Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
486
371
Tja, Radiohead of TOOL spelen ook al 20 jaar voor zulke grote menigtes? Niet alternatief?
De band valt onder de noemer 'Alternatieve rock' op welk eender muzieksite dan ook. Dat was m'n punt, en dat ze daarin al eeuwig, mijn letterlijke woorden, 'misschien wel de grootste' zijn.
Bon ja, ik vind RHCP in se geen alternatieve rock meer, maar gewoon mainstream rock. Daar is op zich niks mis mee.

Dat ze in de jaren 80 tot alternatieve muziek konden gerekend worden, tot daar aan toe. Maar goed, muziek is subjectief. Maar goed ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Is dit dan het moment om mijn avant-garde black metal soloproject met jazz en Kurdische folk elementen te promoten? De tag avant-garde is trouwens alleen van toepassing omdat mijn hond tijdens de opnames er doorheen ging blaffen, maar verder klopt de omschrijving wel.
Pff. Kon je echt niks beters bedenken dan deze commerciële radiotroep?
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.779
12.459
Zelfs Bears Den en Tamino die voor rode kruizen gaan zorgen? Jemig. Hoe kan dat nou opeens zo anders zijn dan enkele jaren geleden..
 
  • Wow
Waarderingen: wenteldave

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.869
2.668
Zelfs Bears Den en Tamino die voor rode kruizen gaan zorgen? Jemig. Hoe kan dat nou opeens zo anders zijn dan enkele jaren geleden..
Waren er bij Bear's Den rode kruizen? Vond dat er nog redelijk veel plaats was waar ik stond.

Tamino had ik dan weer verwacht dat er vroeger kruizen gingen zijn. Was verrast dat je nog binnen kon 1 minuut voor hij begon.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.459
699
Zelfs Bears Den en Tamino die voor rode kruizen gaan zorgen? Jemig. Hoe kan dat nou opeens zo anders zijn dan enkele jaren geleden..

Bear's Den stond enkele jaren geleden nog om 18u op Main Stage en had nu enkel Black Box Revelation (die je op elk dorpsfestival kan zien) als tegenhanger. En Tamino is in België gewoon een ontzettend populaire act. Speelde met zijn nieuwe plaat al 3x in een uitverkocht Koninklijk Circus én Vorst er bovenop.

Moesten Anna Calvi of Spoon nu voor rode kruizen zorgen, dan zou de term "zelfs" op zijn plaats zijn. Maar bij deze acts vind ik een volle Barn geen onverwacht scenario.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.073
5.437
Bear's Den stond enkele jaren geleden nog om 18u op Main Stage en had nu enkel Black Box Revelation (die je op elk dorpsfestival kan zien) als tegenhanger. En Tamino is in België gewoon een ontzettend populaire act. Speelde met zijn nieuwe plaat al 3x in een uitverkocht Koninklijk Circus én Vorst er bovenop.

Moesten Anna Calvi of Spoon nu voor rode kruizen zorgen, dan zou de term "zelfs" op zijn plaats zijn. Maar bij deze acts vind ik een volle Barn geen onverwacht scenario.
Ja klopt en bij Tamino is echt wel plaats genoeg nog hoor, anders ligt het eerder aan hoe ze het opvolgen dan aan het volk dat echt in de tent is
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.795
9.748
Tja, Radiohead of TOOL spelen ook al 20 jaar voor zulke grote menigtes? Niet alternatief?
De band valt onder de noemer 'Alternatieve rock' op welk eender muzieksite dan ook. Dat was m'n punt, en dat ze daarin al eeuwig, mijn letterlijke woorden, 'misschien wel de grootste' zijn.
Ja maar sommige websites zouden Imagine Dragons ook al alternatief noemen. RHCP is een enorme, mainstream band. Waar trouwens niets mis mee is.

Als Q-Music en Sky Radio je volop draaien, dan kan ik het niet alternatief noemen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken