maar als het voor dat is krijgen ze je misschien wel weggestopt.

Of eens horen op de facebookpagina van "ge zijt van Werchter als..." of er iemand in de buurt zijn oprit of een veldje ter beschikking stelt. Zo hebben wij de mensen gevonden waar wij nu al 5 jaar de mobilhome mogen parkeren. Denk er zeker ook aan dat je mogelijk een bewijs moet krijgen om door te mogen op bepaalde wegen.

Maar daar is toch al een festival voor? RW moet uiteraard mee vernieuwen, maar dan binnen de livemuziek he. Zal altijd een mix blijven.

We weten allemaal dat dit gaat blijven evolueren, die mix. Volgend jaar hebben we met The Cure, Billie Eilish, Kendrick Lamar en System Of A Down misschien weer een mooi gevarieerd viertal grote headliners.
Waar kan ik tekenen? Lijkt me weer veel te positief, maar zou verdomme straf zijn!

• Leuk
Waarderingen: pop-lover
Gisteren Sam Fender gezien in 013. Ik begrijp perfect waarom ze hen de kans geven om als relatief jonge artiest te headlinen.
8 muzikanten op het podium. Muzikaal zéér sterk. Zijn stem was goed. People Watching was fantastisch om live te horen. En The Borders ook
We (of ik althans toch niet) gaan ons niet vervelen komende zomer met zijn show.

Ze is de grootste van alle bands die 3de laatste staan dit jaar. En daarvan zullen zij en Fontaines nog doorgroeien denk ik.
Ik heb ook al eens zitten denken hoe deze editie zich wat betreft de 3e laatste acts op de Main verhoudt tot de vorige jaren, een overzicht:
  • 2025: Fontaines DC, Girl In Red, Damiano David, Gracie Abrams
  • 2024: Dropkick Murphys, YUNGBLUD, Avril Lavigne, Pretenders
  • 2023: Sam Fender, The Black Keys, Machine Gun Kelly, Lil Nas X
Vergelijken is heel moeilijk, maar ik denk dat ze het dit jaar niet uitzonderlijk slecht doen, ook niet op dat vlak.

• Leuk
Waarderingen: Louwers
Ik heb ook al eens zitten denken hoe deze editie zich wat betreft de 3e laatste acts op de Main verhoudt tot de vorige jaren, een overzicht:
  • 2025: Fontaines DC, Girl In Red, Damiano David, Gracie Abrams
  • 2024: Dropkick Murphys, YUNGBLUD, Avril Lavigne, Pretenders
  • 2023: Sam Fender, The Black Keys, Machine Gun Kelly, Lil Nas X
Vergelijken is heel moeilijk, maar ik denk dat ze het dit jaar niet uitzonderlijk slecht doen, ook niet op dat vlak.
Als je het vergelijkt met 2023, ziet de lijst voor 2025 er zwakker uit

Gisteren Sam Fender gezien in 013. Ik begrijp perfect waarom ze hen de kans geven om als relatief jonge artiest te headlinen.
8 muzikanten op het podium. Muzikaal zéér sterk. Zijn stem was goed. People Watching was fantastisch om live te horen. En The Borders ook
We (of ik althans toch niet) gaan ons niet vervelen komende zomer met zijn show.

Dat je een festival headliner nog in de 013 kunt zien is ook wel bijzonder. Leuk in een intieme setting.

• Leuk
Waarderingen: Louwers

Users who are viewing this thread