Rock Werchter 2024

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Tja verkopen, vind die set van headliners in zijn geheel meer aanvoelen als iets wat Nova Rock zou doen. Op The National na dan. En RW is toch echt een ander type festival.
Hoeveel headliners heb je afgelopen jaar gezien? Headliners met een gitaar zijn niet zo gek op Rock Werchter toch? 2010, 2012 en 2016 hebben vergelijkbare bovenkanten.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
@Oh Well was ook diegene die het eerst met Red Hot Chili Peppers kwam aandraven voor vorige editie volgens mij ...

Rammstein dus ... Plooien tussen hen en Live Nation dus gladgestreken zo lijkt het. Green Day, Foo Fighters, The National en Blink-182 zijn meer voor de hand liggende namen alleszins.
Gelukkig was dat Logic... En lijkt Oh Well me geen track record van inside info te hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Hoeveel headliners heb je afgelopen jaar gezien? Headliners met een gitaar zijn niet zo gek op Rock Werchter toch? 2010, 2012 en 2016 hebben vergelijkbare bovenkanten.
Gaat zelfs niet over gitaar en geen gitaar. Je ziet zelf toch ook wel dat Stromae/RHCP/Arctic Monkeys/Muse iets gevarieerder is dan Foos/Blink182/Green Day/Rammstein/National. Rock Werchter is nog geen Rock Am Ring.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Gaat zelfs niet over gitaar en geen gitaar. Je ziet zelf toch ook wel dat Stromae/RHCP/Arctic Monkeys/Muse iets gevarieerder is dan Foos/Blink182/Green Day/Rammstein/National. Rock Werchter is nog geen Rock Am Ring.
Het was ook niet mijn voorspelling (en/of wens), die heb ik gisteren al gedeeld. Jij hebt ook gewoon niets met een Foo Fighters en Green Day. Maar er staan zullen ze.
 
Laatst bewerkt:

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
zelf maar eens een gokje doen, geïnspireerd op helemaal niks:

Foo fighters - greta van fleet
Blink 182 - Ghost
billie eilish - Lorde
ed sheeran


BMTH -> mainstage 2 headliner graspop
avril lavigne -> jupilerstage headliner graspop 🤞
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Soms kan je perfect voorspellen welke kleinere/dagprogramma namen er gaan staan, puur gekeken naar wie StuBru ophypet.

The Last Dinner Party, The Beaches, Oliver Tree, The Hives, Only The Poets, ...
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.108
940
Soms kan je perfect voorspellen welke kleinere/dagprogramma namen er gaan staan, puur gekeken naar wie StuBru ophypet.

The Last Dinner Party, The Beaches, Oliver Tree, The Hives, Only The Poets,...
leuk rijtje denk ik?
geen idee want stubru nooit op
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
147
170
De geruchtenmolen en mijn persoonlijke wensen (tot op zekere realistische hoogte) even door de molen gehaald en tot deze heerlijk ongevarieerde line up gekomen:
Foo Fighters - Smashing Pumpkins - The Hives
Green Day - The National - White Lies
Blink 182 - My Chemical Romance - Avril Lavigne
Rammstein - Greta van Fleet/Royal Blood (in dat geval liever GvF) - Sum 41

Maar als de helft uit komt ben ik ook al tevreden😌
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
298
171
Soms kan je perfect voorspellen welke kleinere/dagprogramma namen er gaan staan, puur gekeken naar wie StuBru ophypet.

The Last Dinner Party, The Beaches, Oliver Tree, The Hives, Only The Poets, ...

Zou RW echt aan StuBru vragen om bepaalde muziek te draaien? Ik kan me dat eigenlijk moeilijk voorstellen, maar kan er volledig naast zitten hoor. En zelfs als het zo zou zijn: waarom zouden die namen dan op RW staan en niet op een ander festival dat gesponsord wordt door StuBru?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Soms kan je perfect voorspellen welke kleinere/dagprogramma namen er gaan staan, puur gekeken naar wie StuBru ophypet.

The Last Dinner Party, The Beaches, Oliver Tree, The Hives, Only The Poets, ...
Nothing But Thieves..
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Zou RW echt aan StuBru vragen om bepaalde muziek te draaien? Ik kan me dat eigenlijk moeilijk voorstellen, maar kan er volledig naast zitten hoor. En zelfs als het zo zou zijn: waarom zouden die namen dan op RW staan en niet op een ander festival dat gesponsord wordt door StuBru?

StuBru heeft ook Tarkastaja gehypet voor PKP.
Ze wisten wie het waren.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
StuBru heeft ook Tarkastaja gehypet voor PKP.
Ze wisten wie het waren.
Dat was een ander verhaal. Zowat alle media deden mee aan die georchestreerde campagne en ze vond plaats in de week voor het festival.

Voor acts als The Beaches is het omgekeerd: Stubru hyped omdat ze potentieel hitje zien, al dan niet dankzij de platenfirma. RW boekt vervolgens gewoon de hype.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick, zero en mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken