Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.467
Het zijn twee grote namen die niet op veel andere festivals te zien zijn. Iig interessantere headliners dan Stromae die weer hetzelfde kunstje komt doen of de RHCP die voor het tweede jaar op rij komen opdraven.
Beide niet formaat headliners toch, niet voor RW tenminste. Dus dat maakt het een rare vergelijking?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.783
6.529
Ja, fair enough.

Punt mbt Lizzo blijft wel staan mbt DTRH haha.

Ik denk dat Janelle nu gewoon heel laat in de mix geraakte, anders had RW haar echt wel weer gehad. Volgend jaar dan maar, wanneer ze een nieuw album heeft (nog iets waar RW weleens op wacht).
Wellicht dan juist goed dat ze (hopelijk) volgend jaar pas staat.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.529
6.407
Je beseft dat RW Janelle op haar vorige tour wel gewoon geboekt heeft en die Barn stampvol zat?

Ik denk dat Janelle nu gewoon heel laat in de mix geraakte, anders had RW haar echt wel weer gehad. Volgend jaar dan maar, wanneer ze een nieuw album heeft (nog iets waar RW weleens op wacht).
Dat was ook echt top ja! Ben het wel met jullie eens dat zij nou echt zo’n artiest is die de line up kleur en smaak geeft. Mits je er van houdt natuurlijk. Doen alsof ze op NSJ “weggezet” wordt slaat ook nergens op, die boeken gewoon mooie namen voor hun eigen doelgroep en snoepen daarmee net zo goed dingen weg die andere boekers misschien ook best wilden hebben. Met een nieuw album op zak zal ze ongetwijfeld alle Europese majors weer platspelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.328
9.053
In welk opzicht dan? Vrouwelijke acts, dat ben ik met je eens, daar mogen er meer van staan aan de bovenkant. Buiten dat is het niet meer dan een act die jij zelf leuk vindt. "Een smoel geven", echt geen idee wat je daarmee wil zeggen.
Je beantwoordde je vraag al zie ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.328
9.053
Ik ben helemaal mee met het crowd control argument van Jimmy maar toch opvallend dat Editors en RHCP waarschijnlijk gaan clashen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.241
5.609
Ik had zelf Lizzo of Monae echt een pak interessantere headliners voor DTRH gevonden dan Paolo Nutini. Of, als ik Monae te hoog inschat (echt geen idee haha), echt wel een naam die daar prachtig op het affiche had gestaan.
Soms zijn er ook gewoon andere redenen dat ze elders staan…
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.241
5.609
Ik ben helemaal mee met het crowd control argument van Jimmy maar toch opvallend dat Editors en RHCP waarschijnlijk gaan clashen.
Ja daar gaan de oppervlakkige stubru luisteraars, die er gaan zijn die dag, en niet nadenken over een clash, verrast mee worden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.328
9.053
Ja en Zwarte Cross dat nog 3x. Dat maakt hun namen toch ook niet interessant of relevant voor major festivals?
Boeken natuurlijk wel gewoon al jaar grote namen die heel relevant zijn voor andere festivals. N.E.R.D. stond een keertje zowel op NSJ als Lowlands. Ook Stormzy zou gecancelde editie van Lowlands headlinen. En iets als Paolo Nutini, nu dus headliner DTRH en geboekt op RW, werd al eens 'vakkundig weggezet' naar NSJ op een vorige editie.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.184
984
hoe groot is de kans dat wardruna pas start als gallagher gedaan is eigenlijk?

ik zeg maar wat
Liam 21u tot 21u30
wardruna 22u tot 23u
Editors 23u tot 00u15
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.328
9.053
Ja daar gaan de oppervlakkige stubru luisteraars, die er gaan zijn die dag, en niet nadenken over een clash, verrast mee worden.
Een beetje zoals bij Tame Impala X RHCP toen. Wat een hoop boosheid was er toen. (En ik kan mezelf voor de kop slaan dat ik toch weer voor die Peppers koos ipv die topshow van Tame te gaan zien).
 
  • Wow
Waarderingen: Timmetje

reaper

Support act
26 okt 2015
1.184
984
Een beetje zoals bij Tame Impala X RHCP toen. Wat een hoop boosheid was er toen. (En ik kan mezelf voor de kop slaan dat ik toch weer voor die Peppers koos ipv die topshow van Tame te gaan zien).
idem, wat een slechte beslissing genomen toen
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.467
Boeken natuurlijk wel gewoon al jaar grote namen die heel relevant zijn voor andere festivals. N.E.R.D. stond een keertje zowel op NSJ als Lowlands. Ook Stormzy zou gecancelde editie van Lowlands headlinen. En iets als Paolo Nutini, nu dus headliner DTRH en geboekt op RW, werd al eens 'vakkundig weggezet' naar NSJ op een vorige editie.
Mijn punt is ook niet dat ze niet geboekt worden, want ik snap zelf ook wel dat zowel Lizzo als Janelle er in 2019 stonden en dat beide festivals acts delen.
Meer dat ze de must have en "de smoel" die ze RW zouden geven blijkbaar niet zijn in de ogen van RW, althans dit jaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.328
9.053
Mijn punt is ook niet dat ze niet geboekt worden, want ik snap zelf ook wel dat zowel Lizzo als Janelle er in 2019 stonden en dat beide festivals acts delen.
Meer dat ze de must have en "de smoel" die ze RW zouden geven blijkbaar niet zijn in de ogen van RW, althans dit jaar.
Mja, must-have. Lizzo is een naam die door elk festival rondom Rock Werchter met een gelijkaardig profiel werd geboekt (Mad Cool, NOS Alive, Glastonbury, Opener). Haar verwachten op RW is dus niet zo gek.

Er touren al zo weinig unieke headliners dit jaar dus een Lizzo had wel mooi gestaan naast de zoveelste Oscar, AM en Editors. Maar goed, Stormzy vervult die rol een beetje. Lizzo is ook zo'n naam die, voor je het weet, geen festivals meer doet maar alleen eigen shows.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Mja, must-have. Lizzo is een naam die door elk festival rondom Rock Werchter met een gelijkaardig profiel werd geboekt (Mad Cool, NOS Alive, Glastonbury, Opener). Haar verwachten op RW is dus niet zo gek.
Even advocaat van de duivel spelen (want mij maakt deze discussie niet veel uit).

Maar heeft Werchter dan niet nét meer een eigen smoel dan Mad Cool, NOS Alive, opener,... omdat ze net niet mee op de boot springen? Ongeacht of het een goede, slechte of oubollige smoel is.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.241
5.609
Een beetje zoals bij Tame Impala X RHCP toen. Wat een hoop boosheid was er toen. (En ik kan mezelf voor de kop slaan dat ik toch weer voor die Peppers koos ipv die topshow van Tame te gaan zien).
Oei... dat was toch echt een no brainer vond ik
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.241
5.609
Denk gewoon dat ze Lizzo niet hebben gedaan door allerlei redenen. Ik zie ze ook niet echt 2 dagen na elkaar spelen op haar festivaltour, of vergis ik me ergens? Het doordrukken leek me geen must.
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
334
392
Ja daar gaan de oppervlakkige stubru luisteraars, die er gaan zijn die dag, en niet nadenken over een clash, verrast mee worden.
Ik vind oppervlakkig een vervelende term, maar inderdaad: op elk festival lopen veel mensen rond zonder al te hard na te denken. Wij hier op dit forum zijn een kleine, radicale minderheid. En dat is maar goed ook. :giggle:
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.662
3.386
hoe groot is de kans dat wardruna pas start als gallagher gedaan is eigenlijk?

ik zeg maar wat
Liam 21u tot 21u30
wardruna 22u tot 23u
Editors 23u tot 00u15
Half uurtje voor Liam? Daar komt-ie zijn bed niet voor uit hoor ;-)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken