Rock Werchter 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
Zijn alle Graspop namen automatisch definitief uitgesloten voor RW? Of geld dat vooral voor de grotere namen..?
Had eigenlijk nog wel een beetje hoop op Electric Callboy... die hebben nog een gaatje in hun tourschema tijdens Werchter.

Niet 100% uitgesloten, maar de kans wordt dan een stuk kleiner. Bij uitzondering komt het wel eens voor, maar voor Electric Callboy zou ik er niet op rekenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard

festirock

Support act
1 dec 2015
846
572
Ja, eens hoor. Niet best in Landgraaf. Het enige wat we nog goed doen is Greta Van Fleet en Royal Blood niet tot subhead bombarderen zoals RW maar daarentegen staat wel een Keane belachelijk hoog. Dan toch nog liever die RW lineup sowieso.

Ik verwacht eigenlijk dat Pukkelpop de komende dagen en weken over beide lineups heen dendert, zowel qua headliners als in de breedte.
Denk niet hoor als je de line ups elders in Europa bekijkt.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
846
572
Keane en Anouk zijn net met hoge posities aangekondigd voor Pinkpop, Keane zelfs als subheadliner. Lijkt mij dus ook op Werchter een hoge plaats te krijgen, allicht op de zondag?
Trouwens ook Pommelien Thijs is aangekondigd voor Pinkpop. Het kan dus écht zomaar gebeuren. ;)

Keane kunnen ze vrijdag, zaterdag zondag nog zetten. Ergens in de late namiddag. Sub zie ik die niet worden op Werchter.
Pommelien zal dit jaar niet worden, denk dat alle Belgische acts wel aangekondigd zijn nu (oef)

Anouk, zou die nog doorkomen?
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
954
993
Die van augustus zijn anders wel sterk hoor. Die Scandinavische festivals in augustus en Rock en Seine hebben dikke lineups tot nu toe.
Als je je Europese tour pas na 11 augustus start, heb je natuurlijk geen last meer van het EK voetbal en de Olympische Spelen.
Wat dat betreft is het wel een heel uitzonderlijke zomer.
 

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
354
280
Passenger heeft vandaag een EU tour aangekondigd in de zomer, zonder Belgische datum. 5 en 6 juli heeft hij nog geen data staan en 7 juli staat hij in Nederland. Niet dat ik het perse hoop, maar kanshebber voor Rock Werchter?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.171
5.501
Passenger heeft vandaag een EU tour aangekondigd in de zomer, zonder Belgische datum. 5 en 6 juli heeft hij nog geen data staan en 7 juli staat hij in Nederland. Niet dat ik het perse hoop, maar kanshebber voor Rock Werchter?
Oei, de horror.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.171
5.501
Ja, eens hoor. Niet best in Landgraaf. Het enige wat we nog goed doen is Greta Van Fleet en Royal Blood niet tot subhead bombarderen zoals RW maar daarentegen staat wel een Keane belachelijk hoog. Dan toch nog liever die RW lineup sowieso.

Ik verwacht eigenlijk dat Pukkelpop de komende dagen en weken over beide lineups heen dendert, zowel qua headliners als in de breedte.
Oei wat een uitspraak, je kan beide niet vergelijken. Zeker als je weet dat een aantal van hun topnamen gewoon op RW23 stonden. En we toch niet van herhaling hielden?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Oei wat een uitspraak, je kan beide niet vergelijken. Zeker als je weet dat een aantal van hun topnamen gewoon op RW23 stonden. En we toch niet van herhaling hielden?
Over het algemeen is het toch redelijk duidelijk dat de periode augustus veel vruchtbaarder en gunstiger is dan de periode juni/juli?
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Passenger heeft vandaag een EU tour aangekondigd in de zomer, zonder Belgische datum. 5 en 6 juli heeft hij nog geen data staan en 7 juli staat hij in Nederland. Niet dat ik het perse hoop, maar kanshebber voor Rock Werchter?
Hij lijkt voor nu vooral kleine festivals te doen, maar wie weet. Hij is wel in de buurt, maar liever niet.. die heeft ook niet veel nieuws wat mensen kennen uitgebracht de laatste tijd toch? Of leef ik onder een steen?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Zijn alle Graspop namen automatisch definitief uitgesloten voor RW? Of geld dat vooral voor de grotere namen..?
Had eigenlijk nog wel een beetje hoop op Electric Callboy... die hebben nog een gaatje in hun tourschema tijdens Werchter.
dat zijn eerder noodgrepen, in geval iets weggevallen is. het kan maar ik schat de kans toch laag in
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Is toch zeer smaakgebonden.
Ja dat is het altijd wel voor een stuk ja. Maar je kan toch ook objectief zeggen dat er voor juni/juli een headlinerschaarste is (zie: Lenny Kravitz op RW, Calvin Harris op PP) en dat ze dat probleem dit jaar echt hebben in de augustusperiode?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
231
86
In Maastricht en Weert inderdaad. Vlamingen zullen toch niet snel naar Nijmegen, Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Groningen en Hilversum afreizen lijkt me.
Pommelien Thijs staat ook op Vestrock, een Nederlands middelgroot festival in Hulst, zaterdag 1 juni en in de begeleidende info zegt men dat ze een nr 1 hit had in Nederland in een duet met Jaap Reesema (Nu wij niet meer praten) en dat ze ook al goede scores haalde uit samenwerkingen met andere Nederlandse artiesten (Meau, Kriss Kross,..) Bovendien is ze ook in Nederland bekend via de daar goed bekeken Netflix hit Knokke Off. Ze is goed op weg om aan de weg te timmeren om nog populairder te worden in de Benelux. Volgend jaar zal ze alomtegenwoordig zijn in Nederland: ze heeft de stem, de uitstraling en de groeimarge om ook in Nederland even populair te worden als in Belgie.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.171
5.501
Ja dat is het altijd wel voor een stuk ja. Maar je kan toch ook objectief zeggen dat er voor juni/juli een headlinerschaarste is (zie: Lenny Kravitz op RW, Calvin Harris op PP) en dat ze dat dit jaar echt hebben in de augustusperiode?
Welke mega headliners zijn beschikbaar tijdens Pkp die ze begin van de zomer missen?
Niks toch? Lana is hele zomer beschikbaar als ze er zin in heeft.

Er is dan gewoon een poule met eventueel interessantere namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

Gebruikers die dit onderwerp bekijken