Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.162
2.984

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
301
431
Net nog een interessante podcast ontdekt. Dateert wel van 03-05-22, dus al van een tijdje geleden, maar zeer interessant.
Host = Jelle Denturck van DIRK.
Gast = Natalia Zabkar : boeker bij Live Nation en liaison artist voor Rock Werchter

 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.328
9.053

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.093
2.322
Ik heb de uren van donderdag op mijn clashfinder van een update voorzien.

Hiervoor ben ik gaan kijken naar verschillende setlists op andere festivals, hoe Werchter vaak boekt en daar wat van proberen maken. Als ik een andere dag doe zal ik dat telkens hier even posten ;).

CHECK MIJN CLASHFINDER!
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Paddy en Nelios

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.467
Fijn dat RW de North Sea Jazz naampjes als Lizzo en Janelle Monae vakkundig links laat liggen, en Stormzy gelukkig niet. Zegt ook wel wat dat ze in NL daar "weggezet" worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.783
6.529
Zegt ook wel wat dat ze in NL daar "weggezet" worden.
Wat zegt dat dan precies? Het is niet mijn festival, maar die lineup heeft echt een hoop mooie namen (Simz, Lizzo, Monae, Stormzy om maar een paar te noemen). Simz, Lizzo of Monae hadden van mij ook wel op RW hadden mogen staan. Hadden ook prima op een DTRH gepast (op Simz na, die stond er vorig jaar al).
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.241
5.609
Janelle is duidelijk pas laat aan bod gekomen. En die zal niet voor eender welke spot komen. Misschien op Gent jazz?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.467
Wat zegt dat dan precies? Het is niet mijn festival, maar die lineup heeft echt een hoop mooie namen (Simz, Stormzy, Lizzo, Monae om maar een paar te noemen) die ook wel op RW hadden mogen staan. Hadden ook prima op een DTRH gepast (op Simz na, die stond er vorig jaar al).
We hebben in NL en België meer dan zat relevante majors die dit soort namen zouden boeken. Maar blijkbaar zijn ze niet interessant genoeg, verkopen ze te weinig kaarten of zijn ze blijkbaar geen must voor festivals als BKS, DTRH en RW.
Alle respect naar NSJ, maar het feit dat ze daar staan laat zien dat majors ze in ieder geval niet nodig hebben. Simz vind ik jammer, andere 2 heel blij mee.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.783
6.529
We hebben in NL en België meer dan zat relevante majors die dit soort namen zouden boeken. Maar blijkbaar zijn ze niet interessant genoeg, verkopen ze te weinig kaarten of zijn ze blijkbaar geen must voor festivals als BKS, DTRH en RW.
Alle respect naar NSJ, maar het feit dat ze daar staan laat zien dat majors ze in ieder geval niet nodig hebben. Simz vind ik jammer, andere 2 heel blij mee.
Ik had zelf Lizzo of Monae echt een pak interessantere headliners voor DTRH gevonden dan Paolo Nutini. Of, als ik Monae te hoog inschat (echt geen idee haha), echt wel een naam die daar prachtig op het affiche had gestaan.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.467
Ik had zelf Lizzo of Monae echt een pak interessantere headliners voor DTRH gevonden dan Paolo Nutini.
DTRH zelf blijkbaar niet. Ik trouwens ook niet. In mijn optiek is er echt 0,0 interessant aan de muziek van Lizzo. Live beelden op YT bevestigde dat nog maar eens voor mij.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.783
6.529
Dat kan. Het is ook niet helemaal mijn muziek, maar het voelt voor mij wel meer headlinewaardig dan Nutini. Zet ook een gave show neer.

Maar wellicht schat ik Nutini dan ook wel te laag in.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.328
9.053
Fijn dat RW de North Sea Jazz naampjes als Lizzo en Janelle Monae vakkundig links laat liggen, en Stormzy gelukkig niet. Zegt ook wel wat dat ze in NL daar "weggezet" worden.
Hoezo? Het zijn toch net dat soort namen die de lineup een smoel kunnen geven? Althans, dat vind ik toch. Meer dan de zoveelste Dean Lewis en Inhaler.

En 'nu doe je alsof NSJ een klein festivalletje is. Elk jaar bizarre lineups met meer grote namen dan DTRH en BKS bij elkaar. Daar komt jaarlijks zo'n 70K man op af. Dat is ongeveer evenveel als Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en koolket

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.467
Hoezo? Het zijn toch net dat soort namen die de lineup een smoel kunnen geven? Althans, dat vind ik toch. Meer dan de zoveelste Dean Lewis en Inhaler.
In welk opzicht dan? Vrouwelijke acts, dat ben ik met je eens, daar mogen er meer van staan aan de bovenkant. Buiten dat is het niet meer dan een act die jij zelf leuk vindt. "Een smoel geven", echt geen idee wat je daarmee wil zeggen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.467
En 'nu doe je alsof NSJ een klein festivalletje is. Elk jaar bizarre lineups met meer grote namen dan DTRH en BKS bij elkaar. Daar komt jaarlijks zo'n 70K man op af. Dat is ongeveer evenveel als Pinkpop.
Ja en Zwarte Cross dat nog 3x. Dat maakt hun namen toch ook niet interessant of relevant voor major festivals?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.783
6.529
In welk opzicht dan? Vrouwelijke acts, dat ben ik met je eens, daar mogen er meer van staan aan de bovenkant. Buiten dat is het niet meer dan een act die jij zelf leuk vindt. "Een smoel geven", echt geen idee wat je daarmee wil zeggen.
Het zijn twee grote namen die niet op veel andere festivals in de buurt te zien zijn. Iig interessantere headliners dan Stromae die weer hetzelfde kunstje komt doen of de RHCP die voor het tweede jaar op rij komen opdraven.

En imo ook een pak relevanter dan The Chemical Brothers op BKS.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.328
9.053
We hebben in NL en België meer dan zat relevante majors die dit soort namen zouden boeken. Maar blijkbaar zijn ze niet interessant genoeg, verkopen ze te weinig kaarten of zijn ze blijkbaar geen must voor festivals als BKS, DTRH en RW.
Alle respect naar NSJ, maar het feit dat ze daar staan laat zien dat majors ze in ieder geval niet nodig hebben. Simz vind ik jammer, andere 2 heel blij mee.
Je beseft dat RW Janelle tijdens haar vorige tour wel gewoon geboekt heeft en die Barn stampvol zat? Speelde één van de shows van het weekend.

Ik denk dat Janelle nu gewoon heel laat in de mix geraakte, anders had RW haar echt wel weer gehad. Volgend jaar dan maar, wanneer ze een nieuw album heeft (nog iets waar RW weleens op wacht).
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken