Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Wat is kansloos? Dat ik hier nu iets van zeg of de discussie die toen werdt gevoerd? Anders moet je even teruglezen wat er allemaal werd gezegd. Jimmy sloot toen de discussie zelfs af met het is maar een sub.
Die hele manier waarop je het zegt is kansloos
 

festirock

Support act
1 dec 2015
853
578
Denken dat de gemiddelde Werchterganger evenveel bezig is met muziek of de details van de programmatie als wij hier op het forum, is een illusie hoor.
Euhm.. nee

Dat heel veel mensen niet met stormzy bezig zijn wil niet zeggen dat ze niet met muziek bezig zijn of hun muziek minder is. Dat merk je die donderdag ongetwijfeld aan de main dat die mensen ervoor zorgen dat de tenten vol zitten
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios en Paddy

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Wat is kansloos? Dat ik hier nu iets van zeg of de discussie die toen werdt gevoerd? Anders moet je even teruglezen wat er allemaal werd gezegd. Jimmy sloot toen de discussie zelfs af met het is maar een sub.
En dan nog inhoudelijk, in mijn ogen zit er een groot verschil tussen sub en headliner of 2 co-headliners.
Voorbeelden van 1; James Blake - Radiohead, Alt J - Muse, Stormzy - Stromae etc.
Voorbeelden 2; Soad - Linkin Park, Arcade Fire - KoL
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
En dan nog inhoudelijk, in mijn ogen zit er een groot verschil tussen sub en headliner of 2 co-headliners.
Voorbeelden van 1; James Blake - Radiohead, Alt J - Muse, Stormzy - Stromae etc.
Voorbeelden 2; Soad - Linkin Park, Arcade Fire - KoL
Natuurlijk, Liam Gallagher en Oscar & the Wolf zijn bv. ook subheadliners. Arctic Monkeys en Queens of the Stone Age zijn samen co-headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nielso en EdsjeFCB

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Het is echt veel te mooi weer om te discussiëren over dit soort futiliteiten lijkt me.

Queens of the Stone Age vinden we tof...co headliner. Oscar and the Wolf minder tof...sub. Komt het daar op neer?
 
  • Leuk
Waarderingen: Islaaa en Nielso

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Het is echt veel te mooi weer om te discussciëren over dit soort futiliteiten lijkt me.

Queens of the Stone Age vinden we tof...co headliner. Oscar and the Wolf minder tof...sub. Komt het daar op neer?
Jongeeeeee dat heeft dus niks met tofheid of genre of wat dan ook te maken, maar inderdaad heb het al heet genoeg
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
Het is echt veel te mooi weer om te discussiëren over dit soort futiliteiten lijkt me.

Queens of the Stone Age vinden we tof...co headliner. Oscar and the Wolf minder tof...sub. Komt het daar op neer?
Ik denk dat het eerder neerkomt op : hoeveel denken we dat ze betaald hebben voor de twee bovenste namen op de affiche ?
Ongeveer even veel ? Co-headliner.
Significant minder voor de ene ? Sub.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
Zijn ook genoeg nieuwe namen die t stokje tezijner tijd kunnen overnemen hoor uit dezelfde of samenhangende scène. 30ers? Ik ben beide avonden bij Metallica geweest in de arena en heb nog nooit zoveel jong publiek gezien. Amper 18 jarigen etc met Metallica of andere rockband t shirts die helemaal uit hun dak gingen. War on Drugs, NBT, BMTH, Sabaton, Maneskin Ghost idem dito. Denk dat t met de nieuwe aanwas wel goed zit.
Snap je punt niet zo goed. We zeggen toch hetzelfde? Dat er nieuwe & jonge headliners (lees: 30ers als voorbeeld omdat Stormzy 30 wordt) kansen moeten krijgen naast & bij oudere artiesten zodat die kunnen doorgroeien omdat oudere bands niet voor altijd blijven bestaan? Ik zeg het gewoon over Stormzy en jij zegt het over verschillende andere namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
248
145
En dan nog inhoudelijk, in mijn ogen zit er een groot verschil tussen sub en headliner of 2 co-headliners.
Voorbeelden van 1; James Blake - Radiohead, Alt J - Muse, Stormzy - Stromae etc.
Voorbeelden 2; Soad - Linkin Park, Arcade Fire - KoL
Inhoudelijk? Wat moet ik met jou persoonlijke opinie over subs of co headliners? Volgens mij zit je met je gedachtengang totaal ergens anders dan wat ik zeg. Ik geef alleen een opmerking met de conclusie van 10 /20 tallen aan pagina's aan meningen over die te vullen "spot" en daarna zogenoemde "vulling" van die spot van die tijd. De tendens was dat stromae wel wat extra starpower kon gebruiken omdat hij al tig keer in België stond etc. Rest van de redeneringen kun je zelf opzoeken. Toen werd t gezien als headline spot (kijk voor t gemak even naar alle namen die werden geopperd) en toen stormzy bekent werd gemaakt was er toch wel teleurstelling dat dit niet de grote naam waar t gros op t zat te wachten en die de dag kon dragen om t uit te verkopen. Toen werden de te grote verwachtingen lichtelijk bijgesteld naar beneden en dat dit eigenlijk maar een sub spot was en we geen wonderen hadden moeten verwachten. Alles is gewoon na te lezen.
Als ik de verkeerde conclusies heb getrokken nav die discussie dan hoor ik dat graag.
Maar de boodschap lijkt mij belangrijker dan de verpakking.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
248
145
Snap je punt niet zo goed. We zeggen toch hetzelfde? Dat er nieuwe & jonge headliners (lees: 30ers als voorbeeld omdat Stormzy 30 wordt) kansen moeten krijgen naast & bij oudere artiesten zodat die kunnen doorgroeien omdat oudere bands niet voor altijd blijven bestaan? Ik zeg het gewoon over Stormzy en jij zegt het over verschillende andere namen.
Ik dacht dat je met 30ers de fans bedoelde. Dan hebben we t inderdaad over hetzelfde.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Jongeeeeee dat heeft dus niks met tofheid of genre of wat dan ook te maken, maar inderdaad heb het al heet genoeg

Tja, met wat anders he? Over Liam kunnen we misschien nog discussiëren, maar Oscar verkoopt net als de Queens gewoon het Sportpaleis uit en is een headlining act.
 

Gilli.G

Playlistbediener
5 jun 2023
8
5
Zijn er mensen die (bijvoorbeeld op dag 3) naar de dichtstbijzijnde winkel gaan om hun voorraad eten en drinken op de camping bij te vullen? Ik kom namelijk met de fiets dus ik kan niet enorm veel meenemen. En heeft iemand meer informatie over iets van kookeilanden op camping a1?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.804
7.680
Euhm.. nee

Dat heel veel mensen niet met stormzy bezig zijn wil niet zeggen dat ze niet met muziek bezig zijn of hun muziek minder is. Dat merk je die donderdag ongetwijfeld aan de main dat die mensen ervoor zorgen dat de tenten vol zitten

Alsnog zijn de meeste mensen niet zo heftig met festivals bezig als hier op het forum. Gisteren op Graspop hoorde wij nog achter ons iets als "Those are the crazy people on the forum. When they say something wrong, they get sentenced to a wall of death. I bet they’re all gonna do it", nadat ik opstond en de achterkant van het "vandaag is de dag"-shirt te zien was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
Alsnog zijn de meeste mensen niet zo heftig met festivals bezig als hier op het forum. Gisteren op Graspop hoorde wij nog achter ons iets als "Those are the crazy people on the forum. When they say something wrong, they get sentenced to a wall of death. I bet they’re all gonna do it", nadat ik opstond en de achterkant van het "vandaag is de dag"-shirt te zien was.
Geen flauw idee wat dit allemaal betekent...
 
  • Haha
Waarderingen: bcmrmaybe en Brian

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
Tja, met wat anders he? Over Liam kunnen we misschien nog discussiëren, maar Oscar verkoopt net als de Queens gewoon het Sportpaleis uit en is een headlining act.
Het hangt er maar van af waar de act in kwestie moet headlinen.

Is Oscar & the Wolf een headliner ? Voor een Down the Rabbit Hole en Best Kept Secret blijkbaar wel (ook al was daar ook discussie over). Voor Werchter ? Nee, nog niet.

En het Sportpaleis uitverkopen... #LikeMe In Concert verkoopt ook twee keer het Sportpaleis uit. Is dat dan een headliner voor Werchter ? Tuurlijk niet ! Voor de familiedag op de Lokerse Feesten ? Absoluut !
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.804
7.680
Geen flauw idee wat dit allemaal betekent...

De Graspop Festileaks meeting was ruim 30 man, waarvan de meerderheid een custom gemaakt "vandaag is de dag" shirt aan had, na een jaar lang dat geroepen te hebben in het Graspop topic. Om maar aan te geven hoe veel we hier op t forum bezig zijn met festivals ten opzichte van de gemiddelde festival bezoeker.

 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
De Graspop Festileaks meeting was ruim 30 man, waarvan de meerderheid een custom gemaakt "vandaag is de dag" shirt aan had, na een jaar lang dat geroepen te hebben in het Graspop topic. Om maar aan te geven hoe veel we hier op t forum bezig zijn met festivals ten opzichte van de gemiddelde festival bezoeker.

Bedankt voor de uitleg. Graspop en dat forum zijn geheel onontgonnen terrein voor mij. :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Het hangt er maar van af waar de act in kwestie moet headlinen.

Is Oscar & the Wolf een headliner ? Voor een Down the Rabbit Hole en Best Kept Secret blijkbaar wel (ook al was daar ook discussie over). Voor Werchter ? Nee, nog niet.

En het Sportpaleis uitverkopen... #LikeMe In Concert verkoopt ook twee keer het Sportpaleis uit. Is dat dan een headliner voor Werchter ? Tuurlijk niet ! Voor de familiedag op de Lokerse Feesten ? Absoluut !
Waar discussiëren we zelfs over. De namen die helemaal bovenaan staan zijn gewoon headliners. Niet echt rocket science.

In zijn laatste interview met 3FM was Max van OATW blij met zijn show op BKS omdat hij zo voorbereid is op zijn grote headlineshow op RW.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital en LIBOH

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
En verder hechten jullie teveel belang aan de naam die je geeft aan die spots. Dit jaar 5 duidelijke headliners, en dan een karrenvracht aan grote namen eronder. Waarvan er Fred, Rosalia, Oscar, Editors, Lil Nas X, Stormzy de grootste zijn.
Er is precies maar ene die daarvan wakker ligt en dat is Max Colombie en entourage.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken