Rock Werchter 2024

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.571
4.500
received_969196807717041.jpeg

Dit gaat wel over de Amerikaanse leg denk ik, maar zo´n bedragen zijn uiteraard niet haalbaar voor een festival. Met andere woorden: ik zou ook voor een eigen show kiezen als ik haar was. (Want zijn meestal ook nog meerdere concertavonden per land)
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.281
3.853
Dat is absoluut waar en ik vrees/denk dat steeds meer grote artiesten kiezen voor losse eigen shows i.p.v. festivals. Toekomstige headliners zullen eerder gezocht moeten worden tussen de huidige subheadliners en wellicht nog zelfs daaronder.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.995
2.043
Eh nee. We kunnen over vanalles en nog wat gaan discuscieren, maar niet over het feit dat Billie Eilish een van de grootste popsterren van het laatste decennium is. Dat Pukkelpop nog niet uitverkocht is, ligt voor een groot deel aan de relatief hoge ticketprijs en de datum pal in de herexamenperiode, maar zegt niks over de status van Eilish.

Als Billie de stap naar Werchter zet de komende jaren, dan is dat als absolute headliner.
Ik wil het qua ticketverkoop toch wel even zien.
Toch maar een stevige naam er voor zetten?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky en festirock

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
784
729
Eh nee. We kunnen over vanalles en nog wat gaan discuscieren, maar niet over het feit dat Billie Eilish een van de grootste popsterren van het laatste decennium is. Dat Pukkelpop nog niet uitverkocht is, ligt voor een groot deel aan de relatief hoge ticketprijs en de datum pal in de herexamenperiode, maar zegt niks over de status van Eilish.

Als Billie de stap naar Werchter zet de komende jaren, dan is dat als absolute headliner.
Pukkelpop ligt altijd in de herexamenperiode, dus da maakt geen verschil. Haar sterrenstatus is toch iets minder (dan ik zelf dacht) groot. Ik had ook verwacht dat ze de festivaldagen los ging uitverkopen, maar dat is toch niet het geval.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Niet enkel PKP heeft die dag niet uitverkocht, maar ook Rock En Seine, Sziget, R&L,...
De Billie dag is wel de eerste (en enige?) PkP- dag die gaat uitverkopen.

Niet dat dat veel zegt over Billie, maar had eigenlijk wel wat meer verwacht over de combo Killers en Florence. Vooral Florence lijkt me geen deuk in een pak boter meer te slaan he, na ook dat Encore fiasco vorig jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke en Joslittel

vanNelle_Monae

Campingartiest
1 jun 2023
55
33
Zou Janelle Monae niet beter op de main stage passen met die nieuwe plaat ? Als derde laatste act van de dag of zo ?

Die nieuwe plaat is één en al zomers hedonisme. Zou perfect tot zijn recht kunnen komen bij daglicht, lijkt me.

Ook geen verkeerde optie, maar heb het idee dat ze in De Barn ook goed tot uiting komt, van wat ik op een youtube filmpje zag van een aantal jaar terug
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.638
893
Ook geen verkeerde optie, maar heb het idee dat ze in De Barn ook goed tot uiting komt, van wat ik op een youtube filmpje zag van een aantal jaar terug
Hangt er vanaf hoe ze haar tour gaat inkleden. Regen en wind voor de main tijdens een concert die een zomerse vibe moet oproepen, is ook niet meteen een voltreffer.
Doe dan maar een goedgevulde Barn van een 20.000 man.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
Ook geen verkeerde optie, maar heb het idee dat ze in De Barn ook goed tot uiting komt, van wat ik op een youtube filmpje zag van een aantal jaar terug
Daar was ik bij ! In 2019.
Dat werkte zeker goed in The Barn en ik twijfel er niet aan dat ze dat nog steeds doet. Maar bij de laatste editie zagen we toch dat Werchter een groter probleem heeft om acts te vinden die de wei kunnen vullen, dan acts die The Barn kunnen vullen.
Volgens mij zou zij wel op de main stage kunnen passen.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
699
639
De Billie dag is wel de eerste (en enige?) PkP- dag die gaat uitverkopen.

Niet dat dat veel zegt over Billie, maar had eigenlijk wel wat meer verwacht over de combo Killers en Florence. Vooral Florence lijkt me geen deuk in een pak boter meer te slaan he, na ook dat Encore fiasco vorig jaar.
Hoeveel keer heeft die ook in ons land gestaan de laatste 6/7 jaar?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Niet dat dat veel zegt over Billie, maar had eigenlijk wel wat meer verwacht over de combo Killers en Florence. Vooral Florence lijkt me geen deuk in een pak boter meer te slaan he, na ook dat Encore fiasco vorig jaar.
Florence heeft idd ook gewoon echt veels te veel in ons land gestaan - en tegelijkertijd denk ik dat een Sportpaleis nog steeds prima zal kunnen laten doen vollopen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.638
893
kunnen we ipv die frisse dua lipa niet nog eens een oude onfrisse neil young krijgen of zo? Dat is toch ook weer vernieuwend omdat het zo lang geleden is?
Doe ze gewoon allebei!
En ja, ook oudgedienden die er lang niet (of nog nooit) gestaan hebben, zijn zeker welkom!
Zo mag Aerosmith ook eens naar RW komen ipv Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

SvenH23

Campingartiest
17 dec 2021
74
57
Buiten alle speculaties om, hoewel ik die altijd leuk vind om te lezen. Hoop ik toch wel het volgende:
- meer WC’s (ofwel uitbreiding van de huidige punten, of meer WC plekken) en dan vooral Dixi’s.. wat dat betreft was dit geen vrouwvriendelijk festival;
-meer overdekte plekken voor schaduw/schuilen. Gevoelsmatig was dit meer met de oude Slope. Zo kan je ook voorkomen dat mensen schuilen in de Barn/Klub C en daar vervolgens tijdens een optreden uitgebreid hun planning gaan doornemen.
-Positie Slope, geluid kwam ver tot het veld, waardoor dit botste met het programma op de main. (Dit is een mierenneukerig puntje ik weet het)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.746
Buiten alle speculaties om, hoewel ik die altijd leuk vind om te lezen. Hoop ik toch wel het volgende:
- meer WC’s (ofwel uitbreiding van de huidige punten, of meer WC plekken) en dan vooral Dixi’s.. wat dat betreft was dit geen vrouwvriendelijk festival;
-meer overdekte plekken voor schaduw/schuilen. Gevoelsmatig was dit meer met de oude Slope. Zo kan je ook voorkomen dat mensen schuilen in de Barn/Klub C en daar vervolgens tijdens een optreden uitgebreid hun planning gaan doornemen.
-Positie Slope, geluid kwam ver tot het veld, waardoor dit botste met het programma op de main. (Dit is een mierenneukerig puntje ik weet het)
Met alles oneens
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.018
-Positie Slope, geluid kwam ver tot het veld, waardoor dit botste met het programma op de main. (Dit is een mierenneukerig puntje ik weet het)
Het programma op Main en Slope wisselt af dus kan er toch geen soundbleed zijn tijdens de concerten?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.746
Nu tijd voor de toelichting ;)
1 punt al benoemd door Thijs.
Er zijn echt wel genoeg wc's, mensen zijn over het algemeen vrij voorspelbaar en/of lui. Elk jaar verbaas ik mij weer om rijen bij de eerste de beste wc- of bar-unit bij binnenkomst, na een optreden etc. Bij een klein stukje lopen ben je bijna altijd zomaar aan de beurt..
Daarnaast ben ik nog nooit zoveel en zovaak bij een overdekte plek geweest. Bij Apero, Klub C/Barn als er nou wel of niet iets speelt, Casa Bacardi, nog wat dingen waarvan ik de naam niet (meer) weet, bij sommige eet- en drinkstandjes zoals bij de Klub/Barn gedeelte etc.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
Daarnaast ben ik nog nooit zoveel en zovaak bij een overdekte plek geweest. Bij Apero, Klub C/Barn als er nou wel of niet iets speelt, Casa Bacardi, nog wat dingen waarvan ik de naam niet (meer) weet, bij sommige eet- en drinkstandjes zoals bij de Klub/Barn gedeelte etc.
We hebben de afgelopen editie nu ook wel het geluk gehad dat we geen echt hevige regenbuien hebben gehad, of loden hitte met veel zon. Anders zou het gebrek aan schuilplaatsen op Werchter wel meer opgevallen zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
We hebben de afgelopen editie nu ook wel het geluk gehad dat we geen echt hevige regenbuien hebben gehad, of loden hitte met veel zon. Anders zou het gebrek aan schuilplaatsen op Werchter wel meer opgevallen zijn.
Op zaterdagavond toch een lange regenperiode regen (toch een anderhalf uur aan een stuk) gehad hoor. Wist niet goed waar kruipen op dat moment. Tijdens Stormzy ook, maar als je vooraan de main wil staan moet je niet klagen natuurlijk. ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken