Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
Zo is het ... Blijft wel een festival met 88000 man per dag hé.
Zou een Blur op zichzelf veel dagkaarten verschuiven? Wellicht aan een hoop Engelsen die naast Wembley grijpen maar kan het me niet perse voorstellen dat veel Belgen of Nederlanders speciaal voor die naam tickets kopen. Vooral jonge mensen niet. Of schat ik dat verkeerd in?

Mocht het Blur en Stromae worden hoop ik wel dat Stromae nu mag afsluiten. Die show hoort in het donker.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Blur zou top zijn. Maar moet inderdaad wel iets bij. Zijn nu niet echt groter dan in 2013 hè. Niet de band van de grote hits die de jeugd nog kent. Buiten song 2 misschien. Maar nog nooit gezien dus zie ze graag komen!
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Zou een Blur op zichzelf veel dagkaarten verschuiven? Wellicht aan een hoop Engelsen die naast Wembley grijpen maar kan het me niet perse voorstellen dat veel Belgen of Nederlanders speciaal voor die naam tickets kopen. Vooral jonge mensen niet.
Misschien veel dezelfde doelgroep die sowieso al weekendtickets koopt, maar ik denk dat er nog genoeg mensen speciaal Blur een keer willen zien. Maar ja, met de huidige prijzen gaan de dagtickets sowieso wat minder hard gok ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Blur heeft best nog wel jonge fans hoor tegenwoordig, in ieder geval online. Het is een van die bands die nog best een schare "fangirls" heeft op het internet. Wel in de iets meer alternatieve hoek natuurlijk. Bij een doelgroep van mensen in de 50 denk ik eerder aan Pearl Jam of de Foo Fighters.

Ook veel jonge Gorillaz fans zijn uiteindelijk via Damon fans van Blur geworden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.417
3.389
Blur heeft best nog wel jonge fans hoor tegenwoordig, in ieder geval online. Het is een van die bands die nog best een schare "fangirls" heeft op het internet. Wel in de iets meer alternatieve hoek natuurlijk. Bij een doelgroep van mensen in de 50 denk ik eerder aan Pearl Jam of de Foo Fighters.

Ook veel jonge Gorillaz fans zijn uiteindelijk via Damon fans van Blur geworden.
In Engeland geloof ik dat gelijk, hier niet. Ironisch, want zie ze zelf als 23-jarige ook heel graag komen. Wel fan van Albarn.
Maar het blijft wel een band met (niet eens echt) hits uit de jaren 90. Moeten niet zeuren als ze voor Stromae of Muse spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
465
352
Met Blur heb je er wel ook een critic darling bij. Is Werchter wel gevoelig aan. Nog zo’n critic darling is Tool. Die sloten ook af, maar er werd op voorhand door vele Werchtergangers ook meewarig over gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
In 2013 dacht ik ook dat niemand die nummers ging kennen... Werchter was veruit het meest enthousiaste publiek van heel hun Europese tour (buiten de UK) toen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
465
352
In Engeland geloof ik dat gelijk, hier niet. Ironisch, want zie ze zelf als 23-jarige ook heel graag komen. Wel fan van Albarn.
Maar het blijft wel een band met (niet eens echt) hits uit de jaren 90. Moeten niet zeuren als ze voor Stromae of Muse spelen.
Mja als Song 2 geen hit meer is, dan houdt het op natuurlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.081
8.732
Song 2 is net zoals een Wonderwall (van dat andere Britpop icoon) wel iedereen kent. Ook mijn oma en 11-jarige nichtje.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.081
8.732
Aan de trailer voor Wemnley te zien gaan ze wel volop voor de best-of show ( en geen nieuwe plaat).

 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Blur voor Muse zou trouwens wel tof zijn, Graham Coxon en Matt Bellamy zijn goed bevriend en hebben ook samen in die coverband gespeeld.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken