Rock Werchter 2024

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Laat ze overdag maar iets spannendere mainstage namen wegzetten. Dit jaar was er totale onbalans en zijn veel groepen totaal niet tot hun recht gekomen en waren de tenten overvol. Rustige groepen (Nutini, Black Keys, etc.) Kan je echt net zo goed een zaalconcert geven met eigen fans waar iedereen het veel beter tot z'n recht vind komen. Nu had je echt continu tot aan de sub extreem veel zittend publiek. Main heeft m.i. toch echt wat energie nodig (2022 had een fijnere balans tussen een mooie rustige groep en daar voor en/of na een meer energieke, op de donderdag na welke pas 's avonds interessant werd).

IDLES mag terugkeren na hun zegetocht in 2022.

Typhoon mag een feestje komen bouwen op de main. Opener wellicht en dan 45 minuten á een uur?

Verder zou ik heel gelukkig worden van:
Eagles of Death Metal / The Fratellis / Smash Mouth / The Pretty Reckless / Royal Republic / The Struts / The Strypes (Edit: krijg van Everyknight net te horen dat deze gasten helaas uit elkaar zijn) / Anderson. Paak / Fall Out Boy / Die Antwoord.

Niet alles van hierboven is even spannend qua muziek, maar het is en blijft natuurlijk een mainstream festival waar zeker je main toegankelijk moet blijven. Ik denk dat wel alles hiervan zou werken op de mainstage (heb niet gekeken of groepen touren of beschikbaar zijn). Ik denk dat groepen zoals hierboven voldoende tegenwicht kunnen bieden, mits gepland op de juiste tijdstippen, voor de tenten problematiek.

Tot slot zou ik kunnen dromen van een co-headline constructie (maar ik besef dat we niet op TW Classic zijn):
Simple Minds - Depeche Mode

Ps: laat Rick Astley ook maar doorkomen. Leuke gimmick. Zijn De Roma concert was ook enorm snel uitverkocht voor volgend jaar maart (verkoop startte gedurende afgelopen Werchter dus helemaal gemist). Zou wellicht een goeie zijn voor voorlaatste Barn?
 
Laatst bewerkt:

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Als er één van Paramore of My Chemical Romance (of doe eens gek, allebei) zou komen zou mijn 16-jarige zelf erg blij zijn. The Smile mag ook absoluut langskomen.
Ik gooi m er alvast even in: "The Vices" op de Slope. Gegarandeerd een feestje (y) Stonden vorig jaar nog in voorprogramma "Nothing but Thieves".
Hoe groot zijn ze in België? Hier verkopen ze wel kleine zalen uit, maar aangezien ze uit mijn stad komen is dat niet representatief.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.782
3.734
Laat ze overdag maar iets spannendere mainstage namen wegzetten. Dit jaar was er totale onbalans en zijn veel groepen totaal niet tot hun recht gekomen en waren de tenten overvol. Rustige groepen (Nutini, Black Keys, etc.) Kan je echt net zo goed een zaalconcert geven met eigen fans waar iedereen het veel beter tot z'n recht vind komen. Nu had je echt continu tot aan de sub extreem veel zittend publiek. Main heeft m.i. toch echt wat energie nodig (2022 had een fijnere balans tussen een mooie rustige groep en daar voor en/of na een meer energieke, op de donderdag na welke pas 's avonds interessant werd).

IDLES mag terugkeren na hun zegetocht in 2022.

Typhoon mag een feestje komen bouwen op de main. Opener wellicht en dan 45 minuten á een uur?

Verder zou ik heel gelukkig worden van:
Eagles of Death Metal / The Fratellis / Smash Mouth / The Pretty Reckless / Royal Republic / The Struts / The Strypes / Anderson. Paak / Fall Out Boy / Die Antwoord.

Niet alles van hierboven is even spannend qua muziek, maar het is en blijft natuurlijk een mainstream festival waar zeker je main toegankelijk moet blijven. Ik denk dat wel alles hiervan zou werken op de mainstage (heb niet gekeken of groepen touren of beschikbaar zijn). Ik denk dat groepen zoals hierboven voldoende tegenwicht kunnen bieden, mits gepland op de juiste tijdstippen, voor de tenten problematiek.

Tot slot zou ik kunnen dromen van een co-headline constructie (maar ik besef dat we niet op TW Classic zijn):
Simple Minds - Depeche Mode

Ps: laat Rick Astley ook maar doorkomen. Leuke gimmick. Zijn De Roma concert was ook enorm snel uitverkocht voor volgend jaar maart (verkoop startte gedurende afgelopen Werchter dus helemaal zatgemist). Zou wellicht een goeie zijn voor voorlaatste Barn?
Met de strekking van je eerste deel helemaal eens. Kan zeggen van Goldband wat je wil, maar dat ging wel los begin van de dag. Fontaines, Sum41, Idles, Joost, Maneskin.
Eerder al een Dropkick Murphy's etc.

Donderdag 0, vrijdag 1, zaterdag 2, zondag 0 van de early spots (eerste 4 acts) op main gezien. The Haunted Youth kwam binnen, vooral door het emotionele. Genoten van Interpol, maar die had in de Barn moeten staan en Paolo Nutini stukje van gezien maar idem
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Ik wacht even wat er gaat touren. Paar favorieten die ik graag zou zien;

Lana del Rey
Blur
Strokes
SOAD
RATM
Faith no More
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

TheSillyP

Randprogramma
3 mrt 2023
198
248
Verder zou ik heel gelukkig worden van:
Eagles of Death Metal / The Fratellis / Smash Mouth / The Pretty Reckless / Royal Republic / The Struts / The Strypes / Anderson. Paak / Fall Out Boy / Die Antwoord.
Anderson Paak en Die Antwoord zou ik ook geweldig vinden ja, beide nooit gezien. Anderson Paak zou ik zien op DTRH 2017, maar die cancelde toen. Zou een hele mooie naam zijn.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
695
483
Barn headliner. Misschien Barn sub. Maar echt niet 14:00 in de middag.

Was in 2018 dan ook een prachtig optreden.
Barn Headliner absoluut, dat is echt muziek die je daar hoort te zien. Op een Main Stage voor 60.000 onoplettende mensen valt dat al gauw plat.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Verder zou ik heel gelukkig worden van:
Eagles of Death Metal / The Fratellis / Smash Mouth / The Pretty Reckless / Royal Republic / The Struts / The Strypes / Anderson. Paak / Fall Out Boy / Die Antwoord.

The Strypes bestaan, helaas, sinds 2018 niet meer.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Raoul

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.633
892
Ps: laat Rick Astley ook maar doorkomen. Leuke gimmick. Zijn De Roma concert was ook enorm snel uitverkocht voor volgend jaar maart (verkoop startte gedurende afgelopen Werchter dus helemaal gemist). Zou wellicht een goeie zijn voor voorlaatste Barn?
Idem hier. Ook totaal gemist, zelfs de aankondiging.
Schuift volgend jaar sowieso wel ergens door naar één of ander festival. Wordt wel geboekt door Greenhouse precies.
 

JR1

Campingartiest
4 nov 2021
64
41
Weet iemand wat de huidige status van het Win Butler-verhaal is van Arcade Fire? Paar jaar geleden enorm genoten van hun optreden en wil ze nog wel eens zien, maar met die ernstige beschuldigingen (feiten?) heb ik er momenteel geen zicht op. Is er nog een kans dat het goed komt of mag ik deze band volledig in de vergeetput duwen? On topic: muzikaal had ik ze graag volgend jaar op RW gezien.
 

Werchterfan

Randprogramma
18 mei 2022
106
86
Weet iemand wat de huidige status van het Win Butler-verhaal is van Arcade Fire? Paar jaar geleden enorm genoten van hun optreden en wil ze nog wel eens zien, maar met die ernstige beschuldigingen (feiten?) heb ik er momenteel geen zicht op. Is er nog een kans dat het goed komt of mag ik deze band volledig in de vergeetput duwen? On topic: muzikaal had ik ze graag volgend jaar op RW gezien.
in augustus en september hebben ze een concert staan in spanje en portugal... ik hoop dat ze volgend jaar weer gewoon een festival tour gaan doen
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.562
2.043
Weet iemand wat de huidige status van het Win Butler-verhaal is van Arcade Fire? Paar jaar geleden enorm genoten van hun optreden en wil ze nog wel eens zien, maar met die ernstige beschuldigingen (feiten?) heb ik er momenteel geen zicht op. Is er nog een kans dat het goed komt of mag ik deze band volledig in de vergeetput duwen? On topic: muzikaal had ik ze graag volgend jaar op RW gezien.
Ik krijg meteen cringe als deze act genoemd wordt voor festivals. Ik kan er zelf gewoon niet meer naar luisteren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken