Rock Werchter 2024

WanWalrus

Playlistbediener
2 nov 2023
36
50
Wat is jullie mening over Lenny Kravitz als headliner, SUM41 als potentiële subheadliner en of maneskin een goeie headliner is? Wanneer zijn er ook nieuwe aankondigingen? >: ))
 

Jean

Playlistbediener
13 apr 2023
37
39
Zonder hits voor het grote publiek? Pardon.
Ik vind de allereerste plaat van the Smashing Pumpkins ook top: Gish, met nummers zoals I am One en Daydream;
dus drie goede platen in totaal, nadien te wisselvallig inderdaad. Ze zijn eigenlijk passé, al zouden ze live nog sterk spelen. Spijtig dat ze niet op RW staan, 90 euro om ze op live is live te zien is iets te duur, (off topic hier..)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.065
8.706
Krijg je binnenkort ook nog Keane erbij die waarschijnlijk op zondag een hoge spot krijgen. Want die zijn duidelijk hun hernieuwde populariteit aan het cashen.
Om het gekopieer van die 2022 lineup compleet te maken. Kan je die zondag weer afsluiten met Keane - Royal Blood - Kiwanuka, net zoals 1 editie geleden. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Hammerfest

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Duidelijk de rock Werchters begin jaren 2000 niet meegemaakt
En in de jaren '90 was het altijd REM en Eurythmics, geloof ik?

Voor de Werchter-bezoekers toen waarschijnlijk kotsbeu gezien, terwijl het twee bands zijn die ik eigenlijk ooit graag eens wou zien. Zal niet meer gebeuren...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
En in de jaren '90 was het altijd REM en Eurythmics, geloof ik?

Voor de Werchter-bezoekers toen waarschijnlijk kotsbeu gezien, terwijl het twee bands zijn die ik eigenlijk ooit graag eens wou zien. Zal niet meer gebeuren...
Eurythmics 3x in de jaren ‘80 dacht ik. Ik zou geld geven om Talking Heads eens mee te maken, ook 3, rond begin jaren ‘80.

Maar dus rond de eeuwwisseling:
- Faithless ook vaste kost om de 2j. Werd er plots aangekondigd dat ze een break zouden nemen, was het met jaartje vertraging in 2005 terug prijs (en dacht 2004 Pkp)
- bands zoals Placebo, Air, Starsailor, Lamb, Ben Harper, Chemical Brothers… stonden er standaard met jaar pauze meestal

En dan waren er maar 2 stages, dus dan was het % herhaling toch wel erg hoog.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en Joss

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Talking Heads, die destijds nog hebben opgetreden in de universiteitsaula van de Radboud Universiteit te Nijmegen...daar kijk je vandaag de dag toch anders op terug😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
En ondertussen zet je meer dan dubbel zoveel bands op je affiche. Als het dan marathon tournee bands zijn heb je gemakkelijk het vlaggen, ja ik kijk naar jou Dominic Harrison.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
144
127
Ik praat het niet goed hè. Het is gewoon inherent aan RW.
Ook vaak gedacht, waarom terug kaiser chiefs. En dan zie je die weide vol staan.

🤷‍♂️
The Kooks hebben ook eens zo een periode gehad om x-aantal edities na elkaar op de affiche te staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.065
8.706
Ik praat het niet goed hè. Het is gewoon inherent aan RW.
Ook vaak gedacht, waarom terug kaiser chiefs. En dan zie je die weide vol staan.

🤷‍♂️
Als we moeten luisteren naar wat het publiek wil, zien we inderdaad elk jaar krak dezelfde lineup.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Remco