Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

BetterDays

Randprogramma
17 jan 2018
144
152
Hoewel ik echt niets heb met die band, vind ik het wel knap dat ze de band vroeger hebben kunnen laten bijeen brengen ookal was Marcus Mumford in die periode nog solo op tournee. Vraag me af of er, gezien de hype toch wel, ooit sprake is geweest van de Foo's. Lijkt me evenwel onwaarschijnlijk dat Mumfords de eersten zouden zijn geweest waarbij de Schuer zou zijn gaan aankloppen.
Mij lijkt het inderdaad dat die 1 van de laatste opties was, hoezo ga je anders een band contacteren die dan nog niet op tournee is omdat de zanger een solo show heeft op die dag in Stockholm? Of de boekers hadden geen onderzoek gedaan en maar gaan bellen of echt laatste kans lijkt mij(?)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Er staan gewoon heel wat namen op de lineup die ik graag wil zien, los van de 4 afsluiters.

Ga Arctic Monkeys nog eens een kans geven hoor. Misschien RCHP tegen beter weten in, blijft toffe muziek. Alleen Mumford en Muse ga ik echt ontlopen ja. In 2019 nog eens bevestigd dat ik beide bands echt niet trek.
Vorig jaar ben ik met een enorm vooroordeel naar de Peppers beginnen kijken en vond ze dan ook niet goed. Vooral door de te lange pauzes tussen de nummers. Maar eerlijk gezegd was ik ook kapot na zo'n weekend, en was net helemaal los gegaan bij The Killers en vlak erna bij Jehnny Beth. Dus: ik merk dat ik er nu open in sta, vind dat nieuwe album ook goed, ik geef ze weer een kans haha.

Mumford & Sons, mooi geboekt waarschijnlijk, maar niet mijn ding. Heb het in 2019 een kans gegeven, maar vond er zeer weinig aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Kijkt er nog iemand uit naar Rüfus Du Sol? Lijkt mij echt wel de moeite waard om eens te checken... En dan nog een half uurtje van the Arctic Monkeys meepikken
Ik! Normaal gezien doe ik Rosalia - Rüfüs du Sol dan het laatste stuk Arctic Monkeys. Rüfüs du Sol (nog maar weinig in België gespeeld overigens) wordt mijn Bicep-moment van dit jaar denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gilli.G

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
190
98
Vorig jaar ben ik met een enorm vooroordeel naar de Peppers beginnen kijken en vond ze dan ook niet goed. Vooral door de te lange pauzes tussen de nummers. Maar eerlijk gezegd was ik ook kapot na zo'n weekend, en was net helemaal los gegaan bij The Killers en vlak erna bij Jehnny Beth. Dus: ik merk dat ik er nu open in sta, vind dat nieuwe album ook goed, ik geef ze weer een kans haha.

Mumford & Sons, mooi geboekt waarschijnlijk, maar niet mijn ding. Heb het in 2019 een kans gegeven, maar vond er zeer weinig aan.
Hier precies hetzelfde, ik kon er bij de peppers ook niet meer inkomen, was compleet gaar van 4 dagen maximaal feesten, ik ga ze dit jaar zeker tot het einde zien…(of ze moeten heel erg tegenvallen)
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
554
414
Sterke vervanging op zo'n korte termijn naar mijn mening. Vroeger zelf ook veel geluisterd. Moet zeggen dat ze me in 2018 op Sziget wel echt wisten te pakken (volgens mij enige show die ze die zomer speelde). Met een redelijk verwachtingsmanagement is dit me niet tegengevallen. Wisselende reacties alom dus op Mumford, ben benieuwd welke kant het over 3,5 week (!) op gaat vallen.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
meer info over op het terrein staat online. Tevens mogelijk om nu een locker te huren

en

Betalen met Coins: stap voor stap
In het Festivalpark betaal je veilig en efficiënt met digitale Coins. Bij de ingang van het festival krijg je een polsbandje met chip in ruil voor scanning van je festivalticket. Het bandje met chip is jouw sleutel tot het festival en vanaf dit jaar ook je digitale portemonnee. Papieren bonnetjes voor de aankoop van drank en eten zijn immers niet meer. Op Rock Werchter betaal je cashless met Coins die je inlaadt op de chip van je polsbandje. Een Coin kost 3,5 euro. Er zijn enkele manieren om Coins op je polsbandje in te laden.
  • Aan de top-up kassa’s: ga langs aan één van de kassa’s en geef aan hoeveel Coins je wil opladen. Na betaling worden de Coins op de chip van je polsbandje ingelezen. Betalen aan de kassa’s kan met elke bankkaart alsook met de courante betaal-apps.
  • QR-code: op de chip op je polsbandje staat een QR code. Scan deze in met je smartphone, volg de instructies en binnen enkele klikken koop je Coins aan.
  • Voucher: kocht je in voorverkoop een drank/foodvoucher aan? Wissel de voucher aan de inwisselkassa in voor jouw Coins.
Eens je Coins op je bandje staan hebt is betalen aan de drank- en eetstanden een fluitje van een cent. Afrekenen doe je door de chip te swipen aan een lezer.
In voorverkoop kost één Coin 3,25 euro, tijdens het festival betaal je 3,50 euro per Coin.
Leg je graag met je vrienden een ‘potje’? Kies dan voor de groupie card! In plaats van elk afzonderlijk Coins op het polsbandje in te laden, worden gezamenlijk aangekochte Coins verzameld op een kaart die jullie delen. De groupie card is beschikbaar aan elke top-up kassa. Nu enkel nog bepalen wie de drank gaat halen 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: akkie

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
857
En terug opnieuw, zoals altijd, zoveel mooie namen die hier gepasseerd zijn op het forum als vervanging.
En zoals steeds komt er dan een naam die niemand hier gesuggereerd had.
Zat er iemand te wachten op M&S?
Laatste passage op Werchter was bedroevend, te soft, te braaf, te afgelikt, ....

Nee, sorry, kan hier onmogelijk enthousiast over zijn, want voor mij persoonlijk is dit eerder een headliner voor een Lokerse of Suikerrock.

Froukje is leuke toevoeging!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Prima gedaan. Neemt niet weg dat ik zelf teleurgesteld zou zijn als ik was gegaan (ben zelf blijer met Burna Boy op dtrh), dus ik snap de teleurstelling ook wel. Maar dit is qua grootte van naam echt dikke prima.

Froukje een uur op de main, mooi voor haar!
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Knappe boeking van Werchter op zo'n korte termijn. Grote naam en mijn inschatting is dat een hoop mensen het op z'n minst hoorbaar vinden.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.538
4.421
En terug opnieuw, zoals altijd, zoveel mooie namen die hier gepasseerd zijn op het forum als vervanging.
En zoals steeds komt er dan een naam die niemand hier gesuggereerd had.
Zat er iemand te wachten op M&S?
Laatste passage op Werchter was bedroevend, te soft, te braaf, te afgelikt, ....

Nee, sorry, kan hier onmogelijk enthousiast over zijn, want voor mij persoonlijk is dit eerder een headliner voor een Lokerse of Suikerrock.

Froukje is leuke toevoeging!
De enige reden dat die niet zijn genoemd, is het feit dat de zanger solo in Zweden speelde donderdag.
Het kan je smaak niet zijn, maar zijn gewoon altijd headliner op RW en is knap van de organisatie dat ze nog een dergelijke naam hebben weten te boeken
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
190
98
meer info over op het terrein staat online. Tevens mogelijk om nu een locker te huren

en

Betalen met Coins: stap voor stap
In het Festivalpark betaal je veilig en efficiënt met digitale Coins. Bij de ingang van het festival krijg je een polsbandje met chip in ruil voor scanning van je festivalticket. Het bandje met chip is jouw sleutel tot het festival en vanaf dit jaar ook je digitale portemonnee. Papieren bonnetjes voor de aankoop van drank en eten zijn immers niet meer. Op Rock Werchter betaal je cashless met Coins die je inlaadt op de chip van je polsbandje. Een Coin kost 3,5 euro. Er zijn enkele manieren om Coins op je polsbandje in te laden.
  • Aan de top-up kassa’s: ga langs aan één van de kassa’s en geef aan hoeveel Coins je wil opladen. Na betaling worden de Coins op de chip van je polsbandje ingelezen. Betalen aan de kassa’s kan met elke bankkaart alsook met de courante betaal-apps.
  • QR-code: op de chip op je polsbandje staat een QR code. Scan deze in met je smartphone, volg de instructies en binnen enkele klikken koop je Coins aan.
  • Voucher: kocht je in voorverkoop een drank/foodvoucher aan? Wissel de voucher aan de inwisselkassa in voor jouw Coins.
Eens je Coins op je bandje staan hebt is betalen aan de drank- en eetstanden een fluitje van een cent. Afrekenen doe je door de chip te swipen aan een lezer.
In voorverkoop kost één Coin 3,25 euro, tijdens het festival betaal je 3,50 euro per Coin.
Leg je graag met je vrienden een ‘potje’? Kies dan voor de groupie card! In plaats van elk afzonderlijk Coins op het polsbandje in te laden, worden gezamenlijk aangekochte Coins verzameld op een kaart die jullie delen. De groupie card is beschikbaar aan elke top-up kassa. Nu enkel nog bepalen wie de drank gaat halen 😉
Waar vind jij dat!???
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
857
De enige reden dat die niet zijn genoemd, is het feit dat de zanger solo in Zweden speelde donderdag.
Het kan je smaak niet zijn, maar zijn gewoon altijd headliner op RW en is knap van de organisatie dat ze nog een dergelijke naam hebben weten te boeken
Dat is een praktisch uitgangspunt, waar slechts een klein gedeelte van op de hoogte was.

Deze namiddag heeft nog iemand hier de vraag gesteld om één naam te posten die dé vervanger mocht worden.
Geen M&S, hoor. Niemand.

Begin meer en meer de voeling met Werchter kwijt te geraken, vooral omdat andere omliggende festivals in Europa het duidelijk wel beter kunnen precies...
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
190
98
Waar vind jij dat!???
Gevonden🥳…beda
meer info over op het terrein staat online. Tevens mogelijk om nu een locker te huren

en

Betalen met Coins: stap voor stap
In het Festivalpark betaal je veilig en efficiënt met digitale Coins. Bij de ingang van het festival krijg je een polsbandje met chip in ruil voor scanning van je festivalticket. Het bandje met chip is jouw sleutel tot het festival en vanaf dit jaar ook je digitale portemonnee. Papieren bonnetjes voor de aankoop van drank en eten zijn immers niet meer. Op Rock Werchter betaal je cashless met Coins die je inlaadt op de chip van je polsbandje. Een Coin kost 3,5 euro. Er zijn enkele manieren om Coins op je polsbandje in te laden.
  • Aan de top-up kassa’s: ga langs aan één van de kassa’s en geef aan hoeveel Coins je wil opladen. Na betaling worden de Coins op de chip van je polsbandje ingelezen. Betalen aan de kassa’s kan met elke bankkaart alsook met de courante betaal-apps.
  • QR-code: op de chip op je polsbandje staat een QR code. Scan deze in met je smartphone, volg de instructies en binnen enkele klikken koop je Coins aan.
  • Voucher: kocht je in voorverkoop een drank/foodvoucher aan? Wissel de voucher aan de inwisselkassa in voor jouw Coins.
Eens je Coins op je bandje staan hebt is betalen aan de drank- en eetstanden een fluitje van een cent. Afrekenen doe je door de chip te swipen aan een lezer.
In voorverkoop kost één Coin 3,25 euro, tijdens het festival betaal je 3,50 euro per Coin.
Leg je graag met je vrienden een ‘potje’? Kies dan voor de groupie card! In plaats van elk afzonderlijk Coins op het polsbandje in te laden, worden gezamenlijk aangekochte Coins verzameld op een kaart die jullie delen. De groupie card is beschikbaar aan elke top-up kassa. Nu enkel nog bepalen wie de drank gaat halen 😉
gevonden en besteld! Thanx voor de tip
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
931
964
Ticketswap tickets voor de donderdag gaan ook opeens in een rap tempo omlaag. Heeft dus flink effect deze aankondiging
Kort na de aankondiging inderdaad wat mensen die een goedkoop swapje hebben gedaan, maar ondertussen lijkt de slinger toch weer de andere kant uit te zwaaien.

Ik ben direct na de aankondiging op Ticketswap gaan kijken. Toen waren er ongeveer 90 donderdagkaarten verkocht en ook zo’n 90 kaarten aangeboden, vanaf €105 ongeveer.
Na de aankondiging is het aanbod gedaald tot zo’n 75 kaarten en de prijs gestegen tot €120.
Ondertussen zijn er 166 verkocht (dus 76 verkocht sinds de aankondiging) en 102 aangeboden (dus 116 tickets te koop aangeboden sinds de aankondiging). De prijs is ook opnieuw gedaald naar €108.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.538
4.421
Dat is een praktisch uitgangspunt, waar slechts een klein gedeelte van op de hoogte was.

Deze namiddag heeft nog iemand hier de vraag gesteld om één naam te posten die dé vervanger mocht worden.
Geen M&S, hoor. Niemand.

Begin meer en meer de voeling met Werchter kwijt te geraken, vooral omdat andere omliggende festivals in Europa het duidelijk wel beter kunnen precies...
Tja als je elke band mag zeggen dan lijkt het me logisch dat een band als M&S niet genoemd is. Los daarvan is het gewoon een grote naam die veel volk trekt.
Welke festivals doen het volgens u beter? Oprechte vraag, dat ik ze ook eens kan overwegen dan.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken