Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.177
1.641
Ik zat er gelijk in toen de pre sale open ging en toen kon je enkel 1 zijkant van de zitplaatsen, het middenplein en de staanplaatsen balkon kiezen.

Zitplekken gekocht in het midden van de vierde rij van blok 153, dus here is hoping dat ik daar de juiste keuze heb gemaakt. 😅 Ik weet dat zitten bij QOSTA wat vaag is, maar met een dochter van 1m57 is het risico te groot dat ze weer heel de tijd tegen mannen hun rug staat te kijken.

Ik denk dat we vanop blok 153 tenminste een aardig zicht op Troy Van Leeuwen krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

fatefearfighter

Playlistbediener
18 mei 2023
42
76
Net eens op google maps geplot. Van op de straat aan de hoofdingang naar de Hive ingang is 900 meter, en daar stap je zo'n 10 minuten op.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Net eens op google maps geplot. Van op de straat aan de hoofdingang naar de Hive ingang is 900 meter, en daar stap je zo'n 10 minuten op.
Behalve als je onderweg een pintje pakt*, ff moet plassen, iets te eten haalt** of vrienden tegenkomt. Wij rekenen meestal een half uur tot 1 uur vanaf A1.

* of 2
** broodje martino of gezond***
***ham/kaas met groentjes voor de Belgen
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
2e nieuwe Xink single heeft op instrumentaal vlak goeie Diiv en Tame Impala vibes.

Maar bon, al lang door dat 90% hier toch te koppig is om ze een echte kans te geven. Die show gaat gewoon een goede mix worden van de nostalgische (noem het zelfs fout als je u daar beter bij voelt) oude hits waarbij ze à la Sum 41 vorig jaar de wei heel vroeg helemaal mee krijgen, en de rest van de set gaat er gewoon knal op zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiefs en jarne

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
2e nieuwe Xink single heeft op instrumentaal vlak goeie Diiv en Tame Impala vibes.

Maar bon, al lang door dat 90% hier toch te koppig is om ze een echte kans te geven. Die show gaat gewoon een goede mix worden van de nostalgische (noem het zelfs fout als je u daar beter bij voelt) oude hits waarbij ze à la Sum 41 vorig jaar de wei heel vroeg helemaal mee krijgen, en de rest van de set gaat er gewoon knal op zijn.
Koppig? Het kan toch ook gewoon helemaal je ding niet zijn. Sum41 is bij mij ook niet echt de referentie om me aan boord te krijgen. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound en koolket

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Koppig? Het kan toch ook gewoon helemaal je ding niet zijn. Sum41 is bij mij ook niet echt de referentie om me aan boord te krijgen. 😅
Ja maar verschil is dat je van Sum 41 weet je wat je kan verwachten.

Wat Xink betreft worden ze hier helemaal afgeschreven op 1 hit die ze schreven als ze 12 jaar waren en nu totaal niet meer relevant is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Ja maar verschil is dat je van Sum 41 weet je wat je kan verwachten.

Wat Xink betreft worden ze hier helemaal afgeschreven op 1 hit die ze schreven als ze 12 jaar waren en nu totaal niet meer relevant is.
Ja maar die ene hit gaan ze waarschijnlijk spelen toch? Samen met alle andere rommel van toen. Dan sta je daar mooi met je nieuwe Diiv-nummer, gesandwitched tussen de Vriendschapsband en het de soundtrack van Garfield The Movie op een vol veld met mensen die lekker ironisch los aan het gaan zijn.
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Aura, lekker plaatje. mijn eerste kennismaking met de band. ( geluisterd omdat ze op Pkp zijn aangekondigd)
Ik enthousiast de rest checken, nou.. daar ben ik snel van terug gekomen zeg.

Weet echt niet hoe ze een hele show gaan vullen met die tegenstrijdigheden.
 

rw83

Campingartiest
12 apr 2023
78
102
2e nieuwe Xink single heeft op instrumentaal vlak goeie Diiv en Tame Impala vibes.

Maar bon, al lang door dat 90% hier toch te koppig is om ze een echte kans te geven. Die show gaat gewoon een goede mix worden van de nostalgische (noem het zelfs fout als je u daar beter bij voelt) oude hits waarbij ze à la Sum 41 vorig jaar de wei heel vroeg helemaal mee krijgen, en de rest van de set gaat er gewoon knal op zijn.
Ik doe mee, Neracorft! We oordelen ná het concert van Xink.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Als Xink en rosalia hier als act van het weekend aangekondigd worden krijg ik al schrik.

5-sterren optredens verwacht ik van sigur ros, QOTSA, Tamino, Anna calvi, amenra, iggy pop
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Wij noemen dat een "smos". Dat is de term voor een broodje met groenten en mayonaise.

Als je dus zoals een local een "broodje kaas met groentjes" wil bestellen dan vraag je "ne smos kaas".
20 jaar naar Werchter gaan, heeft me heel wat bijgeleerd over de verschillen in Nederlands en Vlaams:

- een kleedje kopen, is niet iets kopen om op te liggen
- de klassieker is natuurlijk als wij gaan ‘poepen’
- Apero was voor mij ook onbekend. Net zoals Chiro.
- broodjes Martino en Smos ook leren kennen dankzij Werchter

Door West-Vlaamse buren ging er weer een hele nieuwe wereld open met onbekende klanken. Zoals ‘muhhenheheuhen’ of ‘e tange van e wuf’.

Dankzij Franstalige buren kan ik nu ook schelden in het Frans! Altijd nuttig op vakantie.
- fils de pute!
- ta mère!
- enculé
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
20 jaar naar Werchter gaan, heeft me heel wat bijgeleerd over de verschillen in Nederlands en Vlaams:

- een kleedje kopen, is niet iets kopen om op te liggen
- de klassieker is natuurlijk als wij gaan ‘poepen’
- Apero was voor mij ook onbekend. Net zoals Chiro.
- broodjes Martino en Smos ook leren kennen dankzij Werchter

Door West-Vlaamse buren ging er weer een hele nieuwe wereld open met onbekende klanken. Zoals ‘muhhenheheuhen’ of ‘e tange van e wuf’.

Dankzij Franstalige buren kan ik nu ook schelden in het Frans! Altijd nuttig op vakantie.
- fils de pute!
- ta mère!
- enculé
En als het u niet aanstaat roep je naar Jean Emare.
 
  • Haha
Waarderingen: festirock

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Is er ergens een mogelijkheid om frisse sixpacks te kopen voor mee te nemen op de camping? Want vorig jaar waren we toch snel door onze voorraad frisse pintjes heen 😬
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken