'Live Nation vindt wel dat ‘elk perspectief weg is’ wanneer het gaat over de mobiliteitsproblemen. ‘We willen die niet minimaliseren. Er zijn klachten van terecht misnoegde fans’, zegt Bigaré. ‘Maar er zijn vooral ook veel meer mensen voor wie Werchter Boutique, TW Classic of Harry Styles goed is verlopen. De klagers krijgen in verhouding veel platform. Ik betreur dat.’'
Ook vorig weekend kampte de festivalsite van Werchter met mobiliteitsproblemen. Zaterdag draaiden de pendelbussen er in de soep. ‘Als er 60.000 mensen op hetzelfde moment vertrekken, leidt dat altijd tot wachtrijen.’
www.standaard.be
Ik begrijp deze defensieve houding toch niet zo goed. Als mensen hun auto laten staan en op jouw pendelbussen en nachttrein rekenen (en er nog extra voor betalen ook), en ze moeten dan drie uur op de pendelbus wachten om vervolgens de nachttrein te missen en in het station vier uur op de eerste trein te moeten wachten, dat kan toch niet? Dan moet je toch niet zeggen 'ja maar er waren ook mensen die wél een leuke avond hadden?'
Het is toch simpel: er staat een rij aan de pendelbussen, die mensen moeten allemaal naar Leuven voor de nachttrein wegrijdt, en liefst binnen het uur, en niet midden in de nacht? Zo creëer je toch je eigen verkeersinfarct voor de volgende jaren, omdat heel veel pendelaars zich onnozelaars voelen en in die wachtrij zweren dat hen dit 'nooit meer' zal overkomen? Kan het mij wat schelen dat je met mobiliteitsexperts werkt. Heeft iedereen de nachttrein gehaald of niet? Basta.