Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Tja, Arctic Monkeys. Kan niet echt enthousiast worden van een groep die hun eigen enthousiasme al een decennium kwijt lijken.
Gewoon iets wat niet echt klopt. On 2018 zet goede shows gegeven en ook dit jaar sterke shows neergezet. Pukkelpop en Lowlands viel volgens vele inderdaad tegen, naar mijn weten vooral te wijten aan slecht geluid en (hun eigen fout) een onsamenhangende setlist.

Ik was er niet bij op Pukkelpop, maar als ik die setlist even opzoek ziet dat er net een heel mooi overzicht van hun carrière uit. Niet overdreven veel TBHC.

- Do I wanna know (AM)
- Brainstorm (FWN)
- Snap out of it (AM)
- Don't sit down cause i've moved your chair (SIAS)
- Crying lightning (HB)
- Teddy picker (FWN)
- The view form the afternoon (WPSIA)
- One point perspective (TBHC)
- Why'd you only call me when you're high? (AM)
- Potion approaching (HB)
- I bet you look good on the dancefloor (WPSIA)
- One for the road (AM)
- Pretty visitors (HB)
- Do me a favour (FWN)
- Cornerstone (HB)
- That's where you're wrong (SIAS)
- Knee socks (AM)
- 505 (FWN)

- TBHC (TBHC)
- Arabella (AM)
- R U Mine? (AM)

Vooral veel AM, maar dat is een toegankelijk en populair album.

Gewoon iets wat niet echt klopt. On 2018 zet goede shows gegeven en ook dit jaar sterke shows neergezet. Pukkelpop en Lowlands viel volgens vele inderdaad tegen, naar mijn weten vooral te wijten aan slecht geluid en (hun eigen fout) een onsamenhangende setlist.
Ik baseer het op de laatste keren dat ik ze zelf heb gezien en toen vond ik het routineus en zonder al te veel beleving. Zou me dan nog minder hebben gestoord als de zanger zich wat minder gedroeg als een diva die nogal vol van zichzelf was. Dat vind ik alleen OK als er een overtuigende prestatie achter staat.

Goed, ik ben geen fan en zie ze enkel op festivals waar ik sowieso voor andere groepen heen ging. Maar ze wisten me er zeker niet van te overtuigen dat ik ze een nieuwe kans moet geven, daar waar andere artiesten (die op plaat ook niet mijn ding leken) dat wel wisten te doen, dus voor mij is 't dan gewoon een middelmatige live-act (want slecht is het uiteraard ook niet).

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Paddy
Normaalgesproken vind ik de reviews van concertnews tenenkrullend, maar hier staat perfect in wat ik ook van hun concert vond in 2018:
https://www.concertnews.be/recensietonen.php?id=3810&kop=Arctic%20Monkeys%20★1/2&waar=Festivalpark%20Werchter

Ik zie niet in waarom het nu beter zou zijn. Saaie band, weinig beleving, weinig meerwaarde tov de platen, ... te vermijden.
Die pee wordt zowel in de concert- eventsector als concertjournalistiek weinig serieus genomen. Pervers stukken dat die kan schrijven, spendeer er aub geen tijd aan.

Ik was er niet bij op Pukkelpop, maar als ik die setlist even opzoek ziet dat er net een heel mooi overzicht van hun carrière uit. Niet overdreven veel TBHC.

- Do I wanna know (AM)
- Brainstorm (FWN)
- Snap out of it (AM)
- Crying lightning (HB)
- Teddy picker (FWN)
- One for the road (AM)
- Pretty visitors (HB)
- Do me a favour (FWN)
- Cornerstone (HB)
- Knee socks (AM)
- 505 (FWN)

- TBHC (TBHC)
- Arabella (AM)
- R U Mine? (AM)

Niks mis met die setlist en dit had een super optreden kunnen zijn, ware het niet dat ze (en dan vooral Alex) er totaal ongeïnteresseerd bij stonden en voor mij persoonlijk was alles gewoon 20 decibel te zacht en zat de mix ook niet goed.

Neemt niet weg dat Swift wel nog een degelijke naam naast zich zal moeten krijgen, ik denk dan aan Angele, Florence of in mindere mate Dua Lipa en in onmogelijke mate een Billie bijvoorbeeld.
Waarom moet er naast een vrouw steeds een andere vrouw gezet worden. Zet daar gewoon een Bon Iver of The National voor, indien ze touren.

Hangt er een beetje van af wie er op die vrijdag staat. Denk ook wel dat RW al veel langer dan wij de situatie van RATM kenden.
Waarom zijn jullie er zo zeker van dat Muse op zaterdag staat en niet vrijdag, owv die ticketpagina eerder? Ik zou denken dat je Kendrick en een The Cure, Florence, QOTSA, AF paartje zou krijgen.

- Do I wanna know (AM)
- Brainstorm (FWN)
- Snap out of it (AM)
- Crying lightning (HB)
- Teddy picker (FWN)
- One for the road (AM)
- Pretty visitors (HB)
- Do me a favour (FWN)
- Cornerstone (HB)
- Knee socks (AM)
- 505 (FWN)

- TBHC (TBHC)
- Arabella (AM)
- R U Mine? (AM)

Klopt, goeie setlist. Maar kutte show.

En in 2018 was het ook kut. Maar sommigen hadden het blijkbaar toch naar hun zin. Blijkt wat een mixed bag te zijn qua hoe show werd onthaald. Ook pers wat niet volmondig positief iirc.

Misschien een vreemde gedachte maar die tour van The Weeknd wordt maar niet aangekondigd. Die leak van 5 juli KBS stadion op Ticketmaster is van maart en sindsdien niets meer vernomen. Zou het niet kunnen dat die tour wat veranderingen heeft ondergaan. Met andere woorden. Misschien hebben ze er enkele festivals ingepast????

Wij hebben besloten om de 29e niet gelijk tickets te halen en even af te wachten hoe de line-up zixh gaat vormen. Het zal een prijzige bedoeling worden en dan heb ik meer nodig dan deze namen plus Muse om daar nu al met een goed gevoel tickets voor te halen.
Ik snap wel dit gevoel. Maar heb er wel alle vertrouwen in dat er in The Barn wel iets tegenover zal staan dat mij dan meer zal aanspreken.
Een NiN, Angèle of Rosalia, om maar een paar namen te noemen, tijdens AM zou bijvoorbeeld meer dan welkom zijn.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Misschien een vreemde gedachte maar die tour van The Weeknd wordt maar niet aangekondigd. Die leak van 5 juli KBS stadion op Ticketmaster is van maart en sindsdien niets meer vernomen. Zou het niet kunnen dat die tour wat veranderingen heeft ondergaan. Met andere woorden. Misschien hebben ze er enkele festivals ingepast????
Het collectieve ego van Abel en zijn team kan zo'n downgrade van geplande stadions naar festivals niet aan. Maar ik vermoed dat het kostenplaatje voor een Europese tour in de problemen is geraakt, waardoor er nog geen aankondiging is gekomen.

• Leuk
Waarderingen: PJ
Ik vond 2018 nochtans ook al veel minder dan RW 2014 en Vorst 2013

M.i. wil AM door met nieuwe muziek en die vinden ze ook echt leuk om te spelen en mee op te treden. Het publiek op een festival wil daarentegen de oude hits, die AM zelf niet (of minder graag) nog wil spelen. Dan krijg je dus een mismatch: Alex en co. met een verveeld gezicht op het podium en daardoor vinden mensen het saai en missen ze de energie. Niet vreemd als de band zelf andere nummers wil spelen. Had daarom toch echt veel beter in een zaal gepast..

Users who are viewing this thread