Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Want de Schuer organiseert dat festival puur voor zichzelf?
Nee, weet niet wat je hiermee bedoelt? Zie alleen in al die wishlist elk jaar dezelfde namen terugkeren. Nu zelfs serieus nog vaak Muse, RHCP, maar ook QOTSA zien voorbij komen, namen die er net stonden. Of een PJ, Metallica, Imagine Dragons van 1 editie geleden. Veel volk wil gewoon steeds hetzelfde zien, jaar na jaar na jaar opnieuw.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.149
Nee, weet niet wat je hiermee bedoelt? Zie alleen in al die wishlist elk jaar dezelfde namen terugkeren. Nu zelfs serieus nog vaak Muse, RHCP, maar ook QOTSA zien voorbij komen, namen die er net stonden. Of een PJ, Metallica, Imagine Dragons van 1 editie geleden. Veel volk wil gewoon steeds hetzelfde zien, jaar na jaar na jaar opnieuw.
Die eerdere opmerking insinueert dat je niet naar publiek moet luisteren, wat natuurlijk jereinste onzin is. Vandaar mijn opmerking dat Herman dan misschien dat festival alleen voor zichzelf zou moeten organiseren (wel een woordje vergeten...) en dan hoeft ie geen enkele rekening met welk publiek dan ook te houden. Lijkt me ook niet bepaald de oplossing te zijn voor het voortbestaan van Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Die eerdere opmerking insinueert dat je niet naar publiek moet luisteren, wat natuurlijk jereinste onzin is. Vandaar mijn opmerking dat Herman dan misschien dat festival alleen voor zichzelf zou moeten organiseren (wel een woordje vergeten...) en dan hoeft ie geen enkele rekening met welk publiek dan ook te houden.
Ja nee inderdaad, maar het is een kwestie van balanceren. Geen enkele rekening houden met het publiek houden is natuurlijk onzin. Maar voor je het weet zit je lineups van 2005 na te maken.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
774
720
Nee, weet niet wat je hiermee bedoelt? Zie alleen in al die wishlist elk jaar dezelfde namen terugkeren. Nu zelfs serieus nog vaak Muse, RHCP, maar ook QOTSA zien voorbij komen, namen die er net stonden. Of een PJ, Metallica, Imagine Dragons van 1 editie geleden. Veel volk wil gewoon steeds hetzelfde zien, jaar na jaar na jaar opnieuw.
We hebben hier een dikke week geleden krak dezelfde discussie gehad🫣
 

Fred13

Playlistbediener
7 dec 2022
12
9
Ja nee inderdaad, maar het is een kwestie van balanceren. Geen enkele rekening houden met het publiek houden is natuurlijk onzin. Maar voor je het weet zit je lineups van 2005 na te maken.
Dit jaar staan er toch heel wat nieuwe namen/originele headliners? Dus dan lijken ze me toch wel de balans gevonden te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

MeesPos

Randprogramma
9 dec 2023
100
34
Word er nog verwacht dat er nieuwe artiest(en) aangekondigd worden voor eind van het jaar?
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Nee, weet niet wat je hiermee bedoelt? Zie alleen in al die wishlist elk jaar dezelfde namen terugkeren. Nu zelfs serieus nog vaak Muse, RHCP, maar ook QOTSA zien voorbij komen, namen die er net stonden. Of een PJ, Metallica, Imagine Dragons van 1 editie geleden. Veel volk wil gewoon steeds hetzelfde zien, jaar na jaar na jaar opnieuw.
Elk jaar zijn er natuurlijk ook wel jongeren die voor de eerste keer naar Werchter gaan en die namen nog nooit gezien hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: napril69 en jimmywe

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.169
1.631
Elk jaar zijn er natuurlijk ook wel jongeren die voor de eerste keer naar Werchter gaan en die namen nog nooit gezien hebben

Maar het zijn duidelijk vooral veertigplussers die dat soort comments bij de wishlist zetten. Henk die op zijn achterste poten stond toen Dua Lipa werd aangekondigd. Ja, maar Henk, wat wil je dan wel? Queens of the Stone Age, Muse, Red Hot Chili Peppers, Metallica!! Pearl Jam!!

Als het van de Henken van deze wereld afhangt, krijgen we jaar na jaar dezelfde legacy acts door ons strot geramd. 😅
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
139
127
Maar het zijn duidelijk vooral veertigplussers die dat soort comments bij de wishlist zetten. Henk die op zijn achterste poten stond toen Dua Lipa werd aangekondigd. Ja, maar Henk, wat wil je dan wel? Queens of the Stone Age, Muse, Red Hot Chili Peppers, Metallica!! Pearl Jam!!

Als het van de Henken van deze wereld afhangt, krijgen we jaar na jaar dezelfde legacy acts door ons strot geramd. 😅
Dan ga ik mijn naam in Henk hier moeten veranderen :D (behalve voor de Peppers dan)
 

festirock

Support act
1 dec 2015
845
572
Ja nee inderdaad, maar het is een kwestie van balanceren. Geen enkele rekening houden met het publiek houden is natuurlijk onzin. Maar voor je het weet zit je lineups van 2005 na te maken.
En? Als het publiek van je festival daar van houdt. Ik vind het niet erg om Pj en anderen om de zoveel jaar te zien terugkomen. Is ook het publiek dat werchter aantrekt en hun verdienmodel
 

festirock

Support act
1 dec 2015
845
572
Maar het zijn duidelijk vooral veertigplussers die dat soort comments bij de wishlist zetten. Henk die op zijn achterste poten stond toen Dua Lipa werd aangekondigd. Ja, maar Henk, wat wil je dan wel? Queens of the Stone Age, Muse, Red Hot Chili Peppers, Metallica!! Pearl Jam!!

Als het van de Henken van deze wereld afhangt, krijgen we jaar na jaar dezelfde legacy acts door ons strot geramd. 😅
Zijn ook vaak de mensen die niet heel het weekend op een watertje leven en waar ze aan verdienen. Denk dat een groot deel vd werchter bezoekers graag dat soort afsluiters ziet terugkomen. Zo was het altijd.
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
311
238
En? Als het publiek van je festival daar van houdt. Ik vind het niet erg om Pj en anderen om de zoveel jaar te zien terugkomen. Is ook het publiek dat werchter aantrekt en hun verdienmodel
Het is voornamelijk dat, he? Rock Werchter moet heel wat tickets verschuiven met hun capaciteit, dus zullen daar ook de acts voor boeken die die tickets doen verschuiven.

Elk jaar kan ik me minder vinden in de line-up van Rock Werchter, maar er zijn genoeg mensen die het wel volledig aanspreekt.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Er zijn genoeg andere festivals enz. waar al de urban, pop, DJ's en gerelateerde meuk speelt. Dus Laat RW voor hun doelgroep hun acts laten regelen en dan is iedereen blij, toch.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

Gebruikers die dit onderwerp bekijken