Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Indiaantje,

Ik denk gewoon dat die major festivals niet uw ding meer zijn (zoals bij mijzelf). Ga lekker naar Misty Fields en consoorten, waar je misschien 'the next big thing' voor een klein publiek kan zien. Festivals als Werchter zijn nu éénmaal 'conservatiever' omdat een risico voor hen kwalijke gevolgen kan hebben die miljoenen kan kosten.
Dat is een invulling die niet klopt. Ik zou blind naar Coachella gaan als dat hier om de hoek was. Dus of de "major" niet mijn ding is, of hoe onze majors het invullen vind ik wel wat anders. Dat benoem ik gewoon.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Maar in dat laatste zit toch heel het verhaal. Waarom lukt Glasto dat dus wel, is toch ook niet alleen "omdat het Glasto is" maar juist omdat ze door de jaren heen dit soort dingen vaker mogelijk gemaakt hebben, en dat het ook slaagde? Daarom staat Elton John op Glasto en niet op Reading/Leeds om maar wat te noemen.

Volgens mij heeft dat voor een groot deel te maken met het feit dat Glastonbury in de UK ligt en Elton John een Brit is. Akkoord dat Elton John nooit z'n carrière zou afsluiten op Werchter, maar evenmin op Roskilde, Sziget, Primavera, Coachella, ... Allemaal majors, die allemaal hun eigen ding doen en allemaal op hun eigen manier goed bezig zijn. Maar ze liggen nu eenmaal niet in de UK. Reading/Leeds wel, maar dat is dan weer geen major op hetzelfde niveau als voorgenoemde festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje

daejim

Playlistbediener
15 nov 2018
38
9
Jammer dat ze The Hickey Underworld niet hebben geboekt, lijkt mij een betere boeking dan Xink. (Met alle respect voor Xink en hun fans) Of zou dat de ontbrekende naam van donderdag kunnen zijn? :)
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
651
Dat is een invulling die niet klopt. Ik zou blind naar Coachella gaan als dat hier om de hoek was. Dus of de "major" niet mijn ding is, of hoe onze majors het invullen vind ik wel wat anders. Dat benoem ik gewoon.
Tot ge de prijs dan ziet. Het kost u het dubbele dan Werchter. Ze mogen uldere lineup daar houden van mijn part.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Niet om de discussie van het pinkpop topic naar hier te halen, maar dat is wat mij betreft toch echt wel het allerbelangrijkste verschil tussen pinkpop en rock werchter. Dat je zúlke keuzes kan maken.

De diehard rockers gaan lekker naar Muse (vorig jaar Metallica) en wie wil dansen gaat naar Fredje (Moderat)..
Niks met de pop van Imagine Dragons? Jamie XX als alternatief. Geen zin in de statische Arctic Monkeys, Rosalia the place to be
Hier begon ik mee 🤣

Reactie indiaan; Ik vind Werchter juist altijd zo overdreven veilig boeken. De alternatieven zijn nu ook weer niet zo spectaculair. Bijv. zo’n Fred Again. Dat is naar mening eigenlijk een jaar te laat om het een scherpe boeking te noemen. Leuk hoor een alternatief, maar als beetje festivals en concerten bezoekt zijn beide opties vaak niet echt interessant.

Het ging/gaat mij dus niet om veilig, spectaculair, interessant.

PUNT

.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Hier begon ik mee 🤣

Reactie indiaan; Ik vind Werchter juist altijd zo overdreven veilig boeken. De alternatieven zijn nu ook weer niet zo spectaculair. Bijv. zo’n Fred Again. Dat is naar mening eigenlijk een jaar te laat om het een scherpe boeking te noemen. Leuk hoor een alternatief, maar als beetje festivals en concerten bezoekt zijn beide opties vaak niet echt interessant.

Het ging/gaat mij dus niet om veilig, spectaculair, interessant.

PUNT

.
Je hebt de sfeer hier alleszins goed verpest!

go away bol het af GIF by Sporza


(hopelijk is het Eiland over de grens ook bekend, anders wordt dit zeer genant)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Misschien ligt het aan mij, maar volgens mij kom ik op quasi elke straathoek momenteel een RW poster tegen...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
Misschien ligt het aan mij, maar volgens mij kom ik op quasi elke straathoek momenteel een RW poster tegen...
Die final call voor zondagickets is ook alweer meer dan 2 weken geleden. Best gek toch, normaal duurt dat maar een paar dagen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken