Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Tegenwoordig moet je daar de saus apart bij nemen, lees betalen :mad:
Echt? Mini loempia's kan je toch haast niet eten zonder saus.

Die mini loempia's van RW, da's lucht met een korstje rond. Na 10 minuten heb ik weer honger altijd.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Echt? Hahaha.

Die mini loempia's van RW, da's lucht met een korstje rond. Na 10 minuten heb ik weer honger altijd.
2 coins voor de loempia's, 0.3 voor de saus ja. Vorig jaar kreeg je die er nog gewoon zo bij. Het enige smerige aan het cashless verhaal, de niet zo verdoken prijsverhoging.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Zouden de prijzen van Graspop ook voor Werchter gelden qua eten? Aangezien ze sinds dit jaar dezelfde cateraar hebben?
zelfs bij de frieten moest je 0,3 bijbetalen voor saus, dat is gewoon 1 euro voor een beetje mayo
 

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
154
105
Zouden de prijzen van Graspop ook voor Werchter gelden qua eten? Aangezien ze sinds dit jaar dezelfde cateraar hebben?
zelfs bij de frieten moest je 0,3 bijbetalen voor saus, dat is gewoon 1 euro voor een beetje mayo
Op tw classic wel. Dacht 0,3 of 0,2 voor saus. 1,9 voor friet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
2 coins voor de loempia's, 0.3 voor de saus ja. Vorig jaar kreeg je die er nog gewoon zo bij. Het enige smerige aan het cashless verhaal, de niet zo verdoken prijsverhoging.
3,5 euro voor zo'n coin ook he. 7,5 euro en je hebt praktisch niets gegeten.
 
  • Grrr
Waarderingen: phonehome

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
533
Zouden de prijzen van Graspop ook voor Werchter gelden qua eten? Aangezien ze sinds dit jaar dezelfde cateraar hebben?
zelfs bij de frieten moest je 0,3 bijbetalen voor saus, dat is gewoon 1 euro voor een beetje mayo
Ja. Ik ben. Op TW Classic geweest en vond het echt achterlijk duur. Vind het een forse stijging t.o.v. vorig jaar (bakje pasta van 4 bonnen vorig jaar naar 4,2 bijvoorbeeld). Zo heb je er niet veel aan dat een bon / coin nog net zo duur is.

Had ik persoonlijk liever € 350 voor mijn combi betaald en een beetje normale voedselprijzen gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

SilentAlarm

Playlistbediener
21 jun 2023
22
22
Probleem is natuurlijk dat iedereen daar aan wil verdienen. In dit geval wil livenation er aan verdienen, Bevers en de onderaannemers van Bevers. Persoonlijk vind ik die prijs ook te duur hoor, maar ik probeer het daarin te kaderen.

We vergeten nog al eens snel dat er een inflatie was van 12 procent het afgelopen jaar. De ticketprijs is volgens mij nog altijd best oké (zeker als je muziekliefhebber bent).

Die inflatie laat zich overal voelen, van crewmensen tot de drank en eetprijzen. Maar nogmaals, ik denk dat een faire prijs voor een pint iets van een 2.75 euro zou zijn. Lapt er dan in de toekomst een halve euro statiegeld bij en je zit nog onder die 3.5 euro.
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
140
164
Even voor mij als Werchter rookie een zeer belangrijke vraag: Wat is de beste snack van Werchter?
Naast frietje samurai saus, of de Bicky vorig jaar erg goed gegeten van de kraam van Foodmaker, nabij de slope. Qua value for money was dit DE vondst van het festival. Denk 3 of 4 tokens voor echt een vol en voedzaam bord eten. Misschien geen vette hap, maar wel lekker!
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Buienradar:
Woensdag, donderdag droog.
Vrijdag in de ochtend 15mm regen en vanaf 11:00 droog.
Zaterdag en zondag droog.
Alle dagen c.a. 25 graden en zon met een klein wolkje.

Als het zo blijft dan hebben we juist perfect festivalweer te pakken!
Ik zou hier voor tekenen.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
533
Naast frietje samurai saus, of de Bicky vorig jaar erg goed gegeten van de kraam van Foodmaker, nabij de slope. Qua value for money was dit DE vondst van het festival. Denk 3 of 4 tokens voor echt een vol en voedzaam bord eten. Misschien geen vette hap, maar wel lekker!
Gezond eten is toch juist goed op een festival.

Tm 2017 vond ik de pastasalade kraam echt geweldig. Omgerekend € 5 voor een heerlijke gezonde pastasalade waar je echt urenlang op door kon. Die stand was vorig jaar helaas nergens te bekennen.

Die foodmaker ga ik deze editie eens opzoeken, goede tip!
 
  • Leuk
Waarderingen: wesvs

Timb

Playlistbediener
26 jun 2023
5
1
Gezond eten is toch juist goed op een festival.

Tm 2017 vond ik de pastasalade kraam echt geweldig. Omgerekend € 5 voor een heerlijke gezonde pastasalade waar je echt urenlang op door kon. Die stand was vorig jaar helaas nergens te bekennen.

Die foodmaker ga ik deze editie eens opzoeken, goede tip!
Vorig jaar ook gezocht inderdaad! Wel een vergelijkbare op bijna dezelfde plek gevonden. 3 munten voor een hele bak vol. Beste maaltijd van Werchter. en de wok/nasi maaltijden
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Probleem is natuurlijk dat iedereen daar aan wil verdienen. In dit geval wil livenation er aan verdienen, Bevers en de onderaannemers van Bevers. Persoonlijk vind ik die prijs ook te duur hoor, maar ik probeer het daarin te kaderen.

We vergeten nog al eens snel dat er een inflatie was van 12 procent het afgelopen jaar. De ticketprijs is volgens mij nog altijd best oké (zeker als je muziekliefhebber bent).

Die inflatie laat zich overal voelen, van crewmensen tot de drank en eetprijzen. Maar nogmaals, ik denk dat een faire prijs voor een pint iets van een 2.75 euro zou zijn. Lapt er dan in de toekomst een halve euro statiegeld bij en je zit nog onder die 3.5 euro.

Inflatie meegerekend hadden de prijzen ongewijzigd kunnen blijven. 0,2 coin extra voor wat loempia's rekenen, en ook de saus mogen betalen vind k er wat over. 0,3 coins is 1 euro extra. Ze hopen mss dat mensen dat vergeten
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
304
233
'Live Nation vindt wel dat ‘elk perspectief weg is’ wanneer het gaat over de mobiliteitsproblemen. ‘We willen die niet minimaliseren. Er zijn klachten van terecht misnoegde fans’, zegt Bigaré. ‘Maar er zijn vooral ook veel meer mensen voor wie Werchter Boutique, TW Classic of Harry Styles goed is verlopen. De klagers krijgen in verhouding veel platform. Ik betreur dat.’'


Ik begrijp deze defensieve houding toch niet zo goed. Als mensen hun auto laten staan en op jouw pendelbussen en nachttrein rekenen (en er nog extra voor betalen ook), en ze moeten dan drie uur op de pendelbus wachten om vervolgens de nachttrein te missen en in het station vier uur op de eerste trein te moeten wachten, dat kan toch niet? Dan moet je toch niet zeggen 'ja maar er waren ook mensen die wél een leuke avond hadden?'

Het is toch simpel: er staat een rij aan de pendelbussen, die mensen moeten allemaal naar Leuven voor de nachttrein wegrijdt, en liefst binnen het uur, en niet midden in de nacht? Zo creëer je toch je eigen verkeersinfarct voor de volgende jaren, omdat heel veel pendelaars zich onnozelaars voelen en in die wachtrij zweren dat hen dit 'nooit meer' zal overkomen? Kan het mij wat schelen dat je met mobiliteitsexperts werkt. Heeft iedereen de nachttrein gehaald of niet? Basta.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.002
261
'Live Nation vindt wel dat ‘elk perspectief weg is’ wanneer het gaat over de mobiliteitsproblemen. ‘We willen die niet minimaliseren. Er zijn klachten van terecht misnoegde fans’, zegt Bigaré. ‘Maar er zijn vooral ook veel meer mensen voor wie Werchter Boutique, TW Classic of Harry Styles goed is verlopen. De klagers krijgen in verhouding veel platform. Ik betreur dat.’'


Ik begrijp deze defensieve houding toch niet zo goed. Als mensen hun auto laten staan en op jouw pendelbussen en nachttrein rekenen (en er nog extra voor betalen ook), en ze moeten dan drie uur op de pendelbus wachten om vervolgens de nachttrein te missen en in het station vier uur op de eerste trein te moeten wachten, dat kan toch niet? Dan moet je toch niet zeggen 'ja maar er waren ook mensen die wél een leuke avond hadden?'

Het is toch simpel: er staat een rij aan de pendelbussen, die mensen moeten allemaal naar Leuven voor de nachttrein wegrijdt, en liefst binnen het uur, en niet midden in de nacht? Zo creëer je toch je eigen verkeersinfarct voor de volgende jaren, omdat heel veel pendelaars zich onnozelaars voelen en in die wachtrij zweren dat hen dit 'nooit meer' zal overkomen? Kan het mij wat schelen dat je met mobiliteitsexperts werkt. Heeft iedereen de nachttrein gehaald of niet? Basta.
Volgens mij in LiveNation niet de "uitvoerder" van het openbaar vervoer.
De Lijn en NMBS mogen ook eens naar buiten komen (en jaja, LN is opdrachtgever dus zijn eindverantwoordelijke).
Het kan volgens mij veel eenvoudiger en beter maar dan moeten de andere partijen ook willen...
maarja -> Openbaar vervoer in België blijft gewoon heel slecht
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Blijft ook wel een ding dat Werchter maar vanuit 2 aanrijroutes officieel bereikbaar is. Misschien als ze met die dagevents ook pendel kunnen faciliteren vanuit aarschot, zoals met het festival, dat je toch al meer spreiding krijgt. Maar dat is afhankelijk van bus en trein natuurlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken