Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
20 jaar naar Werchter gaan, heeft me heel wat bijgeleerd over de verschillen in Nederlands en Vlaams:

- een kleedje kopen, is niet iets kopen om op te liggen
- de klassieker is natuurlijk als wij gaan ‘poepen’
- Apero was voor mij ook onbekend. Net zoals Chiro.
- broodjes Martino en Smos ook leren kennen dankzij Werchter

Door West-Vlaamse buren ging er weer een hele nieuwe wereld open met onbekende klanken. Zoals ‘muhhenheheuhen’ of ‘e tange van e wuf’.

Dankzij Franstalige buren kan ik nu ook schelden in het Frans! Altijd nuttig op vakantie.
- fils de pute!
- ta mère!
- enculé
En het is frieten en niet "patat". 😗
 

Bert

Support act
14 nov 2014
852
786
één stopcontact en met een code. Wij hebben er eentje gereserveerd omdat het gewoon handig is om een warme trui voor s'avonds, zonnebrand en koekjes er in te stoppen en volledig Dobby gewijs 'i'm free' roepend de wei op te kunnen lopen.
Even bekeken waar de lockers nu komen. Dit weekend voor de ingang. Ik vermoed dat dit dezelfde plek tijden RW zal zijn. Erg onhandig om je spullen daar te laten en te halen zoals jij en ik dus ook dat doe. Lockers heb ik geel Omringt. Map uit te classic app.
 

Bijlagen

  • IMG_20230616_192347.jpg
    IMG_20230616_192347.jpg
    243,2 KB · Weergaven: 22

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
Waar discussiëren we zelfs over. De namen die helemaal bovenaan staan zijn gewoon headliners. Niet echt rocket science.

In zijn laatste interview met 3FM was Max van OATW blij met zijn show op BKS omdat hij zo voorbereid is op zijn grote headlineshow op RW.
We HADDEN het over of er rode kruizen gingen zijn bij Iggy Pop of niet en toen hebben we een afslag gemist denk ik. 😅

In de discussie over het verschil tussen sub- en co-headliners blijf ik erbij dat Oscar and the Wolf, naast Muse of de affiche, moeilijk als de headliner van de dag kan worden gezien en een sub-headliner status heeft.
Maar ik kijk absoluut uit naar zijn optreden op Werchter en ga zeker kijken hoor.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
569
534
We HADDEN het over of er rode kruizen gingen zijn bij Iggy Pop of niet en toen hebben we een afslag gemist denk ik. 😅

In de discussie over het verschil tussen sub- en co-headliners blijf ik erbij dat Oscar and the Wolf, naast Muse of de affiche, moeilijk als de headliner van de dag kan worden gezien en een sub-headliner status heeft.
Maar ik kijk absoluut uit naar zijn optreden op Werchter en ga zeker kijken hoor.
Oscar gaat een aparte worden voor mij zeg .. paar maanden terug noemde ik het nog zeurpop en zei ik hier dat Oscar zijn wolf thuis mag laten.

Vind het nog steeds zeurpop, maar per luisterbeurt is het wel steeds meer catchy. Hangt een bepaalde vibe omheen.

Dusja, inmiddels ben ik wel benieuwd, ga links midden kijken zodat ik, als ik wil, altijd door kan naar Adekunle of vlug naar Touché Amore net voor afloop.

Ps: Iggy is awesome. Na Iggy hebben we gewoon 2 grote buiten podia omdat hij the barn af gaat breken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
Even bekeken waar de lockers nu komen. Dit weekend voor de ingang. Ik vermoed dat dit dezelfde plek tijden RW zal zijn. Erg onhandig om je spullen daar te laten en te halen zoals jij en ik dus ook dat doe. Lockers heb ik geel Omringt. Map uit te classic app.
Paar stappen uit de poort moet toch nog wel lukken?
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
Editors komt nog niet echt op los op Pinkpop...
De stream niet gezien, maar de ‘north stage’, dat is een openluchtpodium veronderstel ik ? En volop licht nog nu…

Die nieuwe plaat schreeuwt echt wel om een plekje in het donker. Goeie zet van Werchter om ze in The Barn te zetten, lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
243
145
De stream niet gezien, maar de ‘north stage’, dat is een openluchtpodium veronderstel ik ? En volop licht nog nu…

Die nieuwe plaat schreeuwt echt wel om een plekje in het donker. Goeie zet van Werchter om ze in The Barn te zetten, lijkt me.
Northstage is aan de overkant van de mainstage. Links stage 1 (north) in t midden al t publiek en rechts de andere stage (main) publiek hoeft zich alleen om te draaien dus. Dit wisselt zich elk uur af. Dus je hoeft eigenlijk niet te bewegen, 2 mainstages. Is openlucht inderdaad.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
Waar discussiëren we zelfs over. De namen die helemaal bovenaan staan zijn gewoon headliners. Niet echt rocket science.

In zijn laatste interview met 3FM was Max van OATW blij met zijn show op BKS omdat hij zo voorbereid is op zijn grote headlineshow op RW.
Ja voor hem is dat absoluut een headlineshow. Naar werchter normen vind ik het een sub. Maar hoe het noemt maakt niet uit, zolang er maar goede bands staan..
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
170
119
Hoera, ik ben binnenkort sinds 24(!) jaar weer op Werchter. Of überhaupt weer op een groot festival. (En ja, dat is ook voor mij best confronterend 😬).

(Het kan ook 26 jaar zijn: ik heb vage herinneringen van geweldige shows maar kan me alleen the Chemical Brothers als afsluiter nog echt levendig herinneren. Die stonden er in ‘97 en ‘99. Waarschijnlijk was ik tijdens hun optreden net weer een beetje ontnuchterd 😂)

Ik begin mijn festival-revival dit jaar voorzichtig met een donderdag dagticket maar dat moet natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk uitgedacht worden. Dankzij alle helden in dit topic heb ik al een aantal briljante tips verzameld. Ik zit alsnog met wat vragen, vast iemand die me daar mee verder wil helpen! Dank vast.

Plan: Weyes Blood - Holly Humberstone - Froukje - Warhaus - CDW - Stormzy - Röyskopp

Bij de eerste 2 optredens wil ik lekker rustig in de zon rondhangen met wat biertjes. Bij Froukje zou ik wel graag een goeie spot bemachtigen. Moet ik daarvoor al het publiek in bij Zwangere Guy?

Na Warhaus blijf ik hangen in the Barn en hoop ik op een een mooie plek bij CDW. Help, wat is een strategisch plan om bieren en wat lekkers te pakken te krijgen? Ik ben alleen!

Stormzy bekijk ik ergens achter op het veld en hoef ik niet volledig af te kijken. Bij Röyksopp zou ik wel weer een sjieke plek willen pakken om de dag goed af te sluiten, ergens vooraan. Moet ik daarvoor al bij Aurora in Klub C zijn of volstaat het om na afloop daarvan pas mijn best te gaan doen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken