Rock Werchter 2025

Ik verwacht tock op z'n minst Fat dog, Gurriers, Lambrini Girlz, Wunderhorse, Bad Nerves, PVRIS, Chat Pile, Chalk, Meltheads, Gouge Away, Julie,... Fat dog en wunderhorse zie ik de slope wel afsluiten. Wunderhorse zou ook in de barn of als main opener kunnen.
Meltheads zie ik eerder een KluB C openen

Ik verwacht tock op z'n minst Fat dog, Gurriers, Lambrini Girlz, Wunderhorse, Bad Nerves, PVRIS, Chat Pile, Chalk, Meltheads, Gouge Away, Julie,... Fat dog en wunderhorse zie ik de slope wel afsluiten. Wunderhorse zou ook in de barn of als main opener kunnen.
Wunderhorse verkocht Paradiso wel uit in een dag, ze kunnen ze dus ook best opblazen naar een slot in de middag

I expect at least Fat dog, Gurriers, Lambrini Girlz, Wunderhorse, Bad Nerves, PVRIS, Chat Pile, Chalk, Meltheads, Gouge Away, Julie,... Fat dog and wunderhorse I see closing the slope. Wunderhorse could also be in the barn or as main opener.
Fat Dog, Gurriers, Lambrini Girls and Wunderhorse would all be very welcome.

Do we presume they’re announce the slope all in 1 go again?!

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Onne en Yerko_music
I guess the longer it goes on the more likely we’ll just get a huge amount of acts (maybe about 55 or so) as a collective (think @jimmywe mentioned that too) and then finally the slope as standalone. Normally (well the past couple of years) the third package has come at the start of Feb so we’re defo behind.

• Leuk
Waarderingen: zero
Dan krijgen we ongetwijfeld het bericht: "Nog maar 150 dagen... Zijn jullie allemaal enthousiast?" Ik kan geen enkele reden bedenken om zo lang te wachten, behalve dat de nieuwe namen geen positief effect op de verkoop zouden hebben en misschien zelfs het tegenovergestelde effect.
Klopt helemaal. Voorlopig allemaal zeer mager hoor.

Dan krijgen we ongetwijfeld het bericht: "Nog maar 150 dagen... Zijn jullie allemaal enthousiast?" Ik kan geen enkele reden bedenken om zo lang te wachten, behalve dat de nieuwe namen geen positief effect op de verkoop zouden hebben en misschien zelfs het tegenovergestelde effect.

Gelukkig hebben we AI tegenwoordig:

“Ja, er kunnen verschillende redenen zijn waarom Rock Werchter dit jaar nog geen nieuwe namen heeft aangekondigd in januari, terwijl dat normaal wel gebeurt. Hier zijn een paar mogelijke verklaringen:

1. Onderhandelingen met artiesten lopen nog – Het kan zijn dat de festivalorganisatie nog bezig is met contractonderhandelingen met headliners of andere belangrijke acts. Ze willen waarschijnlijk wachten tot alles definitief is voordat ze iets bekendmaken.

2. Strategische marketingkeuze – Misschien heeft Rock Werchter besloten om de aankondigingen anders te spreiden of later te doen om de hype op een ander moment te maximaliseren. Bijvoorbeeld dichter bij de start van de ticketverkoop of in combinatie met andere festivals.

3. Concurrentie en exclusiviteitsdeals – Grote festivals werken soms met exclusiviteitsclausules, waardoor ze bepaalde artiesten pas mogen aankondigen nadat andere festivals hun line-up hebben onthuld. Dit kan invloed hebben op de timing.

4. Vertraging door logistieke of organisatorische uitdagingen – Er kunnen interne uitdagingen zijn, zoals het afronden van het schema, afstemmen met tourmanagers of onvoorziene problemen binnen de organisatie.

5. Veranderingen in de muziekindustrie – De festivalwereld is constant in beweging, en het kan zijn dat er veranderingen zijn in de beschikbaarheid van artiesten, ticketverkoopstrategieën of andere factoren die invloed hebben op de aankondiging.

Dan zouden ze alles al hebben voorbereid voor het weekend?
Denk dat niet. Alle focus was op KNTXT volgens mij.

Semi-serieuze vraag, maar is dat team bij LiveNation daar in Mechelen zo klein dat ze geen event kunnen organiseren en een Facebook/social media/website update simultaan inplannen?

Dat is de grootste organisator van het land en die kunnen precies niet multi-tasken lijkt het.

Semi-serieuze vraag, maar is dat team bij LiveNation daar in Mechelen zo klein dat ze geen event kunnen organiseren en een Facebook/social media/website update simultaan inplannen?

Dat is de grootste organisator van het land en die kunnen precies niet multi-tasken lijkt het.
Geen idee, ik werk daar niet. Maar is grote productie. En het viel me op dat heel veel volk betrokken is. Dus ik verwacht daarom niks op maandag, vergis me heel graag!

• Leuk
Waarderingen: Yerko_music
Geen idee, ik werk daar niet. Maar is grote productie. En het viel me op dat heel veel volk betrokken is. Dus ik verwacht daarom niks op maandag, vergis me heel graag!

Yup. Hoop doet leven zei Tura al. Als je de comments op hun social media post leest, dan zijn wij op dit forum niet de enige die ongeduldig beginnen te worden naar nieuwe namen. Je hoort al rommelen dat de reden waarom ze niet aankondigen vooral komt omdat de rest van hun line-up vast zwak is.

Nu is dat ongetwijfeld gemekker van schapen op de socials, maar het is toch niet de perceptie die je wil voor je grootste festival. Het is crazy dat Pukkel uit haar winterslaap komt deze week en dat de podia van Werchter nog maar voor 1/3de gevuld zijn op dit punt. Dat is hoe je het ook draait of keert geen goeie look.

Trouwens van de nieuwe lichting zie ik Alice Mae wel de slope openen op een van de dagen. Staat ook op het kleinere Rock Affligem
Alice Mae deze ochtend op Stu Bru zelf gezegd dat de festivalzomer er voor haar er heel goed uit ziet. Rock Werchter ontbrak wel nog en wou ze heel graag doen.

Trouwens van de nieuwe lichting zie ik Alice Mae wel de slope openen op een van de dagen. Staat ook op het kleinere Rock Affligem
Alice Mae deze ochtend op Stu Bru zelf gezegd dat de festivalzomer er voor haar er heel goed uit ziet. Rock Werchter ontbrak wel nog en wou ze heel graag doen.

• Leuk
Waarderingen: Yerko_music
Hoe lang ik er ook over nadenk, ik kan geen enkele positieve reden bedenken voor deze vertraging. Ik verwacht nu een historisch slechte line-up. Dan kan ik in ieder geval alleen maar positief verrast zijn.

Hoe lang ik er ook over nadenk, ik kan geen enkele positieve reden bedenken voor deze vertraging. Ik verwacht nu een historisch slechte line-up. Dan kan ik in ieder geval alleen maar positief verrast zijn.
Als je kijkt naar Pinkpop, DTRH, Mad Cool, Nos, Open'er, Roskilde,... zit er nog wel iets in de pijplijn maar ik verwacht geen 2022 of 2018 editie.

Users who are viewing this thread