Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Heb het al veel gezegd: minder volk op het terrein zetten. Veel te veel volk op een veel te kleine neusdoek.

Niet alleen de Barn, maar ook KlubC en Slope zijn constant veel te klein voor de vraag die ernaar is. Een Iggy Pop speelt in het ‘echte leven’ in zalen ter grootte van de AB, een Blackwave staat dit najaar in de Vooruit, bij een kleine act als Warhaus was er zelfs geen ontkomen aan,… Dit heeft niets te maken met ‘te grote acts in tenten zetten’, wel met ‘veel te veel volk’. Of ‘veel te klein terrein’.
Helemaal eens. Hier ligt de oplossing.
Terrein tussen barn en klub c is ook niet chill.

Ik vind dit echt een fantastisch en prachtig festival, heb ook echt nog niet 1 slecht optreden gezien. Soms wel gewoon oke of niet mijn smaak, maar niks slechts.
Terrein en alles is ook top. Maaaarrrr dit met de Barn is wel echt een ding zo hoor.. ga voor volgend jaar echt wel de timetable goed bekijken. Nu heb ik toevallig toch niks wat ik wil zien en heb heel veel zin in Fredje en ik vermaak me wel met een sloot aan Tripel. Maar het is toch een dingetje

Heb het al veel gezegd: minder volk op het terrein zetten. Veel te veel volk op een veel te kleine neusdoek.

Niet alleen de Barn, maar ook KlubC en Slope zijn constant veel te klein voor de vraag die ernaar is. Een Iggy Pop speelt in het ‘echte leven’ in zalen ter grootte van de AB, een Blackwave staat dit najaar in de Vooruit, bij een kleine act als Warhaus was er zelfs geen ontkomen aan,… Dit heeft niets te maken met ‘te grote acts in tenten zetten’, wel met ‘veel te veel volk’. Of ‘veel te klein terrein’.
Ik denk niet eens dat het terrein per se te klein is? Misschien moeten er meer acts tegelijk spelen nog ofzo? Barn en Slope tegelijk... al zouden er 20.00 voor de main kamperen, 20.000 ergens rondstruinen of gaan eten, 10.000 bij de slope in de buurt gaan staan. Dan heb je nog veel te veel dat naar de Barn gaat

Ik denk niet eens dat het terrein per se te klein is? Misschien moeten er meer acts tegelijk spelen nog ofzo? Barn en Slope tegelijk... al zouden er 20.00 voor de main kamperen, 20.000 ergens rondstruinen of gaan eten, 10.000 bij de slope in de buurt gaan staan. Dan heb je nog veel te veel dat naar de Barn gaat
Je gaat met deze capaciteit altijd te veel hebben als je dit zo ziet. Kleinere acts boeken gaat niet helpen: zelfs de kleinere acts zitten ongelofelijk snel vol.

Wat lopen jullie te zeiken zeg. Je kunt gewoon buiten de Barn de stream kijken door het extra scherm wat ze hebben opgehangen, en ook nog eens met goed geluid. En dat voor minder dan 300,-!

(Hoe hebben ze dit op social media uit de vingers weten te krijgen???)
Moet je toch echt wel de ballen voor hebben. Waanzinnig bericht zoiets.

Wat lopen jullie te zeiken zeg. Je kunt gewoon buiten de Barn de stream kijken door het extra scherm wat ze hebben opgehangen, en ook nog eens met goed geluid. En dat voor minder dan 300,-!

(Hoe hebben ze dit op social media uit de vingers weten te krijgen???)
Vooral het extra scherm-gedeelte is prachtig. 'Kijk eens hoe goed we bezig zijn en aan jullie denken', terwijl het precies andersom is natuurlijk.

Je gaat met deze capaciteit altijd te veel hebben als je dit zo ziet. Kleinere acts boeken gaat niet helpen: zelfs de kleinere acts zitten ongelofelijk snel vol.
Maar ook als je 70000 hebt is het dan te vol als ik het zo schets.. en de ruimte op het terrein is dr echt wel

Ja omdat de barn nog niet open was en ze eerste mensen van sigur eruit lieten. Echt niks aan de hand

ik snap echt niet dat mensen niet begrijpen dat tenten een bepaalde capaciteit hebben. Ja het is leuk en top als je vrij kan rondlopen en alles kan zien op een goede plek wat je wil. Maar je kan ook niet in een afgezette ruimte komen 30 min voor de headliners wat we het voorvak noemen. Idem bij een afgezette ruimte wat we de barn noemen. Commentaar op hoe dingen geprogrammeerd zijn vind ik volledig logisch, maar mensen doen hier net alsof het hun recht is om een optreden te zien in een tent zonder enig begrip voor het feit dat tenten vol kunnen raken. Met of zonder rode kruisen.
Niemand zegt dat je elk optreden vanaf de eerste rij moet kunnen zien. Dat kan inderdaad niet. Buiten niet en in een tent niet. Punt is nu dat je niet eens een slecht plekje hebt als je korter dan een (half) uur van tevoren klaar gaat staan, maar buiten op een televisie kan aanschouwen waar je allemaal níét bij mag zijn.

Dat was nou net één van de belangrijkste redenen dat Lowlands van een vrijwel gesloten hoofdpodium naar een halfopen stage is gewisseld; laat ook mensen die niet meer op de beste plekken passen zich onderdeel voelen van de show. Werchter beweegt finaal de andere kant op. Dat lijkt een soort vicieuze FOMO-cirkel teweeg te brengen, en ik snap wel dat dat niet lekker valt als je een hoop geld hebt betaald om een weekend mooie dingen te zien.

Vooral het extra scherm-gedeelte is prachtig. 'Kijk eens hoe goed we bezig zijn en aan jullie denken', terwijl het precies andersom is natuurlijk.
Haha ja het is wel waanzinnig, maar om het toch positief te houden... ze doen wel tenminste iets 😅

Niemand zegt dat je elk optreden vanaf de eerste rij moet kunnen zien. Dat kan inderdaad niet. Buiten niet en in een tent niet. Punt is nu dat je niet eens een slecht plekje hebt als je korter dan een (half) uur van tevoren klaar gaat staan, maar buiten op een televisie kan aanschouwen waar je allemaal níét bij mag zijn.

Dat was nou net één van de belangrijkste redenen dat Lowlands van een vrijwel gesloten hoofdpodium naar een halfopen stage is gewisseld; laat ook mensen die niet meer op de beste plekken passen zich onderdeel voelen van de show. Werchter beweegt finaal de andere kant op. Dat lijkt een soort vicieuze FOMO-cirkel teweeg te brengen, en ik snap wel dat dat niet lekker valt als je een hoop geld hebt betaald om een weekend mooie dingen te zien.
De grote lowlands namen zijn de namen die als ze geluk hebben op werchter de barn mogen afsluiten. Anderson heeft lowlands ook acts waar je niet binnen komt. Probeer daar snachts de bravo eens binnen te komen. Maar schijnbaar zijn mensen hier overtuigt dat rode kruisen wegdoen alles oplost. Net zoals vroeger, bij de beastie boys in de marquee bijv.

Users who are viewing this thread