Rock Werchter 2024

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.023
6.423
Pukkelpop raakte nochtans pas last minute vol, en dat is qua doelgroep toch meer een thuismatch voor Billie. Zie ze daarom er iets populairs bij ongeveer dezelfde groep naast zetten om zeker het bordje Sold Out te kunnen bovenhalen.
Pukkelpop geraakt omwille van de datum (midden herexamens) qua doelpubliek nooit zeer snel uitverkocht. Er hebben daar al grotere, meer populaire combi's gestaan en dat lukte ook niet. Zet ze in juli op een weide en dat lukt wel.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.571
2.113
Pukkelpop geraakt omwille van de datum (midden herexamens) qua doelpubliek nooit zeer snel uitverkocht. Er hebben daar al grotere, meer populaire combi's gestaan en dat lukte ook niet. Zet ze in juli op een weide en dat lukt wel.
Werchter toch ook vaak in de 'shit' omdat ze half het schooljaar/examens, half vakantieuittocht vallen. Dit jaar terug volledig in juli kan wel een verschil maken.

Desalniettemin heeft Maneskin wel een co nodig en het zou schitterend zijn mocht dit Billie zijn. Of PJ daar en Billie op de donderdag. 2 voor de typische werchterganger, 2 voor de toekomst en een bandje italianen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.910
6.647
Werchter toch ook vaak in de 'shit' omdat ze half het schooljaar/examens, half vakantieuittocht vallen. Dit jaar terug volledig in juli kan wel een verschil maken.

Desalniettemin heeft Maneskin wel een co nodig en het zou schitterend zijn mocht dit Billie zijn. Of PJ daar en Billie op de donderdag. 2 voor de typische werchterganger, 2 voor de toekomst en een bandje italianen.
Eilish gaat denk ik niet voor Maneskin spelen. En die sluiten de dag af toch?
 

SvenH23

Campingartiest
17 dec 2021
77
58
Het is hier al eens gepasseerd. Maar wat een topalbum van the clockworks.
Ik heb direct een ticket gekocht voor in de ab club.
Die mogen zeker ook naar Werchter komen.
Die gaan echt snel "groot" worden
Ben ze nu ook aan het luisteren, gelukkig komen ze ook naar Paradiso!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.513
9.306
Eilish gaat denk ik niet voor Maneskin spelen. En die sluiten de dag af toch?
Op een dag met Billie en Manseskin zou die eerste een headliner zijn en die tweede een sub. Heel benieuwd of ze effectief tourt, je zou denken dat RW die altijd zal hebben als ze in de buurt zou staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.571
2.113
Op een dag met Billie en Manseskin zou die eerste een headliner zijn en die tweede een sub. Heel benieuwd of ze effectief tourt, je zou denken dat RW die altijd zal hebben als ze in de buurt zou staan.
En eerlijk, dat is toch ook de plek dat we Maneskin kunnen toedichten. Sub voor een grote headliner. En dan is het wat goochelen met benamingen en tadaa jullie zijn ook headliner.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en mattman

swissepfan

Support act
7 dec 2022
793
671
En eerlijk, dat is toch ook de plek dat we Maneskin kunnen toedichten. Sub voor een grote headliner. En dan is het wat goochelen met benamingen en tadaa jullie zijn ook headliner.

En ik denk ook niet dat ze nu al zo veeleisend zijn dat ze niet voor Billie Eilish zouden willen staan. Of dat hoop ik toch. @jimmywe weet jij of ze effectief als afsluiter of als "gewone" headliner geboekt staan?
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.290
1.364
Nu Metallica volledig uitgesloten is voor Graspop, hoop ik eigenlijk dat Werchter nog een Boutique versie gaat doen. Ze hebben zelf gezegd (Metallica) dat er nog twee festivals bijkomen, Hellfest is al 100 percent zeker (bevestigd door Zegut en bevestigd door een kameraad van me die werkt voor bands als Epica en Sabaton, en daardoor ook bij Metallica en Hellfest goede bronnen heeft).


Zou zaterdag 1 juni 2023 geen mooie datum zijn voor Werchter Boutique?


Of zou toch Graspop een extra dag organiseren voor Metallica zoals ze deden met Ac/Dc enkele jaren geleden?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.023
6.423
Werchter toch ook vaak in de 'shit' omdat ze half het schooljaar/examens, half vakantieuittocht vallen. Dit jaar terug volledig in juli kan wel een verschil maken.

Desalniettemin heeft Maneskin wel een co nodig en het zou schitterend zijn mocht dit Billie zijn. Of PJ daar en Billie op de donderdag. 2 voor de typische werchterganger, 2 voor de toekomst en een bandje italianen.
Werchter heeft gemiddeld wel een ouder publiek, dan Pukkelpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.373
4.603
Nu Metallica volledig uitgesloten is voor Graspop, hoop ik eigenlijk dat Werchter nog een Boutique versie gaat doen. Ze hebben zelf gezegd (Metallica) dat er nog twee festivals bijkomen, Hellfest is al 100 percent zeker (bevestigd door Zegut en bevestigd door een kameraad van me die werkt voor bands als Epica en Sabaton, en daardoor ook bij Metallica en Hellfest goede bronnen heeft).


Zou zaterdag 1 juni 2023 geen mooie datum zijn voor Werchter Boutique?


Of zou toch Graspop een extra dag organiseren voor Metallica zoals ze deden met Ac/Dc enkele jaren geleden?
Ik denk idealiter de datum van Boutique wat dichterbij RW ivm het opbouwen.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.290
1.364
Ik denk idealiter de datum van Boutique wat dichterbij RW ivm het opbouwen.
Dacht ik ook maar dan zit Metallica hun tour schema wel al redelijk stacked. Ik weet ook wel niet in hoeverre Boutique liefst op een zaterdag of vrijdag of feestdag valt?
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
449
61
DJVT heeft ook een aardige voorjaarstour, ik kijk er niet van op mochten die nog wat festivals aan doen. Plekje vullen in de kbc of Barn of vroeg op de main kan altijd toch?
 

SvenH23

Campingartiest
17 dec 2021
77
58
DJVT heeft ook een aardige voorjaarstour, ik kijk er niet van op mochten die nog wat festivals aan doen. Plekje vullen in de kbc of Barn of vroeg op de main kan altijd toch?
Zelfde plek als The Opposites? Hoewel ik DJVT hoger inschat, maar dat is mijn Nederlandse blik
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.571
2.113
Werchter heeft gemiddeld wel een ouder publiek, dan Pukkelpop.
Tuurlijk, maar de doelgroep van de artiest is wel dezelfde natuurlijk. Nu Werchter volledig in de zomervakantie zit is het eigenlijk het meest ideale scenario om haar te boeken. Buiten mensen die op reis gaan heb je weinig restricties zoals school en examens.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken