Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Oké, ik haal de Tijdloze weer boven.:

- Creep (42)
- Paranoid Android (66)
- Karma Police (90)
- Street Spirit (Fade Out) (111)
- Fake Plastic Trees (161)
- Exit Music (For a Film) (221)
- Weird Fishes/Arpeggi (324)

Again. Allemaal boven de grootste hit van Blur.
Allemaal 90s nummers behalve Weird Fishes dus...
En ik heb het over airplay, niet over dit soort lijsten.
Ik luister zelf nooit naar StuBru, maar ik kan me niet voorstellen dat ze een nummer als Weird Fishes vaker draaien dan Song 2?

Juist daarom zou ik denken dat die Oasis nummers het wel goed zouden moeten doen, maar dat viel de afgelopen keren best wel tegen dus.

En dat de Gallagher's elk jaar op PKP en Werchter staan is nogal overdreven. Liam heeft er zelfs nog nooit gestaan, die stond alleen op Les Ardentes en Hear Hear. Noel stond sinds de split 3x op Werchter en 1x op PKP, maar die leunt niet zo veel op de Oasis nummers als Liam doet. Laatste keer op Werchter speelde hij alleen Wonderwall, DLBIA, Little By Little en Half The World Away (wat eigenlijk gewoon een Noel nummer is).
Bij wijze van spreken hè. Die nummers zitten gewoon genesteld in het collectief lexicon van veel festivalgangers, terwijl dat bij Blur (bij gebrek aan blootstelling) totaal niet zo is.

Allemaal 90s nummers behalve Weird Fishes dus...
En ik heb het over airplay, niet over dit soort lijsten.
Ik luister zelf nooit naar StuBru, maar ik kan me niet voorstellen dat ze een nummer als Weird Fishes vaker draaien dan Song 2?
Blur heeft geen énkel nummer dat na de 2000's is uitgebracht dat er überhaupt in staat. Geen enkel. Van In Rainbows alleen al staan er vier in.

Tgoh, ik kan me nog heel goed herinneren dat ten tijde van ASMP Burn The Witch regelmatig gedraaid werd. Stubru draait tegenwoordig toch ook vooral nieuwe, net uitgebrachte muziek heb ik de indruk, tenzij het echt in een thema / programma valt.

Wel grappig dat Oasis net door weg te gaan populairder geworden zijn. In 2009 was er nog veel geklaag toen ze werden aangekondigd omdat velen het een te kleine headliner vonden. Tijdens die tour kregen die ook het Vorst Nationaal amper uitverkocht.
Waar achteraf veel tegen mij gezegd is geweest hoe goed Oasis niet was als headliner want altijd die booking verdedigd. Vorst was ook gewoon geniaal

Laat het duidelijk zijn dat ik niks heb tegen Radiohead en Oasis 😅
Radiohead is zo'n beetje mijn favoriete band allertijden, en die vergelijking was helaas een beetje een misverstand.
En ik hou ook van Oasis, heb de Gallagher's los al 4x gezien en een reünie zou ik geweldig vinden.

Het ging mij er alleen om dat Blur nogal werd onderschat hier. Ik denk echt dat ze nog een hoop jonge fans hebben en dat ze over het algemeen nog goed gewaardeerd worden. Ik denk dat ze nog best wel in de lexicon van festivalgangers zitten ook. Mensen die Live Forever van Oasis kennen kennen absoluut ook Girls & Boys van Blur.

• Leuk
Waarderingen: zero en mattman
Vond dat toen ook een fijne show hoor. Die I Am The Walrus cover was vet.
Dat af het podium gaan, in de crowd gaan staan, sigaretje paffen en biertje drinken. Als eerste beginnen klappen voor uw eigen band.
Podium terug gaan en het volgende uitkramen. Werchter you were good, but we were better. Hemels gewoon🤣

Die mannen kunnen niks verkeerd doen voor mij. Ik bedoel heb zelfs een gesigneerde golden record in mijn living hangen 🤣.

Maar nu mag blur echt nog wel eens afkomen.
2013 was top!

Radiohead komt dagelijks voorbij op StuBru en Kink FM. Blur sporadisch.
Interessant. Ik luister eigenlijk nooit naar radio dus geen idee. Ik kon me haast niet voorstellen dat op commerciële radiostations nieuwere Radiohead nummers voorbijkomen, maar als dat wel zo is dan is dat alleen maar goed (y)

Blur zou in dat geval zeker wat vaker gedraaid mogen worden ook!

Ik luister toch regelmatig naar StuBru en kan de keren datk dit jaar Radiohead gehoord heb op 1 hand tellen, zelfde voor Blur jammergenoeg.

Ik luister toch regelmatig naar StuBru en kan de keren datk dit jaar Radiohead gehoord heb op 1 hand tellen, zelfde voor Blur jammergenoeg.
Dan luister je toch echt op andere tijden StuBru. Staat hier toch minimaal 8 uur per dag op. Vrijwel iedere dag komt er een nummer van Radiohead voorbij. Wel voornamelijk de bekende nummers van Ok Computer, The Bends, Amnesiac en Kid A.

Blur nogmaals sporadisch. Al zou ik graag vaker iets van 13 horen, maar dan zet ik de LP thuis gewoon op 😁.

En voor de mensen die denken dat Blur alleen maar nummers zoals Country House heeft zou ik zeggen: doe jezelf een groot plezier en luister een keer naar 13. Echt een fantastisch album!
Uurtje terug door de Blur hype weer eens aangezet, dat blijft een topalbum!

• Leuk
Waarderingen: PJ
Ter info: Stijn van de Voorde was gisteren op Dab-zender "De Tijdloze" ook wel heel hard Blur aan het pushen als mogelijke naam voor RW.

Ik hoop dat jullie gelijk hebben dat Blur op donderdag Stromae vervoegt. Die donderdag mag best wel een naam als deze erbij hebben.

Ergens zou ik het jammer vinden dat ze de vrijdagspot zouden innemen, omdat we dan misschien een andere headliner missen die nóg beter is (Foo Fighters bijvoorbeeld).

Users who are viewing this thread