Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Eentje wat ook in de sub lijn zou kunnen paseren, Editors. Nieuw album en de speciale band met de organisatie. Of waarom eens geen Barn head, na Hear Hear.
Zolang die geen headliner zijn, is het allemaal in orde. (Die trekken minder volk dan Sum-41 in Vorst.)

liefst niet...
ik hoop op een stevige vrijdag headliner want muse, AM en Stromae is toch niet echt stevig
2009: metallica
2010 Rammstein
2011 iron maiden
2013: Rammstein
2014; Metallica
2015 faith no more
2016 Rammstein
2017 system of a down
2019: Tool
2022: Metallica

dus daar mag op vrijdag toch echt wel iets anders staan,
regardless zou ik wel blij zijn met Florence en haar machine
2023: GNR

absoluut, ik ben voorstander van Ghost daar eens neer te zetten, RATM had ook heerlijk geweest,... zullen nog wel opties zijn denk ik

Faith no more mag ook direct terug komen...
Ghost is geen headliner tho. Maar mag wel gepusht worden daar toe imo. Een coheadline-structuur met Volbeat en Ghost zou de metal scene (en GMM) meer goed doen dan Guns 'n Roses tbh.

Geen idee. Maakt ook niet uit, als ze maar op 1 van die 2 staan.
voor GnR denk ik dat het ook wel afwachten is welke speeldagen ze hebben tijdens Graspop? Er zijn wel een aantal festivals waar ze terecht kunnen komen.

denk dat er ook genoeg andere opties zijn voor Graspop aankomend jaar, imo

Heb nog steeds de hoop dat GnR gewoon weer eigen shows geeft en geen festivals doet maar zal dat wel niet gebeuren. Hoop iig dat ze niet op Werchter staan, daar zijn echt veel betere opties voor.

GNR zou echt een plan C of D zijn voor Werchter. Lekker Graspop doen jongens.

voor GnR denk ik dat het ook wel afwachten is welke speeldagen ze hebben tijdens Graspop? Er zijn wel een aantal festivals waar ze terecht kunnen komen.

denk dat er ook genoeg andere opties zijn voor Graspop aankomend jaar, imo

Datzelfde geldt ook voor Werchter natuurlijk. GnR komt enkel als vervanger van RATM. Met andere woorden: als een late boeking. Dan is de voorwaarde dat ze niet elders in Belgie geboekt werden + dat ze die dag nog kunnen inplannen in het schema dat reeds vast lag.

Datzelfde geldt ook voor Werchter natuurlijk. GnR komt enkel als vervanger van RATM.
Een band die 3 uur doorboort op de plek van een band die gekend staat om zijn gebalde setjes is ook niet handig.

Maar nu we weten dat Graspop 4 dagen telt, weten we toch hoe laat het is niet?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
GNR zou echt een plan C of D zijn voor Werchter. Lekker Graspop doen jongens.
Maar.. Misschien is dat wel zo? Ik denk een gepaste headliner vinden ter vervanging van RATM is geen sinecure. Ik trek me op zich op aan de gedachte dat RATM waarschijnlijk niet alleen geboekt zou zijn door RW en er waarschijnlijk nog een aantal festivals op zoek zijn naar een vervanger waardoor je wel wat leverage kunt creëren. Moest GnR, zoals hierboven gezegd, al een tournee gepland hebben.. Dan wordt het moeilijk, denk ik.

Maar wie wordt dan wel die vrijdag headliner? Want ik kan me moeilijk voorstellen dat een act als RATM vervangen wordt door een Taylor Swift. Dan is echt wel de balans weg. Ze gaan daar toch sowieso een (stevige) rock act zetten lijkt mij.

Maar.. Misschien is dat wel zo? Ik denk een gepaste headliner vinden ter vervanging van RATM is geen sinecure. Ik trek me op zich op aan de gedachte dat RATM waarschijnlijk niet alleen geboekt zou zijn door RW en er waarschijnlijk nog een aantal festivals op zoek zijn naar een vervanger waardoor je wel wat leverage kunt creëren. Moest GnR, zoals hierboven gezegd, al een tournee gepland hebben.. Dan wordt het moeilijk, denk ik.
Daarom dat ik SOAD nog altijd als kanshebber zie. Passen zowel op de metalfestivals als commerciele majors (RW/Mad Cool/Pinkpop).

Waren inderdaad niet van plan om te touren (zie Novarock). Maar als 5-6 majors de krachten bundelen en het geld laten rollen, dan is er veel mogelijk.

Maar wie wordt dan wel die vrijdag headliner? Want ik kan me moeilijk voorstellen dat een act als RATM vervangen wordt door een Taylor Swift. Dan is echt wel de balans weg. Ze gaan daar toch sowieso een (stevige) rock act zetten lijkt mij.
Ookal zijn Arctic Monkeys reeds aangekondigd en ligt Muse in de pijplijn. De gedachte dat een POPACT Rock Werchter headlinet gaat echt TE VER. Het noorden kwijt. Weg met de balans.

Users who are viewing this thread