Rock Werchter 2025

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.110
582
Met de laatste nieuwe geruchtjes ook eens een gokje wagen!

Billie Eilish - Anderson Paak
Bon Iver

Pearl Jam - Faith No More
London Grammar

Oscar & The Wolf - The Cure (Zie ze Oscar nog wel als afsluiter zetten + dan voorkom je de oude mannen clash)
Sting

Tame Impala - Green Day (Green Day eindelijk een keer tevreden met co-constructie?)
Charli Xcx
Zijn London Grammar, Sting en Charlie XCX niet net iets te groot als barnheadliner? Vooral Sting zou daar denk ik niet voor komen. Die wil denk ik headliner zijn.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.135
777
sting vind ik dan niet zo een speciale naam, zou hem eerder toch barnheadliner geven
Sting in de Barn zou een gekkenhuis worden toch? Voor de wat oudere bezoekers gewoon een grote naam en voor heel veel anderen ook interessant om een keer op een festival mee te pakken.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.137
1.360
Hoe graag ik ook Sting eens live zou zien, hopelijk "verspillen" ze daar dan geen (co-)headliner spot aan. Ik zie hem wel eens passeren op Rock Zottegem dan binnen dit en 5 jaar.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Yerko_music

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.747
1.318
Inderdaad Suikerrock, Nostalgie Beach Fest en Gent Jazz zijn zijn laatste 3 Belgische festivals. Qua zaalshows is dat meestal Vorst (en in 2012 zelfs 2x Cirque Royal wat ook echt niet zo groot is).

Ik zie hem perfect een Nine Inch Nails, PJ Harvey, Jane's Addiction, Iggy Pop,... spot krijgen hoor.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
491
460
Sting is een mooie boeking. que drukte/populariteit ; ik zie London Grammar, Snow Patrol, , Editors enz. wel meer volk trekken bij de Barn.
Het zal vol staan, maar als 'solo-artiest' kun he het misschien wat vergelijken met Richard Ashcroft/ Tom Morello, Johnny Marr? Is Sting echt zooooveel groter?
Staat in NL ook gewoon braaf op Bospop een paar jaar terug, en in BE inderdaad wat kleinere festivals gedaan. Ik denk niet dat hij eist bij een 80.000 bezoekers festival (co)Headliner te zijn.
(voor)laatst Barn of een vroege avond Main is toch prachtig?
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
185
150
Niet vergeten dat er heel veel festivals te vullen zijn in België, denk dat Sting eerder daar een plaatsje weer zal krijgen. Er zijn er ook verschillende die een jubileum te vieren hebben, dus kan mooie naam voor hen zijn.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.110
582
Maar volgens mij is de discussie weleens geweest. Liever headliner op een kleiner festival van 10 tot 20 duizend bezoekers dan barnheadliner en ergens verstopt zitten op de namenposter. Ook al is de Barn natuurlijk een magische tent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.791
12.489
Sting is een mooie boeking. que drukte/populariteit ; ik zie London Grammar, Snow Patrol, , Editors enz. wel meer volk trekken bij de Barn.
Het zal vol staan, maar als 'solo-artiest' kun he het misschien wat vergelijken met Richard Ashcroft/ Tom Morello, Johnny Marr? Is Sting echt zooooveel groter?
Staat in NL ook gewoon braaf op Bospop een paar jaar terug, en in BE inderdaad wat kleinere festivals gedaan. Ik denk niet dat hij eist bij een 80.000 bezoekers festival (co)Headliner te zijn.
(voor)laatst Barn of een vroege avond Main is toch prachtig?
Deels volg ik je en deels niet. Sting is wel echt een stuk groter dan de namen die jij noemt. Ten eerste heeft The Police zelf meer hits gescoord en ten tweede heeft hij een erg succesvolle solocarrière gehad itt de artiesten die jij noemt. Maar tegelijkertijd is het geen artiest meer die de Ziggo's van deze wereld voltrekt, wel AFAs en headlined Bospop. In die lijn is Barn headliner een hele mooie spot. Cruciale vraag is of hij dat zelf ook zo ziet en niet liever kleinere festivals afsluit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
491
460
Deels volg ik je en deels niet. Sting is wel echt een stuk groter dan de namen die jij noemt. Ten eerste heeft The Police zelf meer hits gescoord en ten tweede heeft hij een erg succesvolle solocarrière gehad itt de artiesten die jij noemt. Maar tegelijkertijd is het geen artiest meer die de Ziggo's van deze wereld voltrekt, wel AFAs en headlined Bospop. In die lijn is Barn headliner een hele mooie spot. Cruciale vraag is of hij dat zelf ook zo ziet en niet liever kleinere festivals afsluit.
Ja hij heeft het oeuvre om overal een mooie plek te pakken. Ik begrijp het als hij als Barn-head geboekt zal worden, maar ook wanneer hij op Live is Live staat, of pak hem beet Cactus, waar TWOD dit jaar nog stond.
Flinke legacy heeft hij. Dat ontken ik zeker niet.

Ik heb expres Editors genoemd; op HearHear nog amper een halfvolle tent, maar op Werchter is de Barn2x te klein. Dat is een werchterband. Ergens anders zouden die nooit zon positie krijgen. Niet dat ze even groot zijn al Sting qua naam, maar wel groot als het gaat om werchterpubliek.

Kortom; je kunt met Sting alle kanten op, maar wat je zegt; wat wil hij zelf ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Tinus101

Support act
21 nov 2022
908
1.085
Charli XCX gaat minimaal barnheadliner zijn, maar zie die eigenlijk veel beter passen als sub op Pukkelpop. Die is bij de jeugd zo bizar opgeblazen. Ben zelf 20 en fanatiek tiktokker en zowel online als in mijn omgeving zie ik dat brat album overal voorbij komen.

Wat betreft Sting: die komt inderdaad alleen voor de headline spot. Desondanks denk ik de Barn echt een maat te klein is. Alleen met hele goede counterprogrammering zie ik dat misschien werken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken