Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
SOAD lijkt me te schrappen, kan me niet inbeelden dat Novarock hen niet zouden hebben als ze touren

SOAD lijkt me te schrappen, kan me niet inbeelden dat Novarock hen niet zouden hebben als ze touren
Ja, dat dacht ik dus al. Ik zag die hier (en ook op Efest) al een aantal keren voorbij komen, maar begreep niet goed waarom tbh.

Heerlijke opname dit hoor. Ik merk heel wat Bowie en niet zo zeer Scott Walker-invloeden, @mattman. Ook de manier waarop die vorige single is ingezongen is typisch Bowie.
Tot nu toe het meest onder de indruk van dat Big Ideas. Dit nummer vind ik maar een rommeltje eigenlijk. Beetje te veel een kladje die toch op de plaat beland is. Wordt een extra pismomentje in hun set. Geen Scott Walker ook nee. Alhoewel, toch een beetje als je ziet hoe de mannen hun strijkers gebruiken.

Maar hopen dat Big Ideas een blijvertje is. Sinister, sfeervol nummertje.

Stromae | Billie Eilish
Oscar & The Wolf
Barn: Christine & The Queens | The Smile

Kendrick Lamar | Volbeat
dEUS
Barn: The 1975 | Sigur Ros

Muse | Queens Of The Stone Age
Royal Blood
Barn: Tamino | Lizzo

Arctic Monkeys | Arcade Fire
Editors
Barn: Paolo Nutini | Rosalia​
Ik ben fan. Grote Barn namen wel. Niet dat ik klaag hoor.

Waren er geen geruchten dat Eilish Reading and Leeds zou doen? Want dan is Pukkelpop voor haar ook een optie toch?

Stromae en Eilish is misschien wat teveel van het goede.

Waren er geen geruchten dat Eilish Reading and Leeds zou doen? Want dan is Pukkelpop voor haar ook een optie toch?

Stromae en Eilish is misschien wat teveel van het goede.
Ja, verwacht haar ook eerder op Pukkelpop. Al staat R en L ook wel bekend om hun one offs en als festivals in juni en juli eraan gaan trekken, zie ik haar ook wel een paar van die festivals pakken. Had oorspronkelijk op pakweg Mad Cool enzo moeten staan.

We weten in ieder geval al dat ze tourt.

Zie ook zomaar gebeuren dat een Lizzo of een Rosalie op de main eindigen tbh. De rest valt wel mee denk ik?
Stond hier eveneens is geen bericht dat zowel the Slope als de Barn worden herbekeken. Bij die laatste vooral met oog op uitbreiden. Een grotere Barn (misschien halfopen?) kan leiden tot grotere headliners daar.

Hoe hoog zou Angele eigenlijk eindigen als die festivals doet?
Op Werchter? Moeilijk te zeggen balanceert zo een beetje op grote sub niveau lijkt me.
Een Vorst nationaal verkoopt ze met gemak maar echt in Vlaanderen komt die Sportpaleis show nog niet van de grond.
Maar vroeger dan 19h of in 1 van de tenten zie ik niet meer gebeuren.
Zet haar bijvoorbeeld op de positie van O&TW in Yannicks line up en je hebt een dikke dag voor die moeilijke donderdag te verkopen. Maar bijvoorbeeld naast Stromae top of the bill, dat denk ik niet. Randgevalletje.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Stond hier eveneens is geen bericht dat zowel the Slope als de Barn worden herbekeken. Bij die laatste vooral met oog op uitbreiden. Een grotere Barn (misschien halfopen?) kan leiden tot grotere headliners daar.
Zolang ze het maar niet als een excuus zien om meer volk op die weide toe te laten. Want het is nu al vaak ziekelijk druk.

Ook maar eens deelnemen aan dit forum hahah, prachtige eerste 2 namen die ik nog nooit heb gezien maar hoog op het lijstje heb staan.

Is er toevallig een gerucht dat Tame Impala volgend jaar weer gaat touren, maar dan festivals aandoet in juni/juli? Pukkelpop was geweldig, 1 van de gaafste concerten ooit.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman
Waren er geen geruchten dat Eilish Reading and Leeds zou doen?
Het is eerste wat ik daarvan hoor tbh.

Een Vorst nationaal verkoopt ze met gemak maar echt in Vlaanderen komt die Sportpaleis show nog niet van de grond.
Beetje onnozel dat ze zowat al die shows in één keer heeft aangekondigd ook. Kondig dan bij succes een nieuwe show aan. Dan kweek je de perceptie dat er een enorme vraag is naar tickets, terwijl als je dan een resem shows gaat aankondigen dan valt de keuze meer gespreid en is er ook minder lang hype idk. Ik vermoed dat ze, als ze er staat, op de mainstage zal terecht komen. In de vooravond zoiets.

Die show staat trouwens echt als een huis. Wie haar in 2018 nog in de Barn zag op Werchter, dag en nacht verschil.

De Barn was een kwartier van op voorhand in 2019 al toe, ik zie niet in hoe die nog in de Barn kan gezet worden tbh.

Users who are viewing this thread