Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Gemakkelijker om met de vinger te wijzen want iets is 2 edities geleden of 4 jaar natuurlijk. Uiteindelijk kan je je favo band in 2019 nog gezien hebben en is het alweer 4 jaar geleden. Maar GvF zoog de steentjes uit de grond 2 edities geleden. Omgekeerd gaat die vlieger bij velen niet op.
Niet bepaald fair. Heb in 2021 ook Gorillaz altijd een slechte boeking gevonden omdat het slechts van de voorlaatste editie geleden zou zijn. Net als QOTSA vorig jaar (en dit jaar eigenlijk). Beide bands waar ik muzikaal wel degelijk fan van ben.

Het is gemakkelijk voor Werchter om zich te verschuilen achter het is 'zoveel' jaar geleden, maar de realiteit is dat er 2 edities zijn weggevallen dusja. Die jaren tellen gewoon niet mee. En dat is ook hoe ik het beleef, die afsluitende slaapset van AM lijkt helemaal nog niet lang geleden, net omdat er twee jaar aan muziek zijn weggevallen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
Niet bepaald fair. Heb in 2021 ook Gorillaz altijd een slechte boeking gevonden omdat het slechts van de voorlaatste editie geleden zou zijn. Net als QOTSA vorig jaar (en dit jaar eigenlijk). Beide bands waar ik muzikaal wel degelijk fan van ben.

Het is gemakkelijk voor Werchter om zich te verschuilen achter het is 'zoveel' jaar geleden, maar de realiteit is dat er 2 edities zijn weggevallen dusja. Die jaren tellen gewoon niet mee. En dat is ook hoe ik het beleef, die afsluitende slaapset van AM lijkt helemaal nog niet lang geleden, net omdat er twee jaar aan muziek zijn weggevallen.
Die jaren tellen imo wel gewoon mee. Vier of vijf jaar geleden is gewoon vier of vijf jaar geleden.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Niet bepaald fair. Heb in 2021 ook Gorillaz altijd een slechte boeking gevonden omdat het slechts van de voorlaatste editie geleden zou zijn. Net als QOTSA vorig jaar (en dit jaar eigenlijk). Beide bands waar ik muzikaal wel degelijk fan van ben.

Het is gemakkelijk voor Werchter om zich te verschuilen achter het is 'zoveel' jaar geleden, maar de realiteit is dat er 2 edities zijn weggevallen dusja. Die jaren tellen gewoon niet mee. En dat is ook hoe ik het beleef, die afsluitende slaapset van AM lijkt helemaal nog niet lang geleden, net omdat er twee jaar aan muziek zijn weggevallen.
Ik denk toch dat dat eigen perceptie is. Bij enkele favo bands die ik in 18 of 19 nog gezien heb is mijn eerste reactie tegenwoordig 'Its about time'.
Jammerlijk genoeg ben ik zelfs ouder geworden ondanks het jaren zonder veel vertier waren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik denk toch dat dat eigen perceptie is. Bij enkele favo bands die ik in 18 of 19 nog gezien heb is mijn eerste reactie tegenwoordig 'Its about time'.
Jammerlijk genoeg ben ik zelfs ouder geworden ondanks het jaren zonder veel vertier waren.
Er zullen wel veel mensen zo redeneren. En dat maakt het voor Werchter ook meteen gemakkelijker om namen van vorige edities te gaan herhalen. Op dat vlak heeft de covid er voor gezorgd dat Werchter een aantal jaren langer in hetzelfde potje headliners kan roeren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
Ik snap die logica niet echt. Het is nu toch gewoon straks 4 jaar terug dat Muse er voor het laatst stond? Wat moeten ze dan doen? Nog twee jaar extra wachten omdat het anders te weinig edities geleden was en zo bands die touren met nieuwe albums maar laten passeren?

Zo'n RHCP twee jaar achtereen is belachelijk natuurlijk, dat wel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.078
8.719
Ik snap die logica niet echt. Het is nu toch gewoon straks 4 jaar terug dat Muse er voor het laatst stond? Wat moeten ze dan doen? Nog twee jaar extra wachten omdat het anders te weinig edities geleden was en zo bands die touren met nieuwe albums maar laten passeren?

Zo'n RHCP twee jaar achtereen is belachelijk natuurlijk, dat wel.
Zowel Muse als RHCP zijn belachelijk snel terug. Niet veel festivals ter wereld doen dat in die mate.

Muse is de laatste band die ik (gedeeltelijk) gezien heb op RW en ik ben maar 1 editie overgeslagen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik snap die logica niet echt. Het is nu toch gewoon straks 4 jaar terug dat Muse er voor het laatst stond? Wat moeten ze dan doen? Nog twee jaar extra wachten omdat het anders te weinig edities geleden was en zo bands die touren met nieuwe albums maar laten passeren?

Zo'n RHCP twee jaar achtereen is belachelijk natuurlijk, dat wel.
Welke logica? Dat het voor mij veel sneller aanvoelt omdat er edities zijn weggevallen? Indien dat zo onlogisch klinkt, noem het dan een persoonlijk gevoel en daar hoeft geen logica in te zitten ;)
 

Fred13

Playlistbediener
7 dec 2022
12
9
Er zullen wel veel mensen zo redeneren. En dat maakt het voor Werchter ook meteen gemakkelijker om namen van vorige edities te gaan herhalen. Op dat vlak heeft de covid er voor gezorgd dat Werchter een aantal jaren langer in hetzelfde potje headliners kan roeren.
Ik denk dat de afgelopen jaren voor Werchter, en andere organisaties die evenementen organiseren, nu niet meteen 'makkelijk' waren ...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken