Rock Werchter 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.244
7.530
Brutus aankondiging van festivals is vrijwel zeker ROCK HERK waarbij vorig jaar tijdens de Belgische week (ja volgende week) elke dag een Belgische band werd vernoemd als naam voor het volgend Rock Herk festival en wellicht Lokerse Feesten (steun van Tool) of Blues Peer. Op de wishlijst van Rock Herk hoorden ze bij de meest vernoemde bands en ze speelden al vaak op Rock Herk.

Het zou mij verwonderen dat Rock Werchter al na enkele dagen de rest van de line-up incl Brutus zou lossen voor Werchter. Dat is eerder voor februari of maart. Natuurlijk bestaat dan ook de kans dat ze alsnog op Werchter gaan spelen maar dit hoort mi niet bij de aankondigingen van volgende week.
17 juli well am rhein (duitsland), 19 juli rock herk, 20 juli Dour (bevestigd), 4 augustus Ronquieres (bevestigd), 6 augustus (lokerse feesten met Tool) en 7 augustus jaromer czech republik zou dan het nieuwe tourschema kunnen worden voor Brutus met steeds 2 Belgische festivals dicht bij elkaar. Tussen 27 juni Hellfest Frankrijk en 17 juli is er nog plaats genoeg voor Werchter, Cactusfestival of Rock Zottegem. Dus nog te bevestigen na ronquieres zijn Herk en de Lokerse Feesten. Op Herk hebben ze al veel gespeeld en nu viert Rock Herk zijn veertigste verjaardag dus...
Een insider heeft al gezegd dat ze komen, het is niet meer nodig om het hele tourschema te gaan analyseren lijkt mij
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
233
87
Ik snap eigenlijk je punt niet?
jimmy, iemand had op instagram Brutus een aankondiging in de loop van volgende dagen gezien voor nieuwe Belgische festivals en zag dit als teken dat Brutus zondag op Rock Werchter zou optreden. Gisteren is Brutus al aangekondigd voor Ronquieres en Dour en mijn verwachting is dat ook Rock Herk en Lokerse Feesten volgende week Brutus gaan aankondigen wat goed aansluit bij zowel Dour als Ronquieres. Vorige week loste Rock Herk zijn eerste vijf Belgische toppers tijdens de Belgische week (een per weekdag) dus ik verwacht dat ze dit ook volgende week doen met Brutus die in 2017 en 2022 al voor hen speelden. De buitenlandse data komen van het tourschema van Brutus.
Als Werchter Brutus zou aankondigen niet volgende week (te kort na belangrijke drop namen) maar in de loop van februari of maart. Dus ben niet akkoord dat volgende week Brutus voor Werchter zou aangekondigd worden. Voor mij blijft Brutus een misschien voor Werchter geen zekerheid.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.178
5.512
jimmy, iemand had op instagram Brutus een aankondiging in de loop van volgende dagen gezien voor nieuwe Belgische festivals en zag dit als teken dat Brutus zondag op Rock Werchter zou optreden. Gisteren is Brutus al aangekondigd voor Ronquieres en Dour en mijn verwachting is dat ook Rock Herk en Lokerse Feesten volgende week Brutus gaan aankondigen wat goed aansluit bij zowel Dour als Ronquieres. Vorige week loste Rock Herk zijn eerste vijf Belgische toppers tijdens de Belgische week (een per weekdag) dus ik verwacht dat ze dit ook volgende week doen met Brutus die in 2017 en 2022 al voor hen speelden. De buitenlandse data komen van het tourschema van Brutus.
Als Werchter Brutus zou aankondigen niet volgende week (te kort na belangrijke drop namen) maar in de loop van februari of maart. Dus ben niet akkoord dat volgende week Brutus voor Werchter zou aangekondigd worden. Voor mij blijft Brutus een misschien voor Werchter geen zekerheid.
Oke, dan mag je het nu opschrijven en we spreken elkaar volgende week opnieuw:
Werchter zal volgende week Brutus aankondigen. Het gaat echt zo zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: festibob

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.244
7.530
geloof jij alle zelfverklaarde insiders?
Er is niets zelfverklaard aan, als je langer meeleest op dit forum dan weet je wel wie er een insider is en wie er goede/correcte informatie heeft. mensen als @ChiquitaChaser en @jimmywe hebben in het verleden vaak genoeg bewezen dat ze dicht bij het vuur zitten en correcte informatie hebben. vandaar dat men hier niet aan twijfelt. ik begrijp als je 2 weken geleden je account hebt aangemaakt dat dit wellicht nog niet duidelijk is voor je.

verder wordt er zelfs bij vermeld welke dag ze spelen en op welk podium, dus veel duidelijker kan de informatie niet worden
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Brutus is heel welkom, ik vraag me ten zeerste af waarom ik ze niet heb gezien toen ze in Groningen waren...
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.182
1.657
Brutus verdient ook die spot op main. Victoria en War voor ruim 60.000 man...dat gaat inslaan als een clusterbom.
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
153
178
Oke, dan mag je het nu opschrijven en we spreken elkaar volgende week opnieuw:
Werchter zal volgende week Brutus aankondigen. Het gaat echt zo zijn.
Nu je toch bezig bent; worden er daarbij nog meer namen aangekondigd?

Met de beschikbare hoge plekken die nog over zijn hoop ik toch wel op wat namen waar ik écht blij van word. Het zit tot nu toe wel grotendeels in de categorie daaronder.

Op basis van de "goede mogelijkheid lijst" van Joss zou dan iets in de trant zijn van Deftones, Elbow, Fall Out Boy, Soulwax, Placebo, White Lies, Skrillex, The Struts en IDLES.
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
233
87
Die dat hier rondlopen hebben een grote credibiliteit. Jimmy, Chiquita, micvet en ondertussen ook Berninger hebben hun strepen al verdiend met goede bronnen en input. En respect voor hun want zij zijn nog niet uitgerookt zoals Logic en Pinokkio.

ok als ze tot nu toe altijd juist hadden dan zal het inderdaad Brutus op Werchter zondag zijn. Vind het wel vreemd dat gisteren Werchter FROUKJE dan wel aankondigt maar Brutus niet. En als nieuwkomer met een verse kijk:) pleit ik ervoor dat men naast Deus wat meer Belgische groepen in een vroeger stadium aankondigt. Nu is de helft van de line-up officieel bevestigd met slechts een Belgische groep.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.178
5.512
Nu je toch bezig bent; worden er daarbij nog meer namen aangekondigd?

Met de beschikbare hoge plekken die nog over zijn hoop ik toch wel op wat namen waar ik écht blij van word. Het zit tot nu toe wel grotendeels in de categorie daaronder.

Op basis van de "goede mogelijkheid lijst" van Joss zou dan iets in de trant zijn van Deftones, Elbow, Fall Out Boy, Soulwax, Placebo, White Lies, Skrillex, The Struts en IDLES.
Ik heb echt geen idee hoor. Ik probeer gewoon logisch te redeneren.
Bijvoorbeeld: nooit blindstaren over beschikbare hoge plekken. Denk dat het meeste wel is ingevuld nu. Bvb van je lijstje verwacht ik niks meer. Misschien dat ze nog met een Placebo op vrijdag afkomen, maar dat zal het ook wel zijn.
We moeten nog Keane, Tom Odell en Nathaniël Rateliff krijgen, en die nemen ook grotere spots in.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.178
5.512
ok als ze tot nu toe altijd juist hadden dan zal het inderdaad Brutus op Werchter zondag zijn. Vind het wel vreemd dat gisteren Werchter FROUKJE dan wel aankondigt maar Brutus niet. En als nieuwkomer met een verse kijk:) pleit ik ervoor dat men naast Deus wat meer Belgische groepen in een vroeger stadium aankondigt. Nu is de helft van de line-up officieel bevestigd met slechts een Belgische groep.
Maakt op zich toch niet uit. Ik blijf er bij dat je Werchter niet moet doen voor de Belgische acts. En degene die er staan zouden uniek moeten zijn. Daarom was een Amenra vorig jaar memorabel.
Ze hebben gisteren duidelijk gekozen om afgelijnd 20 namen aan te kondigen, om zo uit te komen op 50 totaal. Dan heb je altijd wel bands die ze opsparen links en rechts.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Ik heb echt geen idee hoor. Ik probeer gewoon logisch te redeneren.
Bijvoorbeeld: nooit blindstaren over beschikbare hoge plekken. Denk dat het meeste wel is ingevuld nu. Bvb van je lijstje verwacht ik niks meer. Misschien dat ze nog met een Placebo op vrijdag afkomen, maar dat zal het ook wel zijn.
We moeten nog Keane, Tom Odell en Nathaniël Rateliff krijgen, en die nemen ook grotere spots in.
Zonder blind te staren zijn er nog 3 'hoge' plekken op main in te vullen (= één van de 4 laatste slots). Keane is kandidaat voor de plek op vrijdag (niet op zondag, want op maandag 8-7 spelen ze in Sevilla). Tom Odell zou misschien een plek op zondag kunnen innemen. Nathaniel Rateliff zou vorig jaar volgens mij ergens in de middag in de Barn staan, dus lijkt me geen kandidaat voor de avond op main. Placebo op zondag is een optie (gezien hun tourschema).
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Rise Against speelt tot 30 juni in US/Canada, en vanaf 6 augustus in Europa. Daartussen zit een gat. Zal wel niet zeker...
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.188
Brutus verdient ook die spot op main. Victoria en War voor ruim 60.000 man...dat gaat inslaan als een clusterbom.
Haha, ja sure. Ik herinner me het zéér lege veld indertijd voor Whispering Sons ook nog goed. Dat was toen ook met de gedachte dat dat al veel volk op de been ging brengen zo vroeg in de namiddag.. Vind het altijd wat jammer als zo'n Belgische band éindelijk op Werchter mag staan, en het speelt dan voor een man of duizend.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
852
577
Ze gaan Brutus volgende week gewoon aankondigen. Met nog een aantal Belgische bands. Maar ik verwacht ook geen louter Belgisch pakket. Eerder een ruim pakket met extra aandacht voor de Belgen.
In persbericht gisteren stond trouwens dat ze de affiche snel verder zouden aanvullen. Dan doen ze dat ook meestal. Anders blijft Nele wel voorzichtiger met haar: binnenkort.
Een aantal Belgen met daarbij een Keane, Miles Kane, Nathaniel, ..lijkt me een volgende worp dan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken