Rock Werchter 2025

Die donderdag en vrijdag zien er leuk uit. Misschien twee dagtickets. Maar ik neem aan dat ik dan morgen al zal moeten kopen om zeker te zijn dat het niet uitverkocht?

Even tussen 2 meetings in: heerlijk pakketje. Eigenlijk bijna alles hier wel leuk. Simple Minds lijkt me een prettige sub voor Green Day.

Raye waarschijnlijk sub voor Fender? Het mag ook duidelijk zijn dat zowel de zaterdag en zondag poppy dagen worden (op de main).

Even tussen 2 meetings in: heerlijk pakketje. Eigenlijk bijna alles hier wel leuk. Simple Minds lijkt me een prettige sub voor Green Day.

Raye waarschijnlijk sub voor Fender? Het mag ook duidelijk zijn dat zowel de zaterdag en zondag poppy dagen worden (op de main).
Raye - Fender zou toch belachelijk zwak zijn? Zeker als je weet dat bvb. 21pilots - Kendrick op diezelfde zaterdag ondermaats verkochten

Ik blijf hopen op Charli tussen Noah en Olivia de zondag. Zou nog wat extra's geven aan die dag!
Qua persona en doelpubliek past Charli wel veel beter op Pukkelpop dan op Werchter. Op Pukkelpop zou ze ook kunnen headlinen en op Werchter niet. Ben benieuwd welke keuze haar management zal maken.

Als RAYE idd clasht met Elbow geef ik de voorkeur aan RAYE. Jammer dat die subspot altijd zo moeilijk samengaat met de laatste 2 Barn shows. Bij de voorlaatste Barn show moet je vroeg weg om nog een fatsoenlijke Mainplek te kunnen bemachtigen, en bij de Barnafsluiter (Elbow in dit geval) ga je niet meer binnenkomen als je die Mainshow (RAYE) volledig uitzit.

Na ja het is nog vroeg. Mogelijk komt 👦+🐺 nog uit de hoge hoed voor de subspot, dat zou mijn spoorboekje weer wat eenvoudiger maken. ;)

Ik hoop vooral dat Raye niet clasht met Sam Fender. Met Elbow heb ik twee keer niks, dus zou ideaal zijn als zij The Barn voor hun rekening nemen, en ik Raye + Fender op de main na elkaar kan checken.

Fontaines lijkt me trouwens een lock-in als subheadliner op donderdag, hoor. Speelden vorige week nog in uitverkocht Vorst, en heb ze eerder dit jaar als afsluiter van The Park-stage op Glastonbury gezien. Stond daar propvol, ondanks een clash met Idles, Dua Lipa, Jamie XX én Jungle die allen tegelijk speelden. Voor mij ook meteen het beste wat ik dit jaar gezien heb, over alle zaalconcerten en festivals heen.

• Leuk
Waarderingen: DontClingToLife
Raye - Fender zou toch belachelijk zwak zijn? Zeker als je weet dat bvb. 21pilots - Kendrick op diezelfde zaterdag ondermaats verkochten
Ja op zich wel aan de zwakke kant misschien, ik kan de grootte van Raye erg moeilijk inschatten. Kan nog wel een grote naam tussen, maar wie dan he? In dat genre.

Donderdag
Main: Linkin Park - Fontaines DC - … - Amyl & The Sniffers - While She Sleeps - ...

Vrijdag
Main: Green Day - Simple Minds - ... - ... - Wet Leg - ... - …
Barn: … - Girl in Red
Klub C: ... - Lola Young - ...

Zaterdag
Main: Sam Fender - RAYE - ...
Barn: Elbow - Beth Gibbons - ...
Klub C: Barry Can't Swim - ...

Zondag
Main: Olivia Rodrigo - Noah Kahan - ...
Barn: Rüfüs Du Sol
Klub C: Overmono

Even pessimistisch zijn denk ik dat dit hem dan wordt.

Ik zie oprecht enkel de zondag mogelijks nog een sub komen. Simple Minds en Fontaines lijken me idd locked als subs en RAYE ook, al mag den Oscar daar zich nog mee moeien van mij :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: JP5
Maar hoeveel van de eerste drop waren vorig jaar de sub headliners? Want mag hopen dat dit niet allemaal al meteen de sub headliners zijn, had daar toch nog wat grotere namen verwacht als je het vergelijkt met andere festivals.

Denk dat we de meeste Sub's wel hebben met

Fountaines DC - Simple Minds - Raye en Noah Kahan

Kan de populariteit van de laatste 2 niet inschatten, maar zoals ik hier lees toch geen kleine namen?

Ja op zich wel aan de zwakke kant misschien, ik kan de grootte van Raye erg moeilijk inschatten. Kan nog wel een grote naam tussen, maar wie dan he? In dat genre.
Ik zou zelfs zeggen dat je iets als Elbow- Jack White - Sam Fender op Main en Raye in de barn. Die dag zal het moeten hebben van de breedte, dus dan lijkt me Raye in de Barn zeker niet onmogelijk

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Iemand enig idee welke act RW jaarlijks hoger op de website zet? De Sub of de Barnheadliner?
Op de website staan in de dagindeling altijd eerst de mainstage namen, dan de Barn namen, de Klub C namen en tenslotte de Slope namen. Alleen weet je nog niet waar de scheiding is. Verder komt het ook wel eens voor dat ergens in het voorjaar nog wat geswitcht wordt.

• Leuk
Waarderingen: JP5 en MadMandra27
Donderdag
Main: Linkin Park - Fontaines DC - … - Amyl & The Sniffers - While She Sleeps - ...

Vrijdag
Main: Green Day - Simple Minds - ... - ... - Wet Leg - ... - …
Barn: … - Girl in Red
Klub C: ... - Lola Young - ...

Zaterdag
Main: Sam Fender - RAYE - ...
Barn: Elbow - Beth Gibbons - ...
Klub C: Barry Can't Swim - ...

Zondag
Main: Olivia Rodrigo - Noah Kahan - ...
Barn: Rüfüs Du Sol
Klub C: Overmono

Even pessimistisch zijn denk ik dat dit hem dan wordt.
Amyl en While She Sleeps omwisselen, en dan ga je er idd niet ver vanaf zitten denk ik. Zoals gezegd nog hopende op Charli XCX tussen Olivia en Noah de zondag, alsook eventueel OATW tussen Sam en RAYE de zaterdag (al schat ik RAYE groter in dan OATW, maar het blijft een Belgisch festival)...

Amyl en While She Sleeps omwisselen, en dan ga je er idd niet ver vanaf zitten denk ik. Zoals gezegd nog hopende op Charli XCX tussen Olivia en Noah de zondag, alsook eventueel OATW tussen Sam en RAYE de zaterdag (al schat ik RAYE groter in dan OATW, maar het blijft een Belgisch festival)...
Amyl staat boven WSS op de site vandaar dat ik die switch. Als Oscar komt gaat dat als sub zijn

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Users who are viewing this thread