Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
143
127
Nee, teveel transactiekosten (dus verlies bij LN)
per betaling met je in België een (hoge) transactiekost betalen bij Worldonline
Die nu minder is omdat mensen 1 transactie doen voor een groter bedrag
(is 1 van de redenen hé)

Dat zal inderdaad een van de redenen zijn.
Ze zouden beter daar eens naar alternatieven gaan kijken. Mollie en co bijvoorbeeld.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
'Live Nation vindt wel dat ‘elk perspectief weg is’ wanneer het gaat over de mobiliteitsproblemen. ‘We willen die niet minimaliseren. Er zijn klachten van terecht misnoegde fans’, zegt Bigaré. ‘Maar er zijn vooral ook veel meer mensen voor wie Werchter Boutique, TW Classic of Harry Styles goed is verlopen. De klagers krijgen in verhouding veel platform. Ik betreur dat.’'


Ik begrijp deze defensieve houding toch niet zo goed. Als mensen hun auto laten staan en op jouw pendelbussen en nachttrein rekenen (en er nog extra voor betalen ook), en ze moeten dan drie uur op de pendelbus wachten om vervolgens de nachttrein te missen en in het station vier uur op de eerste trein te moeten wachten, dat kan toch niet? Dan moet je toch niet zeggen 'ja maar er waren ook mensen die wél een leuke avond hadden?'

Het is toch simpel: er staat een rij aan de pendelbussen, die mensen moeten allemaal naar Leuven voor de nachttrein wegrijdt, en liefst binnen het uur, en niet midden in de nacht? Zo creëer je toch je eigen verkeersinfarct voor de volgende jaren, omdat heel veel pendelaars zich onnozelaars voelen en in die wachtrij zweren dat hen dit 'nooit meer' zal overkomen? Kan het mij wat schelen dat je met mobiliteitsexperts werkt. Heeft iedereen de nachttrein gehaald of niet? Basta.

Binnen het uur? Dat is toch absoluut niet haalbaar.
Ik hoorde gisteren op tv een moeder die het een schande vond dat ze met 2 minderjarige kinderen in een rij moest staan wachten. Wel blijf dan thuis denk ik dan.
Er worden 35 bussen ingezet die op en af rijden. Op 2 routes. Das normaal dat je dan een tijd moet wachten.

File is er altijd geweest, vroeger zelfs meer dan nu. Als kleine jongen keek ik al naar de files van voertuigen richting werchter in rotselaar. Ook toen lieten mensen hun auto achter in rotselaar dorp en liepen tot de weide. Mensen verwachten nu dat ze bijna voor de deur worden afgezet. En als dat even niet kan zwieren we maar wat op sociale media.

Ze zouden beter wat genieten van de dag en avond en rustig blijven in en uitademen. En als je echt niet wil wachten , ga dan voor het laatste nummer door. Of drink nog wat onderweg .
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.035
8.680
Nee, teveel transactiekosten (dus verlies bij LN)
per betaling met je in België een (hoge) transactiekost betalen bij Worldonline
Die nu minder is omdat mensen 1 transactie doen voor een groter bedrag
(is 1 van de redenen hé)
Dat de reden was dat RW er minder dor verdiende, leek me wel duidelijk ja. Op BKS wel echt genoten van de cashless systeem.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
goh ja, heb toch is na Prince ook uren moeten wachten voor ik thuis raakte

Maar met alle respect, die Boutique dag kan je kritiek op geven. Maar enorme chaos zijn te felle begrippen voor de Bruce dag en Harry.
Ik vond het nochtans niet normaal dat ze mensen zo hevig hebben opgeroepen om het openbaar vervoer te nemen maar dan wel geen extra nachttreinen inleggen. Ik ben al vaak naar dagevenementen geweest op Werchter, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Bij zo'n jong publiek konden ze toch wel ingeschat hebben dat de grote meerderheid met het openbaar vervoer zou gekomen zijn?

Ik heb gesproken met een mens van de NMBS die nacht en blijkbaar was er al de hele week discussie over die nachttreinen maar kwam het er op neer dat Live Nation niet wilde betalen omdat ze dachten dat er genoeg reguliere treinen waren. Met al hun ervaring zich zo mispakken, amai.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.585
4.530
Ja daarnaast ook de kiss & ride naar Leuven verplaatsen, een miljoen filmpjes om duidelijk te maken dat je daar afgezet en opgehaald moet worden en via de shuttles moet gaan om dan 3, 4 uur te wachten op die bussen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.640
893
Naast frietje samurai saus, of de Bicky vorig jaar erg goed gegeten van de kraam van Foodmaker, nabij de slope. Qua value for money was dit DE vondst van het festival. Denk 3 of 4 tokens voor echt een vol en voedzaam bord eten. Misschien geen vette hap, maar wel lekker!
Noemt dat 'the foodmaker'?
Kan ik in elk geval niet terugvinden op de map in de app?
Heeft misschien een andere naam?
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ja daarnaast ook de kiss & ride naar Leuven verplaatsen, een miljoen filmpjes om duidelijk te maken dat je daar afgezet en opgehaald moet worden en via de shuttles moet gaan om dan 3, 4 uur te wachten op die bussen.
Ja, en door dat al die mensen van de kiss&ride ook die shuttle bus moeten nemen geraken de mensen die met de trein moeten niet tijdig in het station. Wie had daar nu aan kunnen denken? :eek:
 

automatiek

Nieuw lid
26 jun 2023
2
4
dag festileaks forum, altijd fijn om mee te lezen, even een vraagje om jullie geapprecieerde ervaring. ik overweeg een dagje werchter op zondag en ik meen me te herinneren dat er in de aanloop naar het festival ook voor de uitverkochte dagen wel altijd nog wat kaarten beschikbaar kwamen langs officiele weg. afgelopen weekend was dat ook zo voor de combitickets, maar alsnog geen dagtickets. zou mijn wachten ijdele hoop zijn? weet iemand hoe het de afgelopen jaren was (mijn herinneringen zijn vooral van wat langer geleden...)?

of nog, er komen heel regelmatig kaarten voor zondag op ticketswap maar die zijn telkens wel in een wip weer weg... zou dit naar het weekend toe wel gewoon een comfortabele optie zijn? wat denken jullie of wat is jullie ervaring.

nu terug naar de after-sun, Live /s Live staat nog in mijn nek gebrand - wow hoe goed was War on Drugs... en hoe magistraal dronken was miss Grace Jones! Slaa-aave, to the rhythm!
 

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
Totaal niet, maar als er aangeraden wordt om het openbaar vervoer te nemen in plaats van de auto verwacht ik wel dat het openbaar vervoer nog rijdt. Of vinden we het normaal dat jongeren moeten overnachten in het station van Leuven?
Je weet toch welke treinen extra worden ingezet. En je weet dat als je een laatste trein moet halen naar ergens anders, je een risico loopt als je blijft tot de laatste noot.
Voor tienduizenden verliep het wel goed
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.216
Je weet toch welke treinen extra worden ingezet. En je weet dat als je een laatste trein moet halen naar ergens anders, je een risico loopt als je blijft tot de laatste noot.
Voor tienduizenden verliep het wel goed
Heh? De organisatie moet er toch voor zorgen dat het publiek de act tot die laatste noot kunnen bekijken en zich daar juist geen zorgen over hoeft te maken? Helemaal als er zo op wordt gehamerd met het ov te komen. Als je dit zo leest waren er niet voldoende shuttlebusjes e.d.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Je weet toch welke treinen extra worden ingezet. En je weet dat als je een laatste trein moet halen naar ergens anders, je een risico loopt als je blijft tot de laatste noot.
Voor tienduizenden verliep het wel goed
"We raden aan om het openbaar vervoer te nemen. Er zijn geen nachttreinen voorzien aangezien je na het concert nog een regulier trein kan nemen naar verschillende bestemmingen in België vanuit station Leuven."

Dit waren de praktische lijnen die ik toegestuurd kreeg van Live Nation.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal en Timmetje

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Totaal niet, maar als er aangeraden wordt om het openbaar vervoer te nemen in plaats van de auto verwacht ik wel dat het openbaar vervoer nog rijdt. Of vinden we het normaal dat jongeren moeten overnachten in het station van Leuven?
Ik had als 16/17-jarige het nog wel een avontuur gevonden om met mijn kameraden na een festival-dag zo'n avontuur te beleven als een nacht door in een stad als Leuven. Ik denk dat de jongeren die niet oud genoeg zijn om hun plan te trekken op vlak van "laatste trein gemist", ook wel het soort jongeren zijn dat nog door hun ouders word opgehaald.

Betwijfel dat er echt veel -16-jarige hebben geslapen in het station en daarvan hebben afgezien. De meeste jongeren zullen gewoon gaan feesten zijn op de Oude Markt. Maar dat hoeven de ouders (en de pers dus) niet te weten.

Also: Leuven station is nog een van de veiligste buurten van alle grotere steden in België, als je dan toch ergens een nacht moet doordoen...


Maar ik snap wel helemaal dat als je extra betaald voor zo'n dienst als de shuttlebus, dat je een soort van zekerheid verwacht.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ik had als 16/17-jarige het nog wel een avontuur gevonden om met mijn kameraden na een festival-dag zo'n avontuur te beleven als een nacht door in een stad als Leuven. Ik denk dat de jongeren die niet oud genoeg zijn om hun plan te trekken op vlak van "laatste trein gemist", ook wel het soort jongeren zijn dat nog door hun ouders word opgehaald.

Betwijfel dat er echt veel -16-jarige hebben geslapen in het station en daarvan hebben afgezien. De meeste jongeren zullen gewoon gaan feesten zijn op de Oude Markt. Maar dat hoeven de ouders (en de pers dus) niet te weten.

Also: Leuven station is nog een van de veiligste buurten van alle grotere steden in België, als je dan toch ergens een nacht moet doordoen...


Maar ik snap wel helemaal dat als je extra betaald voor zo'n dienst als de shuttlebus, dat je een soort van zekerheid verwacht.
Dan was je er duidelijk niet om te zien in welke staat iedereen was. Geloof me, niemand is de stad nog gaan verkennen na die ervaring.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
309
238
Nu zijn we er, de NS doet dat :)
Trouwens, privémaatschappij aanspreken ipv De Lijn = kosten weer hoger dus ook uw tickets ;-)
Er is toch helemaal geen reden waarom de spoorwegen dat moeten doen? Ik wou alleen maar aantonen dat de organisatie dat perfect zelf kan. En je kan nu elke keer zeggen 'ja maar dat kost weer extra geld en dan gaat de ticketprijs weer omhoog', maar dat lijkt me een heel mager argument om deze hele treurige dienstverlening voor een nu al peperduur festival dan maar te aanvaarden. Dit moet gewoon beter, voor deze prijs, ze maken winst genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Vicarious

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
Heh? De organisatie moet er toch voor zorgen dat het publiek de act tot die laatste noot kunnen bekijken en zich daar juist geen zorgen over hoeft te maken? Helemaal als er zo op wordt gehamerd met het ov te komen. Als je dit zo leest waren er niet voldoende shuttlebusjes e.d.
Tuurlijk maar er waren 35 bussen ingelegd, lijkt me ruim voldoende.
Maar extra nachttreinen worden alleen ingelegd naar de grotere stations. Dat weet je vooraf. Een trein naar een kleiner station is de laatste trein in de gewone regeling. Dat bedoelde ik, dat is zoiezo altijd een risico op een festival
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
309
238
Reguliere nachttreinen zijn totaal irrelevant, want die bestaan simpelweg niet. Alles wat hier staat gaat dus over de speciale nachttreinen. En als mensen drie uur moeten wachten en dan de speciaal ingelegde trein missen was 35 bussen duidelijk niet genoeg, wat de Excel sheets van de 'experts' daar ook over zeggen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.216
Tuurlijk maar er waren 35 bussen ingelegd, lijkt me ruim voldoende.
Maar extra nachttreinen worden alleen ingelegd naar de grotere stations. Dat weet je vooraf. Een trein naar een kleiner station is de laatste trein in de gewone regeling. Dat bedoelde ik, dat is zoiezo altijd een risico op een festival
Het gaat hier niet over nachttreinen toch?

"We raden aan om het openbaar vervoer te nemen. Er zijn geen nachttreinen voorzien aangezien je na het concert nog een regulier trein kan nemen naar verschillende bestemmingen in België vanuit station Leuven
Er was in communicatie beloofd dat je na het concert nog met een reguliere trein op bestemmingen kon komen.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
Dan was je er duidelijk niet om te zien in welke staat iedereen was. Geloof me, niemand is de stad nog gaan verkennen na die ervaring.
Lijkt wel alsof ze op een strafkamp waren 🙂 je moet toch eens de leuvense oude markt bekijken na zo n event. Heel veel jongeren feesten daar verder
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken