Rock Werchter 2025

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
745
923

Een heel recente (8 uren oud) update van mogelijke headliners van GLASTONBURY. Olivia Rodrigo, Fred Again...en Sam Fender zijn bijna zekerheden op dit moment. Dus de kans is groot dat je die drie terugvindt op Rock Werchter 2025. Madonna en Eminem mogen wat mij betreft in de US blijven:).
Ik begin oud te worden. Rodrigo en Fender als headliners?

Fredje kan ik op die monsterlijke mainstages ook moeilijk rijmen. Die muziek is toch heel anders dan dat wat werkt op een main?

Afín misschien begrijp ik de hedendaagse popscene gewoon niet zo.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.483
6.292
Maar als er effectief een deal is (contract getekend), dan moeten er toch langs beide kanten verbrekingsvoorwaarden zijn opgenomen - gepaard gaande met allerlei clausules, zoals bij verzekeringen, dat bijvoorbeeld ziekte geen recht geeft op een verbrekingsvergoeding.
Als Kylie, bijvoorbeeld, een maand of twee voor een lancering van een groot dagevent, opeens beslist dat ze geen zin heeft om te komen én er was een contract, dan moet daar toch wel een compensatie aan vasthangen voor de organisatie (die op hun beurt dan weer ongetwijfeld andere deals heeft moeten verbreken van diezelfde dag).

Als The Cure nog maar een ballonnetje was en ze waren nog aan het onderhandelen of aan het hopen dat het zou landen, dan kunnen ze er weinig aan doen uiteraard. Het was een optie en die is er misschien nu niet meer.
Heb eens gelezen in interview met promotor, ben niet meer zeker welke, dat men tegenwoordig niet meer afwacht tot het getekende contract. En dat het woord van de agent, op mail, met de melding dat ze mogen aankondigen, meestal de definitieve zekerheid is. Juridisch duurt het te lang om te wachten tot die contracten zijn getekend. Want dat is vaak pas in het voorjaar.

Bovendien, wat ga je doen. Die agents vertegenwoordigen meestal wel wat belangrijke artiesten. Volgens mij is het gewoon slikken, planmatig op lange termijn kijken (quasi altijd komt die show er nog wel een keer van, maar dan later) en verder gaan. Eigenlijk exact wat Pinkpop gedaan heeft vorige editie.

En daarbij, niemand van ons die kan zeggen dat er met the cure een deal was. Zoals ik al zei, veel balletjes omhoog en hopen dat er een paar landen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Sisco1481

Randprogramma
14 jul 2024
152
115

Een heel recente (8 uren oud) update van mogelijke headliners van GLASTONBURY. Olivia Rodrigo, Fred Again...en Sam Fender zijn bijna zekerheden op dit moment. Dus de kans is groot dat je die drie terugvindt op Rock Werchter 2025. Madonna en Eminem mogen wat mij betreft in de US blijven:).
Rodrigo (Friday night) and Fred are pretty much certainties. The 3rd is a bit more open with Stevie Wonder and Eminem both in the running (as the more historic headliner).

I did say a while back that Fenders agency has put his name out as wanting to do festivals in 2025 but in all honesty would be amazed if he’s the third Glastonbury headliner as it’s all a bit too new with the other 2 mentioned
 
  • Leuk
Waarderingen: festibob

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
530
760
Rodrigo (Friday night) and Fred are pretty much certainties. The 3rd is a bit more open with Stevie Wonder and Eminem both in the running (as the more historic headliner).

I did say a while back that Fenders agency has put his name out as wanting to do festivals in 2025 but in all honesty would be amazed if he’s the third Glastonbury headliner as it’s all a bit too new with the other 2 mentioned
Stevie Wonder op RW, dat zou wat zijn... Ik ga sowieso als hij ergens in Nederland of België komt optreden. Zijn er signalen dat hij volgend jaar naar Europa komt?
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
467
263
Stevie Wonder op RW, dat zou wat zijn... Ik ga sowieso als hij ergens in Nederland of België komt optreden. Zijn er signalen dat hij volgend jaar naar Europa komt?
Het is al van 1995 geleden dat hij in Belgie optrad. Denk dat Stevie Wonder eerder op North Sea Jazz festival zou staan in 2025 na zijn vorige concerten daar in 2010 en 2014.
 

Sisco1481

Randprogramma
14 jul 2024
152
115
Stevie Wonder op RW, dat zou wat zijn... Ik ga sowieso als hij ergens in Nederland of België komt optreden. Zijn er signalen dat hij volgend jaar naar Europa komt?
He was due to be doing BST and Glasto last year but ill health got in the way and Sza was drafted in fairly late. I’d presume if health permits he’ll do both again but I’ve no idea if he’s performed again recently etc?
 
12 nov 2016
704
453
En ook dat zijn allemaal moment opnamens. Kan er ook niet echt zelf over oordelen aangezien ik nog nooit heb geprobeerd bij een Chappell Roan concert vooraan te staan (en dit wil ik ook absoluut zo houden). Als ik bijvoorbeeld Dua Lipa kijk dit jaar (een headliner die ook wel veel jeugd zou moeten trekken) vond ik het onwijs fijn in het voorvak. Geen ruzie, niks. Hebben zelfs met een aantal jonge meiden Nederland - Turkije zitten kijken. Denk ook dat het vooral iets Amerikaans is zoals je zelf al zegt en elke fanbase heeft zo zijn rotte appels.

Dua Lipa is wel iemand waarvan ik niet de indruk heb dat haar fans een enorme parasociale toewijdig naar haar hebben, vergeleken met andere grote sterren. Dat speelt ook wel mee. Ik wil niet suggereren dat het alleen maar speelt bij grote vrouwelijke acts of dat het gerelateerd is aan jongeren. Maar je merkt wel patronen over specifieke namen als je allerlei internetverhalen van meerdere bronnen leest.

Verder hoop ik net als jij nooit vooraan te hoeven staan bij Roan, ongeacht of mensen daar wel of niet normaal doen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.147
2.134
He was due to be doing BST and Glasto last year but ill health got in the way and Sza was drafted in fairly late. I’d presume if health permits he’ll do both again but I’ve no idea if he’s performed again recently etc?
Yes he has.

 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en Joss

Sisco1481

Randprogramma
14 jul 2024
152
115
Fred? Gaat dat werken als Glasto headliner?

Ik hoop nog steeds dat Harry Styles er staat. En daarmee misschien ook op een Benelux festival.
Well that’s what the good sources say. They’ve earnt my trust over the years. Obvs we’ll see how accurate they are in the next few months
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.625
4.735
Afín misschien begrijp ik de hedendaagse popscene gewoon niet zo.
Dat zal best meevallen, maar Rodrigo is een grote naam aan het worden hoor. Het kan snel gaan, kijk naar een fucking Roxy Dekker: 5 miljoen streams op die nieuwe single. Niet om een vergelijk te trekken, maar soms flitsen dingen echt langs je af.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken