Rock Werchter 2024

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.611
861
Pommelien op Rock Werchter is als Metallica op Pennezakkenrock of Pearl Jam bij Tien Om Te Zien.
Niet dat het niet kan, maar het zou niet mogen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife en rw83

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
643
En spoiler alert, aan het einde komt er geen consensus. Conservatieve denkers blijven haten, progressieve denkers vinden het nog altijd geen probleem
 
  • Leuk
Waarderingen: Puzzles

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.161
1.602
Lezen mensen hier soms nog vorige pagina’s op het forum? Denk dat we die discussie ondertussen al 1000 keer hebben gehad

Oudere mensen vergeten al makkelijker wat.

Nickleback liever zien komen dan Pommelien is ook vergelijkbaar met een pita dürum die al 6 dagen in de zon haar staat te krijgen verkiezen op een bord verse sushi.

Feit dat sommigen hier liever een groep zien komen wiens claim to fame een grote hit van 20 jaar terug is en het feit dat ze bekend staan als de pispaal van de moderne rock, zegt ook veel. 😅

Als er maar een gitaar in zit zeker?
 
Laatst bewerkt:

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.611
861
Waarom zou een commerciële popact niet passen op een commercieel festival?
Ik hou heel erg van goede popnamen en ben bijvoorbeeld zeer blij met Dua Lipa.
Maar namen als Pommelien of Milk Inc. horen er niet, doordat het, effectief, er niet past.

En er is nog altijd een verschil tussen een Dua en een Pommelien, als je bijvoorbeeld de albums beluistert.

Het is soms een dunne lijn, maar ik stel wel vast dat een zender als StuBru dezelfde keuzes maakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.611
861
Maar waarom past het er effectief dan niet? Want die snap ik niet.
De sound is anders.
FKA Twigs, Kylie, Dua Lipa, Billie, Lana, Pink, ...:strikt genomen allemaal hetzelfde genre, maar het klinkt gewoon professioneler en meer 'edgy'.
Terwijl ik bij Pommelien of Milk Inc. vooral commerciële hitjes hoor, zonder ziel.

Hetzelfde gaat ook op voor bepaalde internationale namen.

Dit is bijvoorbeeld de line-up van een Q-Music event binnenkort.
Al die namen zitten in hetzelfde schuitje, het afgelikte commerciële Q-music genre. Wat mij betreft past hier niemand van op Werchter.
Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat uit deze line-up Pommelien de betere naam is.

Maar blijf aub weg van een Snelle, James Blunt of Regi.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
766
702
Waar mensen zich toch druk in maken over één naam op de affiche😅 En ze staat er zelfs nog niet eens op. Het is alsof sommigen hier gedwongen worden om 1) een ticket te kopen voor een festival , 2) de namen die hen niet aanstaan, onder dwang te moeten gaan bekijken.
Op elke affiche staan er namen die mij geen reet interesseren, maar genoeg andere bands die zoiets dan compenseren. En als dat niet het geval is, koop ik geen kaart voor dat festival😅
 

Stoogie

Playlistbediener
2 nov 2022
40
58
Dit is bijvoorbeeld de line-up van een Q-Music event binnenkort.
Al die namen zitten in hetzelfde schuitje, het afgelikte commerciële Q-music genre. Wat mij betreft past hier niemand van op Werchter.
Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat uit deze line-up Pommelien de betere naam is.

Maar blijf aub weg van een Snelle, James Blunt of Regi
Plus, de liedjes van Pommelien worden letterlijk geschreven door dezelfde 2 gasten die ook alle hits van Metejoor schrijven, en verder voor Snelle, Maan, Flemming,... Misschien daarom juist dat we de ziel er wat in missen.

Ik zou me er overigens niet aan storen als ze op de line-up zou staan, maar haar muziek oogt ook voor mij heel inspiratieloos en haast allemaal hetzelfde.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.611
861
Waar mensen zich toch druk in maken over één naam op de affiche😅
Omdat we iets moeten hebben om 280 pagina's te vullen... 😎
Vorig jaar waren we met een handjevol (mezelf incluis) die Rosalia een goede boeking vonden.
Om achteraf te moeten vaststellen dat iedereen, na afloop, Rosalia gezien heeft en fantastisch vond.

Dus met andere woorden:
Pommelien wordt de beste act van Werchter 2024! 😛
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.611
861
Plus, de liedjes van Pommelien worden letterlijk geschreven door dezelfde 2 gasten die ook alle hits van Metejoor schrijven, en verder voor Snelle, Maan, Flemming,... Misschien daarom juist dat we de ziel er wat in missen.
Het moet misschien ook dat zijn waardoor ik afhaak.
Vooral die platte arrangementen, maar ook de produkties die zo erg afgevijld zijn waardoor je geen enkel instrument nog kan herkennen. Alles lijkt één grote brei en uit een doosje te komen.

Als ik dan die produkties hoor van Dua Lipa, dat is gewoonweg wereldklasse.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken