Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
In Engeland geloof ik dat gelijk, hier niet. Ironisch, want zie ze zelf als 23-jarige ook heel graag komen. Wel fan van Albarn.
Maar het blijft wel een band met (niet eens echt) hits uit de jaren 90. Moeten niet zeuren als ze voor Stromae of Muse spelen.
Dat hun hits niet meer op de radio worden gespeeld is volgens mij geen vereiste voor het trekken van publiek naar festivals. Er zijn genoeg andere headliners waarvan hun laatste commerciële succes ook in de 90s ligt en die nog steeds gigantische velden uitverkopen.

Ik denk dat je het wel kan vergelijken met Radiohead bijvoorbeeld. Ook een band met succes in de 90s die al jaren niet meer in de mainstream voorkomt en ook niet heel regelmatig in Nederland of België optreedt. Ondanks dat zit er een grote aanwas van fans die de 90s helemaal niet hebben meegemaakt en via internet met de muziek in aanraking komen. Ik denk dat Blur dat ook heeft, wel in mindere mate natuurlijk (omdat ze in 20 jaar slechts 1 album hebben uitgebracht). En wat daarbij zeker meehelpt is Damon's aanhoudende populariteit met Gorillaz en andere projecten. De meeste mensen die in Damon geïnteresseerd zijn komen uiteindelijk ook bij Blur terecht, one way or another.

Voor Stromae lijkt me realistisch, voor Muse zie ik niet gebeuren (die zijn volgens mij echt te groot voor een grote co-headliner ernaast).
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: zero en Vicarious

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Hoe vol was het veld in 2013? En waren ze toen ook headliner?

Stiekem nog altijd de hoop dat Lamar voor Stromae speelt. Blur dan liever voor of na AM.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
“Niet eens hits uit de jaren 90”?

Pardon.
Ja hier wel. Maar je hoeft echt niet aan te komen met This Is A Low, Out Of Time, Tender, Beetlebum bij de gemiddelde RW-ganger hoor.
Hebben net als The Verve 1 megahit, Song 2.
Oasis daarentegen. Als die nou toch eens een reünie deden..
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ja hier wel. Maar je hoeft echt niet aan te komen met This Is A Low, Out Of Time, Tender, Beetlebum bij de gemiddelde RW-ganger hoor.
Hebben net als The Verve 1 megahit, Song 2.
Oasis daarentegen. Als die nou toch eens een reünie deden..
Na die geweldige show in 2013 heeft heel die stroom mensen die naar de camping moest wandelen constant Tender zitten zingen...

"Oh my baby, oh my baby, oh why, oh my."

Edit:
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ja hier wel. Maar je hoeft echt niet aan te komen met This Is A Low, Out Of Time, Tender, Beetlebum bij de gemiddelde RW-ganger hoor.
Hebben net als The Verve 1 megahit, Song 2.
Oasis daarentegen. Als die nou toch eens een reünie deden..
Ik denk dat het je tegen zou vallen hoeveel Oasis hits de gemiddelde Nederlandse festivalganger op kan noemen 😅
De afgelopen festivalshows van Liam (op Lowlands) en Noel (op Werchter) hebben voor mij wel duidelijk gemaakt dat er eigenlijk alleen wordt meegezongen met Wonderwall, Don't Look Back In Anger en een beetje op Champagne Supernova.

Ik denk dat Blur en Oasis wat dat betreft redelijk in hetzelfde schuitje zitten hoor. In Engeland kent iedereen alle hits, maar hier niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en Vicarious

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Deze is ook wel lekker natuurlijk.
Van de wat meer "lollige" britpop hits ga ik altijd erg goed op deze:


Vooral vanwege de heerlijke riffs van Graham. Zonder twijfel een van de beste gitaristen uit de 90s.

En Girls & Boys blijft ook nog steeds een 100% banger natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Zou een Blur op zichzelf veel dagkaarten verschuiven? Wellicht aan een hoop Engelsen die naast Wembley grijpen maar kan het me niet perse voorstellen dat veel Belgen of Nederlanders speciaal voor die naam tickets kopen. Vooral jonge mensen niet. Of schat ik dat verkeerd in?

Mocht het Blur en Stromae worden hoop ik wel dat Stromae nu mag afsluiten. Die show hoort in het donker.
Dat is inderdaad de issue. Neen, op zichzelf zeker niet genoeg.
Weide was zeker niet vol in 2013, en toen had je jaar ervoor die glorieuze Hyde Park show.
 

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Zeker niet vol inderdaad maar toch zeer veel volk hoor en die zaten er allemaal helemaal in en maakten er een onvergetelijk feest van!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Zeker niet vol inderdaad maar toch zeer veel volk hoor en die zaten er allemaal helemaal in en maakten er een onvergetelijk feest van!
Voorste vakken waren vol, maar ter hoogte van middentoog erg veel plek. Kings Of Leon ervoor was een pak drukker toen.

Was wel erg fijne show toen. Veel Engelsen ook, hype van die show jaar ervoor speelde enorm mee. Beetje hetzelfde gevoel als Daft Punk in 2006, iedereen was al enorm exited door die Coachella bootleg. Iedereen kende al van buiten wat er kwam. Maar is nog steeds van men meest memorabele shows ooit.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Ik denk dat je het wel kan vergelijken met Radiohead bijvoorbeeld. Ook een band met succes in de 90s die al jaren niet meer in de mainstream voorkomt en ook niet heel regelmatig in Nederland of België optreedt
Uh. Nee, echt niet.

Radiohead bracht sinds de eeuwwisseling zes albums uit, waarvan vijf critically acclaimed (TKOL blijft toch altijd een beetje hun zwakste). Blur twee waarbij enkel Think Tank wat waves deed. Radiohead is niet alleen een compleet andere band geworden sinds hun dagen van The Bends. Ze zijn zich blijven heruitvinden, niet alleen in de studio maar evenwel live kregen ze een soort status net omwille van die shows. Blur niet. Jezus wat een slechte vergelijking als je er langer dan vijf seconden bij stil staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Ik heb het hier al eens gezegd, maar tender op rw13 is een van mijn beste festivalherinneringen ooit, dus blur, ja please!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Uh. Nee, echt niet.

Radiohead bracht sinds de eeuwwisseling zes albums uit, waarvan vijf critically acclaimed (TKOL blijft toch altijd een beetje hun zwakste). Blur twee waarbij enkel Think Tank wat waves deed. Radiohead is niet alleen een compleet andere band geworden sinds hun dagen van The Bends. Ze zijn zich blijven heruitvinden, niet alleen in de studio maar evenwel live kregen ze een soort status net omwille van die shows. Blur niet. Jezus wat een slechte vergelijking als je er langer dan vijf seconden bij stil staat.
Die laatste zin in je comment is zo overbodig.
 

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Was wel erg fijne show toen. Veel Engelsen ook, hype van die show jaar ervoor speelde enorm mee. Beetje hetzelfde gevoel als Daft Punk in 2006, iedereen was al enorm exited door die Coachella bootleg. Iedereen kende al van buiten wat er kwam. Maar is nog steeds van men meest memorabele shows ooit.
Jaaa die show op PkP was fantastisch. Heb effe moeten graven maar ik heb toch nog betere herinneringen aan hun optreden op het tweede podium op RW 1997, dat was nog genialer vond ik persoonlijk. Heb ze toen dat jaar ook nog in de AB gezien. Mooie tijden...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken