Rock Werchter 2025

Maar waarom ga je daarvan uit? Lijkt me wel dat daar op z’n minst een naam onder Raye bijkomt, toch? Zo lang wachten op wat opvulsel lijkt me ook raar.

Nu goed, godbetert KoL lijkt me ook niet de naam om die dag op te krikken.
Het ego van de italiaan gaat niet veel minder willen, verkoopt daarentegen even gemakkelijk als andere op de 'positie 3'. En 'godbetert' KOL zou van het grootste zijn dat er staat niet headliner gerelateert of je ze nu leuk, saai of slecht vind.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
But why do you assume that? Seems to me that at least one name would be added under Raye, right? Waiting that long for some filler also seems strange to me.

Well, God forbid, KoL doesn't seem like the name to brighten up that day.
If you look at Raye’s (Glasto Sub, BBK headliner, Boardmasters headliner + pretty much top 2 lines of every other festival) and DD (top 2 lines of what he’s been announced for ) positions elsewhere it’s hard to think anything else. I don’t think they’ve waited for anyone, just had a couple of gaps they needed to fill. I don’t expect anything else other than filler that all just comes the same time as the lineup times.

More than happy to be wrong of course. Hopefully within a couple of weeks all will be clear

Het ego van de italiaan gaat niet veel minder willen, verkoopt daarentegen even gemakkelijk als andere op de 'positie 3'. En 'godbetert' KOL zou van het grootste zijn dat er staat niet headliner gerelateert of je ze nu leuk, saai of slecht vind.
KoL, dat is tegenwoordig toch gewoon een Vorst naam. En reken er maar op dat een Fontaines, Gracie, Noah of Simple Minds die sneller voltrekt. Ja, vroeger was dat een headliner maar tegenwoordig slaan die geen deuk meer in een pakje boter. Lijkt me echt niet de peper die die dag nog nodig heeft.

Nu goed, ik ben ook gewoon blij met het huidige rijtje hoor.

KoL, dat is tegenwoordig toch gewoon een Vorst naam. Ja, vroeger was dat een headliner maar tegenwoordig slaan die geen deuk meer in een pakje boter. Lijkt me echt niet de peper die die dag nog nodig heeft.

Ik vind er ook niks aan maar KoL zou gewoon een grote naam zijn en een flinke toevoeging op die dag. Dan heb je met Raye - KoL - Fender best een stevig rijtje.

KoL, dat is tegenwoordig toch gewoon een Vorst naam. Ja, vroeger was dat een headliner maar tegenwoordig slaan die geen deuk meer in een pakje boter. Lijkt me echt niet de peper die die dag nog nodig heeft.

Wel? Het staat vol Vorst namen op de bovenste rijen. Op 3 na. En net zoals Editors zal KOL op Werchter wel nog altijd werken 'eeuwen gelejen, ton met zout' en van die dingen he, alst om mee te bleren is zit het goed. Blijft ook een (te) retestrakke live band natuurlijk.
Maar volgens mij nog altijd even waarschijnlijk als K3...

En toch maar blijven hopen. Wordt echt gewoon positie twee en drie die we nog mogen verwachten. Raye staat overal bij de bovenste twee namen, Damiano ook, die gaan dus niet lager spelen.

Ik vind er ook niks aan maar KoL zou gewoon een grote naam zijn en een flinke toevoeging op die dag. Dan heb je met Raye - KoL - Fender best een stevig rijtje.
Objectief gezien wel hoor. Al zit ik er echt niet op te wachten. 😅 De Jack White droom wil ik heel koppig nog niet opgeven.

Nu goed, sowieso al heel veel fijne namen voor. Raye, Elbow, Beth. ❤️

• Leuk
Waarderingen: Joss
Objectief gezien wel hoor. Al zit ik er echt niet op te wachten. 😅 De Jack White droom wil ik heel koppig nog niet opgeven.

Nu goed, sowieso al heel veel fijne namen voor. Raye, Elbow, Beth. ❤️
Die droom is heel iets anders inderdaad. Het is een eigenwijze man maar zelfs dan nog zou die zomerdata toch wel al gelost hebben?
Tenzij hij het aanpakt zoals zen zaalshows, een maand (of wat was het?) voor het event aankondigen 😂

• Leuk
Waarderingen: mattman
Toch liever iets spannenders. Doe eens iets zot. Laat Netsky nog eens een liveset komen spelen zoals in 2013, 2manydjs die het beste uit 50 jaar Werchter komt mixen, LCD Soundsystem die toch nog het verjaardagsfeest komen op gang trekken... Ik blijf toch bij mijn theorie dat er iets NA Sam komt te staan, niet als headliner maar als dance-afsluiter. 😉
Tjah een band die misschien niet meer op zijn relevants is maar altijd beter dan een kerel achter een draaitafel na het optreden van Sam Fender. Harstikke leuk zo'n dance afsluiter maar ik verwacht niet dat mensen daarom een kaart gaan aanschaffen. Denk dat KOL echt een naam is waar heel veel mensen niet snel een los kaartje meer voor kopen maar wel het verschil kan brengen om toch dat kaartje te halen door wat er de rest van de dag ook al staat.

• Leuk
Waarderingen: roluf
Nuja, op zijn minst al Linkin Park, Olivia Rodrigo, Green Day en Simple Minds. Pommelien Thijs ook, en Noah Kahan komt ook niet meer terug in een andere zaal dan de grootste bunker van Merksem.
Green Day vergeten 🙈. Die andere tel ik voorlopig nog niet als van die orde. Want dan kan je Gracie, Fontaines en Goldband (en BeNe acts voelen toch anders aan) ook noemen. En Sam uiteraard.

• Leuk
Waarderingen: pop-lover en mattman
Tjah een band die misschien niet meer op zijn relevants is maar altijd beter dan een kerel achter een draaitafel na het optreden van Sam Fender. Harstikke leuk zo'n dance afsluiter maar ik verwacht niet dat mensen daarom een kaart gaan aanschaffen. Denk dat KOL echt een naam is waar heel veel mensen niet snel een los kaartje meer voor kopen maar wel het verschil kan brengen om toch dat kaartje te halen door wat er de rest van de dag ook al staat.
+ dat sommige mensen het gevoel krijgen dat een combiticket dan meer zijn geld waard is. Vooral de mensen die alleen kijken naar de grootste namen.

KoL, dat is tegenwoordig toch gewoon een Vorst naam. En reken er maar op dat een Fontaines, Gracie, Noah of Simple Minds die sneller voltrekt. Ja, vroeger was dat een headliner maar tegenwoordig slaan die geen deuk meer in een pakje boter. Lijkt me echt niet de peper die die dag nog nodig heeft.

Is zo. Maar zo lang bepaalde festivals die toch een headline spot blijven geven, zitten die ook gewoon nog in hun headliner bubbel.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Vergeet niet dat
1. KOL ook 'gewoon ' voorprogramma heeft gestaan voor Zach Bryan. In the USA dan wel, daar gelden andere wetten.
En 2. Herman ze maar al te graag boekt.

Ik zou ook liever een Jack White aangekondigd zien worden voor zaterdag, = weer wat anders. Maarrrrr het is wel erg toevallig misschien dat juist de geplande zaterdag-show geannuleerd is.

Ik weet ook donders goed hoor dat ze het terrein van Bospop niet eens verkocht kregen. Maar ik vind de eerder genoemde vergelijking met Editors wel goed. Zet ze op RW en er zijn liefhebbers zat.
Edtitos op HearHear trok de tent ook niet half vol, dat was zelfs met Liam Gallagher en The Pixies daar nog voor!! a few moments later(spongebobstem) klaagt iedereen dat ze geen kans krijgen ze te zien ivm een te kleine Barn haha.

Ik zou KoL onder deze omstandigheden wel een sterke zet vinden en ook een naam waarbij het te verantwoorden is om die los aan te kondigen. Het zou toch gek zijn als ze straks met een paar laatste namen komen die 80% van de bezoekers niets zegt, wat is dan de meerwaarde van het los aankondigen?

Als ze nou co-head zijn en net zo groot op de poster komen als Sam Fender, misschien kan iedereen daar mee leven. Of willen ze perse ook het festival afsluiten?

Kunnen we stoppen over KoL? Die waren tot letterlijk enkele dagen geleden nog bezet op de zaterdag. Dan ga je ervan uit 1) dat RW vandaag nog steeds naar acts op zoek is, en 2) dat er effectief nog plaats is bovenaan de affiche.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Joslittel

Users who are viewing this thread