Rock Werchter 2024

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.557
2.036
Als Maneskin kan headlinen...
Ben geen fan van Maneskin hoor, maar de vergelijking met Goldband loopt mank als je het hebt over grote spots op Werchter.
Maneskin is een internationale grote act, misschien wel de populairste rockband bij jongeren over de hele wereld.
Goldband is een act, die je op elk willekeurig festival in Nederland of Belgie al kan hebben zien spelen. Daarbij dingt RW elk jaar mee voor de grootste line-ups van de zomer, dan kun je niet aankomen met een Goldband op die plek.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
140
127
Ben geen fan van Maneskin hoor, maar de vergelijking met Goldband loopt mank als je het hebt over grote spots op Werchter.
Maneskin is een internationale grote act, misschien wel de populairste rockband bij jongeren over de hele wereld.
Goldband is een act, die je op elk willekeurig festival in Nederland of Belgie al kan hebben zien spelen. Daarbij dingt RW elk jaar mee voor de grootste line-ups van de zomer, dan kun je niet aankomen met een Goldband op die plek.
Exact dit. Ook totaal geen fan van Maneskin. Maar veel beter verdedigbaar dan een act zoals Goldband.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en swissepfan

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Met het verschil dat Goldband effectief al op Werchter stond. Lijkt mij toch echt een plek om de sunset spot te worden.
Gaat de vroeg zo vroeg onder dan?

Schlagerfestival verkoopt ook uit.

Nee serieus, goldband een (bijna) sub positie op werchter? Echt wel te hoog.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.107
938
2x sportpaleis ?
en waarschijnlijk ook minstens 3 ziggo's of op hoeveel staat die teller?

wtf
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.508
Je kan erover zeuren wat je wil, je kan hen proberen minimaliseren zo hard je ook probeert, maar de volgende keer dat Goldband op Rock Werchter staat is het minstens op de 19:00 spot.
Ik heb ook geen enkel probleem met de 19 uur spot. Dat is een prachtige plek voor ze om het veld ff helemaal plat te spelen. Maar als sub of als headliner zou ik een lachertje vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
€ 62,80 voor een veldkaart bij Goldband Sportpaleis .. wow.

Waarschijnlijk ga ik het nog gewoon betalen ook.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.174
1.637
Ik heb ook geen enkel probleem met de 19 uur spot. Dat is een prachtige plek voor ze om het veld ff helemaal plat te spelen. Maar als sub of als headliner zou ik een lachertje vinden.

Ik zou de subspot toch niet durven weg lachen. We kunnen hier een discussie voeren over internationale allure of het feit dat ze het in het Nederlands doen tot we een ons wegen, maar het feit dat ze steeds een massa volk op de been brengen en nu weer een arena of vijf gaan uitverkopen aan een ticketprijs die vlot boven de zestig Euro gaat? Tja, dan verdien je wel die spot als sub op Rock Werchter he. Die act is gewoon geschift populair bij een jonger publiek en heeft..puur op basis daarvan..evenveel recht om aanspraak te maken op de subpositie als Oscar and the Wolf in 2023.
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: swissepfan

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Die act is gewoon geschift populair bij een jonger publiek en heeft..puur op basis daarvan..evenveel recht om aanspraak te maken op de subpositie als Oscar and the Wolf in 2023.
Als dit het criterium is, wat gaan we dan nog meer krijgen? De Bankzitters, de Snollebollekes, Roxy Dekker (ik noem maar even wat Nederlandse acts die heel populair zijn bij een jonger publiek). Vervolgens hebben we Paaspop/Editors taferelen omdat de feestende menigte de kwaliteitsacts links laat liggen. Het mag nog wel een beetje niveau hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en MeesPos

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Als dit het criterium is, wat gaan we dan nog meer krijgen? De Bankzitters, de Snollebollekes, Roxy Dekker (ik noem maar even wat Nederlandse acts die heel populair zijn bij een jonger publiek). Vervolgens hebben we Paaspop/Editors taferelen omdat de feestende menigte de kwaliteitsacts links laat liggen. Het mag nog wel een beetje niveau hebben.
Ik ben in afwachting van de dag dat Joost Klein in het Sportpaleis gaat optreden. Ik smul nu al van de reacties hier.
 
  • Geweldig
Waarderingen: swissepfan

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
695
482
Had Joost eigenlijk als KlubC afsluiter verwacht dit jaar. De perfecte naam voor zo’n slot. Kan evengoed volgend jaar.
KlubC lijkt mij toch een pak te klein gezien de hype rond hem. Heeft ook de Lotto Arena vorig jaar in een mum van tijd uitverkocht als ik mij niet vergis.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Ik ben in afwachting van de dag dat Joost Klein in het Sportpaleis gaat optreden. Ik smul nu al van de reacties hier.
Daar maak ik me helemaal niet druk om. Al verkopen Joost en Goldband 35x Sportpaleizen uit... Ik snap het niet, maar ze doen maar. Ik hoef daar niet heen. En zij moeten ook hun plaats hebben.

Als ze effectief (sub)headliner worden op festivals als Werchter en Pukkelpop erger ik mij er wel aan. Wetende dat die plaatsen "inpikken" waar anders acts als Bon Iver, Tame Impala, The War On Drugs, Tyler The Creator, Queens Of The Stone Age, Lorde, dEUS, The Black Keys,... zouden kunnen staan.

Om nog maar te zwijgen dat ze boven acts als Eels, Robert Plant, Iggy Pop, Patti Smith, Guided By Voices en andere gevestigde waarden gaan komen te staan.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.174
1.637
Als dit het criterium is, wat gaan we dan nog meer krijgen? De Bankzitters, de Snollebollekes, Roxy Dekker (ik noem maar even wat Nederlandse acts die heel populair zijn bij een jonger publiek). Vervolgens hebben we Paaspop/Editors taferelen omdat de feestende menigte de kwaliteitsacts links laat liggen. Het mag nog wel een beetje niveau hebben.

Met dat verschil dat Goldband toch al twee keer op een mainstage van Werchter gestaan heeft, en muzikaal..zelfs al lust je het niet..toch echt in een andere league speelt dan de namen die je opnoemt.

Steeds Snollebollekes erbij blijven sleuren als het gevolg van kwaliteitsverlies wanneer acts als een Goldband of Pommelien Thijs geboekt zouden worden, dat begint toch ook wat afgezaagd te worden, niet?

Ik durf nu al voorspellen dat zowel Pommelien en Goldband na hoge posities op Puklelpop dit jaar en als gevolg van een veelvoud aan uitverkochte zalen, gewoon op Werchter gaan staan en dat op posities die een stuk hoger zijn dan we graag zouden willen.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Met dat verschil dat Goldband toch al twee keer op een mainstage van Werchter gestaan heeft, en muzikaal..zelfs al lust je het niet..toch echt in een andere league speelt dan de namen die je opnoemt.

Steeds Snollebollekes erbij blijven sleuren als het gevolg van kwaliteitsverlies wanneer acts als een Goldband of Pommelien Thijs geboekt zouden worden, dat begint toch ook wat afgezaagd te worden, niet?

Ik durf nu al voorspellen dat zowel Pommelien en Goldband na hoge posities op Puklelpop dit jaar en als gevolg van een veelvoud aan uitverkochte zalen, gewoon op Werchter gaan staan en dat op posities die een stuk hoger zijn dan we graag zouden willen.
Het ging erom dat 'populair zijn bij een jonger publiek' niet het zaligmakende criterium is om recht op een plek op RW of Pukkelpop te hebben. En eens, Goldband is wat anders dan Snollebollekes.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken