Rock Werchter 2024

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.631
887
Zelfs als dit zo zou zijn, doet dit toch niets terzake qua populariteit en ticketverkoop nu?
Het is wel een indicatie hoe 'groot' iemand is (geweest).
Een band als Imagine Dragons zal binnen pakweg 10 of 15 jaar nooit een eigen dagevent dragen, simpelweg omdat ze (tot op heden) geen backcatalogus hebben die de tijd zal overleven.

Dat is het verschil met namen als Kravitz.
Hoe je het ook draait of keert: man is in zijn tijd gewoonweg veel groter geweest, waardoor hij nu nog altijd teert op dat succes van toen en waardoor hij er nu gewoon nog staat.

Je kan discussiëren over zijn relevantie nu en of het terecht is dat hij er staat, maar imo is deze nog vele maten groter dan voornoemde headliners.

En uiteraard vele malen kleiner dan een Pearl Jam, Metallica, Dua Lipa, RATM, etc...
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
778
723
Ik ben nog altijd team #PJEvenLatenRusten.

Goed dat ze besloten hebben dat Pearl Jam er gewoonweg al te vaak stond, en eens voor wat anders gingen.

Ik had als dat anders ook wel liever iets anders gezien dan Lenny, maar alsnog liever dat dan PJ voor de tigste keer in een veel te korte tijdspanne.
Ik geloof echt niet dat Werchter Pearl Jam zou laten schieten moest het een optie zijn. Zeker met rhcp in achterhoofd die er twee maal na elkaar stonden. Ik denk eerder dat Pearl Jam/management er gewoon geen zin in had en het zeer beperkt wilt houden. En misschien heeft er een opbod plaats gevonden voor de festivals en hebben mad cool en nos de hoofdprijs betaald, en wou werchter daar niet in mee gaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.159
Je kan discussiëren over zijn relevantie nu en of het terecht is dat hij er staat, maar imo is deze nog vele maten groter dan voornoemde headliners.

En uiteraard vele malen kleiner dan een Pearl Jam, Metallica, Dua Lipa, RATM, etc...
Imagine Dragons zijn iig vandaag de dag groter dan Kravitz.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik geloof echt niet dat Werchter Pearl Jam zou laten schieten moest het een optie zijn. Zeker met rhcp in achterhoofd die er twee maal na elkaar stonden. Ik denk eerder dat Pearl Jam/management er gewoon geen zin in had en het zeer beperkt wilt houden. En misschien heeft er een opbod plaats gevonden voor de festivals en hebben mad cool en nos de hoofdprijs betaald, en wou werchter daar niet in mee gaan.
Is allemaal Live Nation. Denk gewoon dat PJ terecht het eens een keertje zo laat.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Een band als Imagine Dragons zal binnen pakweg 10 of 15 jaar nooit een eigen dagevent dragen, simpelweg omdat ze (tot op heden) geen backcatalogus hebben die de tijd zal overleven.
Dat is een uitspraak die je gewoon nu nog niet kunt maken. Imagine Dragons is op dit moment groter en populairder dan Kravitz, dat kun je gewoon niet ontkennen - en dat zegt niets over de legacy van Kravitz (of die van ID).

Btw, ook Imagine Dragons heeft al tal van hits onder hun riem steken hoor die al dik tien jaar meegaan. Radioactive, Amsterdam, Bleeding Out, Tiptoe etc.. Afin.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious en Timmetje

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Is allemaal Live Nation. Denk gewoon dat PJ terecht het eens een keertje zo laat.
Ik kan me dat wel voorstellen dat ze 'een keer iets anders willen'. Maar er is wel een soort liefde als je zo vaak naar de Ziggo Dome/RW (en mindere mate Pinkpop) terugkeert. Vind het daarom wel bijzonder dat ze nu dan maar beide landen volledig overslaan. Waarom dan geen Sportpaleis?
 

dimi

Playlistbediener
13 dec 2019
7
13
HIn hết GMM thread geen enkele enthousiaste reactie gegeven over die Tom Morello show op GMM. Was blijkbaar erg saai?
Ik vond de eigen nummers niet echt geweldig, de RATM nummers werden enkel instrumentaal gespeeld en er waren ook nog enkele andere covers (oa Jimi Hendrix). Enige hoogtepunt voor mij was toen Slash mee op het podium kwam.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

SonicSleuth

Playlistbediener
20 okt 2023
24
26
Ik geloof echt niet dat Werchter Pearl Jam zou laten schieten moest het een optie zijn. Zeker met rhcp in achterhoofd die er twee maal na elkaar stonden. Ik denk eerder dat Pearl Jam/management er gewoon geen zin in had en het zeer beperkt wilt houden. En misschien heeft er een opbod plaats gevonden voor de festivals en hebben mad cool en nos de hoofdprijs betaald, en wou werchter daar niet in mee gaan.
Pearl Jam's announcement of NOS Alive and Mad Cool is consistent with the leaked European tour dates, where Rock Werchter July 5 was included. We have no idea what their other dates are, but they're absolutely not packing up the entire team for two festival shows in Europe!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Ik geloof echt niet dat Werchter Pearl Jam zou laten schieten moest het een optie zijn. Zeker met rhcp in achterhoofd die er twee maal na elkaar stonden. Ik denk eerder dat Pearl Jam/management er gewoon geen zin in had en het zeer beperkt wilt houden. En misschien heeft er een opbod plaats gevonden voor de festivals en hebben mad cool en nos de hoofdprijs betaald, en wou werchter daar niet in mee gaan.
Net met dat RHCP verhaal in het achterhoofd kan ik me voorstellen dat RW er eens voor koos om PJ eens niet te boeken. Zeker nu blijkt dat er al zoveel van de 2022 bovenkant op de lineup staat. PJ stond er 1 editie geleden, lijkt me logisch dat ze in 2024 eens wat anders doen.

Al te bizar hoeveel mensen PJ al als half bevestigd zagen hier...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Pearl Jam's announcement of NOS Alive and Mad Cool is consistent with the leaked European tour dates, where Rock Werchter July 5 was included. We have no idea what their other dates are, but they're absolutely not packing up the entire team for two festival shows in Europe!
Werchter zit er deze keer niet bij hoor
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Net met dat RHCP verhaal in het achterhoofd kan ik me voorstellen dat RW er eens voor koos om PJ eens niet te boeken. Zeker nu blijkt dat er al zoveel van de 2022 bovenkant op de lineup staat. PJ stond er 1 editie geleden, lijkt me logisch dat ze in 2024 eens wat anders doen.

Al te bizar hoeveel mensen PJ al als half bevestigd zagen hier...
Goh ja, met hetgeen we nu weten hadden ze hen gewoon geboekt als het had gekunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
778
723
Net met dat RHCP verhaal in het achterhoofd kan ik me voorstellen dat RW er eens voor koos om PJ eens niet te boeken. Zeker nu blijkt dat er al zoveel van de 2022 bovenkant op de lineup staat. PJ stond er 1 editie geleden, lijkt me logisch dat ze in 2024 eens wat anders doen.

Al te bizar hoeveel mensen PJ al als half bevestigd zagen hier...
Moest Werchter kunnen, ze zetten elk jaar foo fighters, metallica en pearl jam op de affiche. Merendeel van de ticketkopers willen net die namen. Maakt hen echt geen reet uit hoeveel keer al iemand op de affiche heeft gestaan, zolang het maar kaarten verkoopt. Je bekijkt de sector (en zeker bij die grote festivals) veel te romantisch vrees ik.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Pearl Jam's announcement of NOS Alive and Mad Cool is consistent with the leaked European tour dates, where Rock Werchter July 5 was included. We have no idea what their other dates are, but they're absolutely not packing up the entire team for two festival shows in Europe!
June 22 - Dublin - Marlay Park
June 25 - Manchester
June 28 & 29 -London
July 2 & 3 - Berlin
July 6 & 8 - Barcelona
July - Madrid - Madrid Cood festival
July - Lisbon - NOS Alive festival
Deze data zijn eerder op het Pearl Jam forum gedeeld. Lijkt te kloppen (Mad Cool, NOS Alive bevestigd), in het RW weekend zijn ze al in Spanje.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.174
1.637
Over de grootte van Kravitz als headliner kunnen we in discussie gaan tot we een ons wegen, maar persoonlijk ben ik er niet onhappy mee. Het is weer eens wat anders dan voor de derde keer in vijf edities Pearl Jam en met American Woman, Fly Away, Mr Cab Driver en dergelijke classics op zijn setlist gaat dat ook wel werken.

Calvin Harris of Macklemore, dat was pas horror geweest.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Moest Werchter kunnen, ze zetten elk jaar foo fighters, metallica en pearl jam op de affiche. Merendeel van de ticketkopers willen net die namen. Maakt hen echt geen reet uit hoeveel keer al iemand op de affiche heeft gestaan, zolang het maar kaarten verkoopt. Je bekijkt de sector (en zeker bij die grote festivals) veel te romantisch vrees ik.
Pearl Jam tourt volgend jaar, als de geruchten kloppen, gewoon tijdens RW he.

En tuurlijk maakt het, zelfs RW, weldegelijk een reet uit.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
778
723
Pearl Jam tourt volgend jaar, als de geruchten kloppen, gewoon tijdens RW he.

En tuurlijk maakt het, zelfs RW, weldegelijk een reet uit.
Zoals ik al zeg, het is een teken dat Pearl Jam er zelf geen zin in had. Denkt ge nu echt dat ze Kravitz of Maneskin als headliner boven Pearl Jam zouden verkiezen omdat Pearl Jam er ochere twee jaar geleden heeft gestaan?🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: lennertw en jimmywe

Gebruikers die dit onderwerp bekijken