Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

festirock

Support act
1 dec 2015
960
652
Het verbaast me dat RHCP, met hun wankele live reputatie, steevast zo goed blijft verkopen. Maar goed, dag zelf is ook sterk natuurlijk. Editors, Liam, Black Keys, Ben Howard, Spoon.
Wankele live reputatie is ook wat eigen leven gaan leiden. Mensen die bvb niet houden van het gejam. Maar verkopen gewoon 2 jaar op rij uit. Heerlijke headliner .
En idd ook goed dagprogramma. Vind de main op vrijdag heerlijk dagje. En daarnaast in de tenten voor anderen nog mooie namen. Als je dat vergelijkt met donderdag..
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.469
3.590
Het verbaast me dat RHCP, met hun wankele live reputatie, steevast zo goed blijft verkopen. Maar goed, dag zelf is ook sterk natuurlijk. Editors, Liam, Black Keys, Ben Howard, Spoon.
'Wankele live reputatie' A.K.A. 'ik wil de liedjes precies zoals op de plaat horen', gaap.
En ik vind Liam Gallagher heel vet, maar dat is ook niet dé publiekstrekker als een QOTSA. Dus laten we er niet moeilijk over doen RHCP verkoopt hun dag uit. 2 jaar op rij.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.169
7.061
'Wankele live reputatie' A.K.A. 'ik wil de liedjes precies zoals op de plaat horen', gaap.
Dat niet perse, maar de recensies van het Goffert waren niet echt over naar huis te schrijven (met name dat het erg vals was en dat Kiedis er geen zin in bleek te hebben).

Maar wellicht was dat een momentopname.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.613
'Wankele live reputatie' A.K.A. 'ik wil de liedjes precies zoals op de plaat horen', gaap.
En ik vind Liam Gallagher heel vet, maar dat is ook niet dé publiekstrekker als een QOTSA. Dus laten we er niet moeilijk over doen RHCP verkoopt hun dag uit. 2 jaar op rij.
Mwa. Een Editors zou ik toch ook meenemen in de berekening, zeker op een festival als RW. Is niet meer de band die zoals in 2016 na RHCP afsluit maar nog steeds een enorme pull voor dagjesmensen...
 
  • Leuk
Waarderingen: napril69

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.982
4.052
'Wankele live reputatie' A.K.A. 'ik wil de liedjes precies zoals op de plaat horen', gaap.
En ik vind Liam Gallagher heel vet, maar dat is ook niet dé publiekstrekker als een QOTSA. Dus laten we er niet moeilijk over doen RHCP verkoopt hun dag uit. 2 jaar op rij.
Maar we gaan er ook niet moeilijk over doen dat het een goed en sterk geboekte dag is.

Op pinkpop krijg je OneRepublic, Machine Gun Kelly, Goldband en Di-Rect er bij.. dan wist ik het wel
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.613
Dat niet perse, maar de recensies van het Goffert waren niet echt over naar huis te schrijven (met name dat het erg vals was en dat Kiedis er geen zin in bleek te hebben).

Maar wellicht was dat een momentopname.
Ook na de vorige show op RW enorm veel kritische geluiden op de socials over die show toch weer hoor (net zoals in 2016). Terwijl Metallica, Pearl Jam en zelfs ID overladen werden met 'best show ever'.

Maar RHCP is gewoon een grote band met heel veel bekende nummers. Zal altijd wel veel volk interesse in hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
'Wankele live reputatie' A.K.A. 'ik wil de liedjes precies zoals op de plaat horen', gaap.
Probleem bij RHCP is dat hun giga muziek catalogus en reputatie hun voor gaat (positief that is). Veel mensen gaan met een hoge verwachting, veel mensen worden teleurgesteld live, iedere keer opnieuw. Maar het blijven wel gewoon de f**king RCHP wel. Samen met de rest van de namen alleen maar logisch dat het uitverkoopt.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.469
3.590
Maar we gaan er ook niet moeilijk over doen dat het een goed en sterk geboekte dag is.

Op pinkpop krijg je OneRepublic, Machine Gun Kelly, Goldband en Di-Rect er bij.. dan wist ik het wel
Klopt, in Nederland verkochten ze het Goffertpark, 60.000 man, uit. In 2 weken. Dus niet heel gek dat dat dit jaar wat minder loopt, zeker met zo'n dagprogramma.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.613
Veel mensen gaan met een hoge verwachting, veel mensen worden teleurgesteld live, iedere keer opnieuw.
Ik herinner me nog dat ik in 2016 enorm reclame heb zitten maken voor RHCP hier (want ik vind hun muziek ook wel tof). Om dan daarna toch weer teleurgesteld te worden haha. Kings Of Leon was bij mij ook zo'n band vroeger. Was altijd wel enthousiast tot ik ze zag.

Doet me een beetje denken aan Dory uit Finding Nemo.

Kings Of Leon wordt aangekondigd. "Oeh, Kings Of Leon! toffe muziek!"

*ziet Kings Of Leon, zijn weer teleurstellend*

3 jaar later: "Oeh, Kings Of Leon! toffe muziek!"

*ziet Kings Of Leon, "oh ja shit, die waren slecht live"*
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.137
13.177
Ik herinner me nog dat ik in 2016 enorm reclame heb zitten maken voor RHCP hier (want ik vind hun muziek ook wel tof). Om dan daarna toch weer teleurgesteld te worden haha. Kings Of Leon was bij mij ook zo'n band vroeger. Was altijd wel enthousiast tot ik ze zag.

Doet me een beetje denken aan Dory uit Finding Nemo.

Kings Of Leon wordt aangekondigd. "Oeh, Kings Of Leon! toffe muziek!"

*ziet Kings Of Leon, zijn weer teleurstellend*

3 jaar later: "Oeh, Kings Of Leon! toffe muziek!"

*ziet Kings Of Leon, "oh ja shit, die waren slecht live"*
Alleen die laatste show is echt niet slecht. Was vorig jaar echt heel erg sterk!
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Ik herinner me nog dat ik in 2016 enorm reclame heb zitten maken voor RHCP hier (want ik vind hun muziek ook wel tof). Om dan daarna toch weer teleurgesteld te worden haha. Kings Of Leon was bij mij ook zo'n band vroeger. Was altijd wel enthousiast tot ik ze zag.

Doet me een beetje denken aan Dory uit Finding Nemo.

Kings Of Leon wordt aangekondigd. "Oeh, Kings Of Leon! toffe muziek!"

*ziet Kings Of Leon, zijn weer teleurstellend*

3 jaar later: "Oeh, Kings Of Leon! toffe muziek!"

*ziet Kings Of Leon, "oh ja shit, die waren slecht live"*
Heb ik je hier niet zien zeggen “Lana Del Rey! Toffe muziek”? 😭
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.659
6.799
Alleen die laatste show is echt niet slecht. Was vorig jaar echt heel erg sterk!
Zat sowieso een stijgende lijn in. Ben in 2013 halverwege weggelopen bij ze omdat het echt niet uit te houden zo saai was. In 2014 hadden ze toen al meer productie en show mee, waardoor wij ons er toch een hele show vermaakt hebben toen (viel in het niet bij Stromae daarna, maar toch flinke vooruitgang tov de keer daarvoor). Klinkt alsof ze die stijgende lijn dus toch rustig aan voortzetten.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Volop speculatie voor Foo Fighters op Glastonbury ivm The Churnups (wie?) op affiche daar en past in Tourschema. Waarom niet op RW donderdag
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

elo

Headliner
3 dec 2013
5.568
4.668
Zo gek is het toch niet, vrijdag heeft best grote namen. Daarnaast is het de laatste (normale) dag die uitverkoopt.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.331
2.656
Maar we gaan er ook niet moeilijk over doen dat het een goed en sterk geboekte dag is.

Op pinkpop krijg je OneRepublic, Machine Gun Kelly, Goldband en Di-Rect er bij.. dan wist ik het wel
Het is eigenlijk met voorsprong de beste dag van de affiche voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.613
Volop speculatie voor Foo Fighters op Glastonbury ivm The Churnups (wie?) op affiche daar en past in Tourschema. Waarom niet op RW donderdag
Omdat ik RW hun grootste naam voor 2024 niet zie 'verspillen' aan deze lineup. En de Foo Fighters niet akkoord zie gaan met een anderhalf uurtje speeltijd.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken