Rock Werchter 2024

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
969
1.007
Brutus aankondiging van festivals is vrijwel zeker ROCK HERK waarbij vorig jaar tijdens de Belgische week (ja volgende week) elke dag een Belgische band werd vernoemd als naam voor het volgend Rock Herk festival en wellicht Lokerse Feesten (steun van Tool) of Blues Peer. Op de wishlijst van Rock Herk hoorden ze bij de meest vernoemde bands en ze speelden al vaak op Rock Herk.

Het zou mij verwonderen dat Rock Werchter al na enkele dagen de rest van de line-up incl Brutus zou lossen voor Werchter. Dat is eerder voor februari of maart. Natuurlijk bestaat dan ook de kans dat ze alsnog op Werchter gaan spelen maar dit hoort mi niet bij de aankondigingen van volgende week.
Brutus is gisteren trouwens ook aangekondigd voor Ronquières Festival. Dat is dus nog een Belgisch festival erbij op de agenda (op zo 4 augustus).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.196
Volbeat stond normaal als voorlaatste in 2020.

Om het verhaal aan te vullen. Je ziet regelmatig dat hardere bands ook graag een breder boekend festival aandoen. En dan is RW met zijn grote capaciteit wel een interessante. Het feit dat ze kunnen speler voor een ander publiek en bovendien een veld van 60000 man is altijd aanlokkelijk. Metalfestivals kunnen ze altijd aandoen als ze willen.
Bad Omens is ook zo'n verhaal, ook al is dat maar Barn. Alles moet zowat samenkomen, nu is dat een dingetje, en willen ze gebruik maken van het momentum.
Volbeat of Ghost of Iron Maiden of zelfs Slayer. Kan zeker een hoge spot op Werchter krijgen. Maar is toch qua stevigheid en toegankelijkheid nog heel wat verschil met Parkway Drive.

Tuurlijk moet het plaatje en het momentum en dat allemaal kloppen daar ging het helemaal niet om. Het punt was gewoon dat de booker/manager/crew en band zelf van Parkway Drive zeer trots mag zijn dat ze zo'n hoge spots op Majors krijgen. Ik ken niemand die het hen voordeed in zo'n extreem genre zelfs een Slipknot vind ik nog een pak mainstreamer/toegankelijker dan Parkway Drive.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.664
Niet anders dan Róisín Murphy toch?
Ik verwacht bij Roisin ook niet de stormloop nee. Maar die heeft met Overpowered en haar verleden met Moloko wel wat haakjes bij een groter publiek denk ik. Ben echt benieuwd of Janes Addiction op een RW veel volk trekt, had die verwacht in een slot vergelijkbaar met de Breeders (die met Cannonball en die Pixies cover trouwens nog herkenbaarder werk spelen).
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Ok, toch maar even een lijstje.

Donderdag
Must: PJ Harvey, Slowdive (maar ga ik ook beide op BKS zien, dus ook weer geen echte must)
Tof: -
Eventueel: Gaslight Anthem, Parkway Drive, Jane's Addiction

Vrijdag
Must: -
Tof: dEUS
Eventueel: Archive

Zaterdag
Must: Dua Lipa, Janelle Monae, The Last Dinner Party, Arlo Parks
Tof: Avril Lavigne, The Blaze, Roisin Murphy, Jessie Ware
Eventueel: Khruangbin, Benjamin Clementine

Zondag
Must: -
Tof: Michael Kiwanuka, Jungle, Sampha
Eventueel: Foo Fighters, Froukje, Loyle Carner, High Vis

Pfff, die vrijdag jongens... Wat een draak. En ook op die donderdag niet heel veel soeps (naar mijn smaak uiteraard). En dan op zaterdag clashapalooza. Ik ga nog even nadenken of ik dit een combi waard vind.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Brutus aankondiging van festivals is vrijwel zeker ROCK HERK waarbij vorig jaar tijdens de Belgische week (ja volgende week) elke dag een Belgische band werd vernoemd als naam voor het volgend Rock Herk festival en wellicht Lokerse Feesten (steun van Tool) of Blues Peer. Op de wishlijst van Rock Herk hoorden ze bij de meest vernoemde bands en ze speelden al vaak op Rock Herk.

Het zou mij verwonderen dat Rock Werchter al na enkele dagen de rest van de line-up incl Brutus zou lossen voor Werchter. Dat is eerder voor februari of maart. Natuurlijk bestaat dan ook de kans dat ze alsnog op Werchter gaan spelen maar dit hoort mi niet bij de aankondigingen van volgende week.
Als ze van plan zijn om volgende week een puur Belgische batch te lossen, dan is het net logisch dat Brutus er gisteren niet bij zat.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Brutus aankondiging van festivals is vrijwel zeker ROCK HERK waarbij vorig jaar tijdens de Belgische week (ja volgende week) elke dag een Belgische band werd vernoemd als naam voor het volgend Rock Herk festival en wellicht Lokerse Feesten (steun van Tool) of Blues Peer. Op de wishlijst van Rock Herk hoorden ze bij de meest vernoemde bands en ze speelden al vaak op Rock Herk.

Het zou mij verwonderen dat Rock Werchter al na enkele dagen de rest van de line-up incl Brutus zou lossen voor Werchter. Dat is eerder voor februari of maart. Natuurlijk bestaat dan ook de kans dat ze alsnog op Werchter gaan spelen maar dit hoort mi niet bij de aankondigingen van volgende week.
Ze gaan Brutus volgende week gewoon aankondigen. Met nog een aantal Belgische bands. Maar ik verwacht ook geen louter Belgisch pakket. Eerder een ruim pakket met extra aandacht voor de Belgen.
In persbericht gisteren stond trouwens dat ze de affiche snel verder zouden aanvullen. Dan doen ze dat ook meestal. Anders blijft Nele wel voorzichtiger met haar: binnenkort.
 

mhm

Playlistbediener
30 nov 2023
24
15
Ze gaan Brutus volgende week gewoon aankondigen. Met nog een aantal Belgische bands. Maar ik verwacht ook geen louter Belgisch pakket. Eerder een ruim pakket met extra aandacht voor de Belgen.
In persbericht gisteren stond trouwens dat ze de affiche snel verder zouden aanvullen. Dan doen ze dat ook meestal. Anders blijft Nele wel voorzichtiger met haar: binnenkort.
Enig idee van andere Belgische kanshebbers?
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
517
584
Voor mij ook een lijst

Donderdag
Must: Lenny, Jane’s Addiction, Parkway Drive, Slowdive
Graag: Dropkick Murphy’s, The Hives, Stone,
Eventueel: PJ Harvey, TGA, Meute, The Streets
Niks mee: Black Pumas, Greta van Fleet

Vrijdag
Must: Sum 41, dEUS, Snow Patrol, Archive
Graag: Bad Omens
Eventueel: Sleaford Mods, Tom Morello, Maneskin, The Beaches
Niks mee: James Arthur, Simple Plan

Zaterdag
Must: Dua Lipa
Graag: NBT, Janelle Monae, The Last Diner Party
Eventueel: Avril Lavigne, The Kooks, Roisin Murphy, Marc Rebillet, Benjamin Clementine
Niks mee: The Blaze, Arlo Parks, Jessie Ware

Zondag
Must: Foo Fighters, Royal Blood
Graag: The Breeders, Michael Kiwanuka, Froukje, High Vis
Eventueel: Jungle, Zara Larsson, Loyle Carner
Niks mee: Sampha, Parcels, Lauren Spencer Smith
 
  • Leuk
Waarderingen: napril69

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
232
87
Brutus is gisteren trouwens ook aangekondigd voor Ronquières Festival. Dat is dus nog een Belgisch festival erbij op de agenda (op zo 4 augustus).
17 juli well am rhein (duitsland), 19 juli rock herk, 20 juli Dour (bevestigd), 4 augustus Ronquieres (bevestigd), 6 augustus (lokerse feesten met Tool) en 7 augustus jaromer czech republik zou dan het nieuwe tourschema kunnen worden voor Brutus met steeds 2 Belgische festivals dicht bij elkaar. Tussen 27 juni Hellfest Frankrijk en 17 juli is er nog plaats genoeg voor Werchter, Cactusfestival of Rock Zottegem. Dus nog te bevestigen na ronquieres zijn Herk en de Lokerse Feesten. Op Herk hebben ze al veel gespeeld en nu viert Rock Herk zijn veertigste verjaardag dus...
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
969
1.007
17 juli well am rhein (duitsland), 19 juli rock herk, 20 juli Dour (bevestigd), 4 augustus Ronquieres (bevestigd), 6 augustus (lokerse feesten met Tool) en 7 augustus jaromer czech republik zou dan het nieuwe tourschema kunnen worden voor Brutus met steeds 2 Belgische festivals dicht bij elkaar. Tussen 27 juni Hellfest Frankrijk en 17 juli is er nog plaats genoeg voor Werchter, Cactusfestival of Rock Zottegem. Dus nog te bevestigen na ronquieres zijn Herk en de Lokerse Feesten. Op Herk hebben ze al veel gespeeld en nu viert Rock Herk zijn veertigste verjaardag dus...
Je bedoelt Korn op de Lokerse Feesten, niet Tool (helaas).
 

rockplease

Playlistbediener
9 feb 2019
5
1
Deze Belgische bands mogen er van mij nog bijkomen:

Noordkaap, Tourist LeMC, Zornik of Admiral Freebee. Alle vier altijd sfeer gegarandeerd.

Voor mij momenteel alleen maar donderdagticketje als de affiche zo blijft. Zo zie je maar dat smaken gigantisch kunnen verschillen ;-)
Hopelijk nog wat goede rockbands op The Slope om te ontdekken. Vorig jaar The Reytons zo ontdekt. Geweldige band, binnenkort trouwens te zien in den Trix Antwerpen!!! Die mogen altijd terugkomen. Maar hebben op dat moment wel een optreden in hun achtertuin in Clifton Park dus heel onwaarschijnlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: mhm

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
17 juli well am rhein (duitsland), 19 juli rock herk, 20 juli Dour (bevestigd), 4 augustus Ronquieres (bevestigd), 6 augustus (lokerse feesten met Tool) en 7 augustus jaromer czech republik zou dan het nieuwe tourschema kunnen worden voor Brutus met steeds 2 Belgische festivals dicht bij elkaar. Tussen 27 juni Hellfest Frankrijk en 17 juli is er nog plaats genoeg voor Werchter, Cactusfestival of Rock Zottegem. Dus nog te bevestigen na ronquieres zijn Herk en de Lokerse Feesten. Op Herk hebben ze al veel gespeeld en nu viert Rock Herk zijn veertigste verjaardag dus...
Ik snap eigenlijk je punt niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: mhm

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Deze Belgische bands mogen er van mij nog bijkomen:

Noordkaap, Tourist LeMC, Zornik of Admiral Freebee. Alle vier altijd sfeer gegarandeerd.

Voor mij momenteel alleen maar donderdagticketje als de affiche zo blijft. Zo zie je maar dat smaken gigantisch kunnen verschillen ;-)
Hopelijk nog wat goede rockbands op The Slope om te ontdekken. Vorig jaar The Reytons zo ontdekt. Geweldige band, binnenkort trouwens te zien in den Trix Antwerpen!!! Die mogen altijd terugkomen. Maar hebben op dat moment wel een optreden in hun achtertuin in Clifton Park dus heel onwaarschijnlijk.
Tourist zal wel voor 2025 zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: mhm

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.459
Volbeat of Ghost of Iron Maiden of zelfs Slayer. Kan zeker een hoge spot op Werchter krijgen. Maar is toch qua stevigheid en toegankelijkheid nog heel wat verschil met Parkway Drive.

Tuurlijk moet het plaatje en het momentum en dat allemaal kloppen daar ging het helemaal niet om. Het punt was gewoon dat de booker/manager/crew en band zelf van Parkway Drive zeer trots mag zijn dat ze zo'n hoge spots op Majors krijgen. Ik ken niemand die het hen voordeed in zo'n extreem genre zelfs een Slipknot vind ik nog een pak mainstreamer/toegankelijker dan Parkway Drive.
Zo stevig is Parkway Drive toch echt niet meer hoor. BMTH stond ook regelmatig op Werchter, zo veel verschil zit er inmiddels niet meer tussen die twee bands, zeker als je het laatste album van PWD erbij pakt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken