Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

phonehome

Campingartiest
25 apr 2021
77
47
Froukje doet het ook in Nederland erg goed hoor. Verkoopt steevast haar optredens uit. Weliswaar voornamelijk kleinere zalen en afgelopen jaar 1x de AFAS. Mainstage op Werchter wel een andere categorie, maar live is ze erg sterk!
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

DrTim0n

Playlistbediener
5 jun 2021
23
6
Kijkt er nog iemand uit naar Rüfus Du Sol? Lijkt mij echt wel de moeite waard om eens te checken... En dan nog een half uurtje van the Arctic Monkeys meepikken
Yes! Ik ben wel benieuwd hoe populair dat gaat zijn aangezien ze tegelijkertijd met AM spelen. Het liefst pak ik Rosalia mee er net voor, maar weet nog niet zo goed of Rufus du Sol snel rode kruizen gaat krijgen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Winterwonderland... de pijn is ondraaglijk. Ik kan niet geloven dat jullie hebben gekozen voor een act als Mumford and Sons. Roll Away Your Stone... mijn hart breekt bij de gedachte aan hun zielloze muziek die de sfeer zal domineren. Ik had gehoopt op iets groots, iets meeslepends. Maar nee, jullie kiezen voor Little Lion Man... een band die zo teleurstellend agressief en saai is. Ik voel me verloren in dit Wit Licht... hoe kon deze keuze gemaakt worden? Het is een Babel... een complete chaos en verwarring. Ik kan alleen maar hopen op een I Will Wait... wachten op betere tijden, betere headliners. Maar tot die dag zal ik in The Cave... mijn verdriet en woede koesteren, terwijl Mumford and Sons hun monotone deuntjes spelen.

Moet ik nou lachen of huilen
 

Gilli.G

Playlistbediener
5 jun 2023
8
5
Yes! Ik ben wel benieuwd hoe populair dat gaat zijn aangezien ze tegelijkertijd met AM spelen. Het liefst pak ik Rosalia mee er net voor, maar weet nog niet zo goed of Rufus du Sol snel rode kruizen gaat krijgen.
Ik volg ze persoonlijk al jaren maar zal ze nu voor de eerste keer live zien. Ik kan ook moeilijk inschatten hoe populair ze zijn bij het Werchter publiek. Na Rosalia rennen naar de Klub C!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Dacht dat er maanden aan een boeking en of contract wordt gewerkt met tig managers om elk detail uit te werken en dat voor elke publicatie goedkeuring moet komen. Heeft iemand dan liggen te slapen bij t maken en ook goedkeuren van de eerdere timetable dan? Die nieuwe festival tour van de Editors is al tijdje bezig dacht ik. Of komen de Editors hun eerdere contract niet na en kunnen ze dit zomaar wijzigen.
Niet eerste en zeker niet laatste keer dat een band ineens met een bepaalde vraag komt hoor.
Bovendien is het nu ook niet zo interessant voor RW om al om 00u dat gedeelte te moeten gaan sluiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Kijkt er nog iemand uit naar Rüfus Du Sol? Lijkt mij echt wel de moeite waard om eens te checken... En dan nog een half uurtje van the Arctic Monkeys meepikken
Ik had ze erg graag gaan zien en was er tijdens elke andere headliner ook zeker naartoe gegaan.. maar helaas
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Vroeg mij alleen af hoe populair zij in België is. Heb haar op lowlands gezien. Wel een goede show. Ga hier ook wel bij zijn. Soms worden artiesten in t buitenland hoger geprezen dan in hun eigen land.
AB show Froukje vorige week was uitverkocht en er stevig boenk op
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
532
Mumford and Sons. Keurige vervanging.
Vond ze helaas op Pinkpop 2019 heel zwak.

Ga wel kijken, zijn fijne nummers en het is een sympathieke groep!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.981
2.024
Winterwonderland... de pijn is ondraaglijk. Ik kan niet geloven dat jullie hebben gekozen voor een act als Mumford and Sons. Roll Away Your Stone... mijn hart breekt bij de gedachte aan hun zielloze muziek die de sfeer zal domineren. Ik had gehoopt op iets groots, iets meeslepends. Maar nee, jullie kiezen voor Little Lion Man... een band die zo teleurstellend agressief en saai is. Ik voel me verloren in dit Wit Licht... hoe kon deze keuze gemaakt worden? Het is een Babel... een complete chaos en verwarring. Ik kan alleen maar hopen op een I Will Wait... wachten op betere tijden, betere headliners. Maar tot die dag zal ik in The Cave... mijn verdriet en woede koesteren, terwijl Mumford and Sons hun monotone deuntjes spelen.
Waar had onze alien wel op gehoopt?
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
682
467
Yes! Ik ben wel benieuwd hoe populair dat gaat zijn aangezien ze tegelijkertijd met AM spelen. Het liefst pak ik Rosalia mee er net voor, maar weet nog niet zo goed of Rufus du Sol snel rode kruizen gaat krijgen.

Vorige edities steevast de afsluiter in de KluB gekeken en je kon zelfs bij Underworld nog tijdens jet optreden binnen en buiten. Gaat dus geen volledige overrompeling worden volgens mij.
Bij Fever Ray in 2018 stond de tent amper half vol.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.399
1.907
Terugkomend op de herbruikbare bekers.
Op de 3 dagevents zullen wel herbuikbare bekers gebruikt worden evenals op de Hive.
Voor het 4 daags event was dit praktisch onhaalbaar en er is nog een grote stock.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.981
2.024
the national, foo fighters, lana del rey, helmut lotti, arcade fire, kendrick, lorde, nick cave, metallica, gorillaz of goldband ;) En jij?

Metallica, Hellmut lotti, The National, Foo Fighters, Arcade Fire, Nick Cave of Goldband.

Maar je moet wel iet wat realistisch blijven natuurlijk op zo'n korte tijdspanne.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Hoewel ik echt niets heb met die band, vind ik het wel knap dat ze de band vroeger hebben kunnen laten bijeen brengen ookal was Marcus Mumford in die periode nog solo op tournee. Vraag me af of er, gezien de hype toch wel, ooit sprake is geweest van de Foo's. Lijkt me evenwel onwaarschijnlijk dat Mumfords de eersten zouden zijn geweest waarbij de Schuer zou zijn gaan aankloppen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Gewoon prima boeking. Hoewel ik persoonlijk na de 2e album ben afgehaakt, knappe boeking in dit tijdsbestek. Misschien een headliner die op papier groter is dan die gene die eerst werd geboekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

Gebruikers die dit onderwerp bekijken