Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Denk dat je de Rolling Stones fanbase onderschat. Zit daar via mijn vader redelijk dicht op en die hebben nog steeds een hele grote schare fans die overal naartoe gaan zodra ze komen. En zeker nu ze steeds in die galmbak in Amsterdam staan voor veel te dure kaarten, gaat een goedkoper alternatief met beter geluid heel snel uitverkocht zijn.
Daar ben ik me van bewust, de impact die ze in 2014 (?) op de verkoop van Pinkpop hadden is een grote reden om die band niet op je festival te planten. Buiten dat ze, van al die oude rakkers die net genoemd werden, het meest voorbij hun houdbaarheidsdatum zijn.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Maar van de first timers met festival geruchten kan je Eminem, Rolling Stones, Queen en Bon Jovi al gemakkelijk laten vallen.
1) Billie Eilish met de pkp, R+L, Sziget en Mad Cool geruchten
2) GnR met de graspop en voormalige pinkpop geruchten
3) Elton John met de Glasto geruchten + farewell tour
4) Maroon 5 (maar hoe Ken je zeggen dat je daar blij van wordt? See what i did there?)
5) AC/DC met de helfest geruchten.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Daar ben ik me van bewust, de impact die ze in 2014 (?) op de verkoop van Pinkpop hadden is een grote reden om die band niet op je festival te planten. Buiten dat ze, van al die oude rakkers die net genoemd werden, het meest voorbij hun houdbaarheidsdatum zijn.
Van al die oude rakkers die genoemd zijn is Mick Jagger nog verdomd goed bij stem. De andere leden kunnen zo het bejaardenhuis in.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.402
6.675
Daar ben ik me van bewust, de impact die ze in 2014 (?) op de verkoop van Pinkpop hadden is een grote reden om die band niet op je festival te planten. Buiten dat ze, van al die oude rakkers die net genoemd werden, het meest voorbij hun houdbaarheidsdatum zijn.
Tsja, het heeft inderdaad twee kanten. Enerzijds word je festival gekaapt door diehard Stones fans, waardoor de vaste bezoeker zowel in de kaartverkoop als letterlijk voor het podium wat naar achter geduwd wordt. Anderzijds zijn ze, ondanks hun leeftijd, nog steeds in staat om een hele goeie show neer te zetten. Met name Mick Jagger lijkt qua energie wel 30 jaar jonger. En de meeste rockliefhebbers kennen het gros van hun setlist wel, dus dat is ook een pré.

Ik zou een kaart voor Werchter gaan overwegen als de Stones komen. Pinkpop 2014 was ik ook en dat beviel prima. Maar ik ben er dan ook letterlijk mee opgegroeid.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Ken impliceerde dit weekend al dat Werchter op die act moest wachten en er daarom lange stilte was. Dus het is in ieder geval geen artiest die al festivaldata bekend heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Van al die oude rakkers die genoemd zijn is Mick Jagger nog verdomd goed bij stem. De andere leden kunnen zo het bejaardenhuis in.....
Maar daar bakken de muzikanten er niets meer van zonder support.
Geen idee of ik liever een gedateerde Stones goed hoor zingen maar belabberd spelen of een Slash alles hoor kapot spelen maar dat terwijl Axl de ramen van de omwonenden in gort helpt.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Loek123, Thisso en PJ

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Kwam roskilde vandaag ook niet?
Wrijf het er anders nog eens in. 😉

Die kwamen met Blur op de Werchtervrijdag als grootste naam. Daarnaast ook oa QOTSA, Japanese Breakfast (ook leuk), Tove Lo,…
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.174
1.637
O wat denk ik weemoedig terug naar de tijd dat we nog droomden over Rage against the machine, Taylor Swift, Kendrick en Billie op de line up...


Beige, een ander woord voor wat we nu hebben te omschrijven heb ik niet. Voorspelbaar degelijk veel te vaak gezien beige.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Ken impliceerde dit weekend al dat Werchter op die act moest wachten en er daarom lange stilte was. Dus het is in ieder geval geen artiest die al festivaldata bekend heeft.
Dan hou ik het voorlopig toch maar op GnR...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Eminem, Guns n Roses en Arctic Monkeys zijn ook allen namen die veelal genoemd worden en elke keer terugkomen.
Eminem kan daar de one off zijn zoals ze daar zo vaak hebben en die zie ik ook gewoon niet komen. Elton met zen farewell tour en GnR (alhoewel Graspop?) zijn de grootste kanshebbers om te delen. AM staat er al.
God ja de vrijdag combi had ook Florence en Editors kunnen zijn he.
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
584
371
Nu iets als dit…?

Kendrick Lamar - Stromae
FNM - SOAD - AC/DC
O&TW - Muse - Blur
The Black Keys - QOSTA - AM

Die zaterdag s wel onrealistisch nu idd
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
GnR heb ik toch ook mijn twijfels bij. Zou betekenen dat Graspop naar 4 dagen springt en Werchter plots een perfecte naam voor die donderdag afsnoept. Ook niet vergeten dat de act in kwestie waarschijnlijk pas laat geboekt werd, als onze theorie klopt dat RATM eerst op vrijdag stond.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken