Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Ja omdat de barn

ik snap echt niet dat mensen niet begrijpen dat tenten een bepaalde capaciteit hebben. Ja het is leuk en top als je vrij kan rondlopen en alles kan zien op een goede plek wat je wil. Maar je kan ook niet in een afgezette ruimte komen 30 min voor de headliners wat we het voorvak noemen. Idem bij een afgezette ruimte wat we de barn noemen. Commentaar op hoe dingen geprogrammeerd zijn vind ik volledig logisch, maar mensen doen hier net alsof het hun recht is om een optreden te zien in een tent zonder enig begrip voor het feit dat tenten vol kunnen raken. Met of zonder rode kruisen.
Maar je snapt het niet hoor, op geen enkel festival heb je last van rode kruizen en die tenten hebben ook een max capaciteit hoor. Daar heeft iedereen ook zo door zonder die tekentjes of je al dan niet binnen kan. Door deze manier van werken, creëer je die kruizen. Daarnaast als er volk weggaat, gaat die tent ook niet eens terug open. Bij Bear´s Den, Tamino, Iggy Pop was er gedurende de set veel meer ruimte gekomen door mensen die sneller weer weg gingen, maar de deur bleef op slot
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
189
119
Ja omdat de barn nog niet open was en ze eerste mensen van sigur eruit lieten. Echt niks aan de hand

ik snap echt niet dat mensen niet begrijpen dat tenten een bepaalde capaciteit hebben. Ja het is leuk en top als je vrij kan rondlopen en alles kan zien op een goede plek wat je wil. Maar je kan ook niet in een afgezette ruimte komen 30 min voor de headliners wat we het voorvak noemen. Idem bij een afgezette ruimte wat we de barn noemen. Commentaar op hoe dingen geprogrammeerd zijn vind ik volledig logisch, maar mensen doen hier net alsof het hun recht is om een optreden te zien in een tent zonder enig begrip voor het feit dat tenten vol kunnen raken. Met of zonder rode kruisen.

2,5 uur vooraf aanwezig willen zijn(nu bij Fredje) vind ik absurd. Zijkanten open zou een pak stress schelen
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Ja omdat de barn nog niet open was en ze eerste mensen van sigur eruit lieten. Echt niks aan de hand

ik snap echt niet dat mensen niet begrijpen dat tenten een bepaalde capaciteit hebben. Ja het is leuk en top als je vrij kan rondlopen en alles kan zien op een goede plek wat je wil. Maar je kan ook niet in een afgezette ruimte komen 30 min voor de headliners wat we het voorvak noemen. Idem bij een afgezette ruimte wat we de barn noemen. Commentaar op hoe dingen geprogrammeerd zijn vind ik volledig logisch, maar mensen doen hier net alsof het hun recht is om een optreden te zien in een tent zonder enig begrip voor het feit dat tenten vol kunnen raken. Met of zonder rode kruisen.
Als je met deze capaciteit acts als Fred Again of Editors in de Barn zet kun je dit soort taferelen verwachten. VRT spreekt over een lange rij voor mensen die Fred willen zien. Die speelt pas half 11. 2,5u in de rij moeten wachten in de hoop een act te kunnen zien. Op een festival. Dat schiet toch volledig zijn doel voorbij?
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Maar je snapt het niet hoor, op geen enkel festival heb je last van rode kruizen en die tenten hebben ook een max capaciteit hoor. Daar heeft iedereen ook zo door zonder die tekentjes of je al dan niet binnen kan. Door deze manier van werken, creëer je die kruizen. Daarnaast als er volk weggaat, gaat die tent ook niet eens terug open. Bij Bear´s Den, Tamino, Iggy Pop was er gedurende de set veel meer ruimte gekomen door mensen die sneller weer weg gingen, maar de deur bleef op slot
Dat laatste ben ik met je eens en mogen ze wel rekening mee houden.

Dat eerste. Misschien snap ik het niet, ik kan zo twintig optredens noemen van sexyland op lowlands tot tent op rock am ring waar je niet binnen komt (zonder als mega aso door iedereen heen te beuken) en op schermen moet kijken.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.870
Ja omdat de barn nog niet open was en ze eerste mensen van sigur eruit lieten. Echt niks aan de hand

ik snap echt niet dat mensen niet begrijpen dat tenten een bepaalde capaciteit hebben. Ja het is leuk en top als je vrij kan rondlopen en alles kan zien op een goede plek wat je wil. Maar je kan ook niet in een afgezette ruimte komen 30 min voor de headliners wat we het voorvak noemen. Idem bij een afgezette ruimte wat we de barn noemen. Commentaar op hoe dingen geprogrammeerd zijn vind ik volledig logisch, maar mensen doen hier net alsof het hun recht is om een optreden te zien in een tent zonder enig begrip voor het feit dat tenten vol kunnen raken. Met of zonder rode kruisen.
Op een festival heb je wel degelijk het recht om een act te zien in een tent. Uiteraard niet vooraan of dichtbij, maar je hoort wel zicht te hebben op de act (desnoods buiten de tent en zeker niet op schermen als alternatief).
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Timmetje

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Als je met deze capaciteit acts als Fred Again of Editors in de Barn zet kun je dit soort taferelen verwachten. VRT spreekt over een lange rij voor mensen die Fred willen zien. Die speelt pas half 11. 2,5u in de rij moeten wachten in de hoop een act te kunnen zien. Op een festival. Dat schiet toch volledig zijn doel voorbij?
Eens. Main en barn tegelijk programmeren zou al schelen.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
En niet dit soort grote acts in de Barn zetten. Fred is daar echt te groot voor. Rosalia zal ook wel drama worden.
Ja eens ook hoor. Draai fred en oscar om, liam en editors en de wereld ziet er anders uit. Heb idee dat werchter een bepaald idee had wat nu backfired
 
  • Leuk
Waarderingen: TheSillyP

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.870
Dus 90.000 man hebben er recht op om xavier rudd te zien?
Ja, lekker overdrijven. Nee, de gehele populatie zal niet naar 1 tent/loods gaan. Als je als RW zoveel publiek toelaat dan moet de helft iets kunnen zien. Of capaciteit naar onder of mainstage en The Barn tegelijk bezetten met programma. Zoals het nu is, slaat helemaal nergens op en is bijna oplichting. Maar goed. Volgend jaar kun je lekker je plekje in The Barn bovenop je ticket nog bijbestellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.167
1.367
De regen en het einde van MGK trotseren om aan te schuiven voor het voorvak van OATW…
Ik herken mezelf niet meer, maar volgens mij gaat Oscar de show van z’n leven spelen en ik wil erbij zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JP5

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Ja, lekker overdrijven. Nee, de gehele populatie zal niet naar 1 tent/loods gaan. Als je als RW zoveel publiek toelaat dan moet de helft iets kunnen zien. Of capaciteit naar onder of mainstage en The Barn tegelijk bezetten met programma. Zoals het nu is, slaat helemaal nergens op en is bijna oplichting. Maar goed. Volgend jaar kun je lekker je plekje in The Barn bovenop je ticket nog bijbestellen.
Een soort golden circle bandje voor Barn voor 100 euro meer? Met gegarandeerd toegang? Zou me ook niet verbazen, maar dan is het echt het failliet van RW. Als in: Totaal niet leuk meer, want het zou wel als een trein verkopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ja eens ook hoor. Draai fred en oscar om, liam en editors en de wereld ziet er anders uit. Heb idee dat werchter een bepaald idee had wat nu backfired
Heb het al veel gezegd: minder volk op het terrein zetten. Veel te veel volk op een veel te kleine neusdoek.

Niet alleen de Barn, maar ook KlubC en Slope zijn constant veel te klein voor de vraag die ernaar is. Een Iggy Pop speelt in het ‘echte leven’ in zalen ter grootte van de AB, een Blackwave staat dit najaar in de Vooruit, bij een kleine act als Warhaus was er zelfs geen ontkomen aan,… Dit heeft niets te maken met ‘te grote acts in tenten zetten’, wel met ‘veel te veel volk’. Of ‘veel te klein terrein’.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken