Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Hun reputatie staat los van het feit dat het "opa" bands zijn.

Het is een goede mix die aanslaat want zulke festivals zijn, terecht, populairder dan ooit.
Net niet toch? Toen ze jonger waren klonken ze veel beter maar op hun leeftijd is het onbeluisterbare rotzooi. Zoek eender welke live video van de laatste 10 jaar en probeer niet in de lach te schieten. Sommige bands weten niet wanneer ze moeten stoppen...

Hier is toch ook vaak de roep naar een uniekere headliner, mocht Werchter Pinkpop-gewijs eens opa Bruce of opa Stones neerplanten (waarbij die laatste de leeftijd ook sporen na laat). Of zoals in 2016 opa McCartney die ook niet meer zo fruitig is. Dan is het wel fantastisch.
Unieke bagger lijkt me nog steeds interessanter dan bagger-on-repeat (zoals de laatste shows van Muse of AM werden genoemd).

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: slyke en DennisvdBr
Hun reputatie staat los van het feit dat het "opa" bands zijn.
Ik denk dat die twee nochtans vrij dicht bij elkaar hangen. Eens dat ze er làng niet hebben gestaan, maar dan ook nog eens in combinatie met Def Leppard (imo écht geen headliner).. Zwak en oud. Als je dan toch een band wat hoger wilt zetten, doe het dan met een jongere band.. niét DL (en ook gewoon omdat ze er nog maar nét stonden en niét groter zijn geworden).

Net niet toch? Toen ze jonger waren klonken ze veel beter maar op hun leeftijd is het onbeluisterbare rotzooi. Zoek eender welke live video van de laatste 10 jaar en probeer niet in de lach te schieten. Sommige bands weten niet wanneer ze moeten stoppen...
Sommige Forum gebruikers ook niet. Matt, kom aan, jouw 100x hetzelfde zeggen/zagen op dezelfde artiesten is nóg meer belegen dan de herrie van Mötley Crüe... :LOL:

Weet niet wat kwalijker is, dat bands niet weten wanneer ze moeten stoppen of dat festivals ze maar blijven boeken.

Unieke bagger lijkt me nog steeds interessanter dan bagger-on-repeat
Oneens. Acts als Springsteen en Macca zijn en zouden hier warm onthaald worden omdat in tegenstelling tot GMM er nauwelijkse 70/80's bands nog worden geboekt én omdat ze het wel nog in zich hebben om een show van twee uur vol te spelen. The Stones en Guns N Roses zie ik liever niét passeren. Je wéét gewoon dat ze het niet meer kunnen of dat ze ergens via geholpen worden en toch blijven ze touren.

Tegenwoordig ligt de geboortedatum van de meeste headliners ergens rond de 90's/00's zie Pearl Jam, Foo Fighters, RHCP, Tool, Rammstein, Muse etc. etc. Daarom voelde een act als The Cure, voor mij als denk voor velen, wel een verademing.

Sommige Forum gebruikers ook niet. Matt, kom aan, jouw 100x hetzelfde zeggen/zagen op dezelfde artiesten is nóg meer belegen dan de herrie van Mötley Crüe... :LOL:
Heb het echt tot voor nu echt nog nooit gehad over Motley Crue hoor Ruben. Heb ook echt gisteren maar voor de eerste keer gehoord hoe bizar die band klinkt op een podium.

Vind het gewoon frappant dat een band die maar DAT presteert toch daarmee wegkomt en effectief een dikke paycheck krijgt. Toch een interessante om te zien waar de grens ligt. Want ik dacht dat die lat bij Lil Uzi Vert lag, maar die rapt tenminste nog semi verstaanbare woorden (en eist geen headlinerplek op).

Laatst bewerkt:
Wel 2 headliners die niet op herhaling komen en eerlijk is eerlijk: Def leppard speelt gewoon nog heel erg strak daar kan je eigenlijk niets op aanmerken.
Als ze er 2 edities terug nog stonden vind ik "niet op herhaling" wel redelijk discutabel.

Wel 2 headliners die niet op herhaling komen en eerlijk is eerlijk: Def leppard speelt gewoon nog heel erg strak daar kan je eigenlijk niets op aanmerken.
Mijn kritiek was ook echt niet gericht naar die band trouwens. Vind het niet gek dat een festival als GMM nog enkele oudjes uit de jaren 80 boekt. Zeker omdat je weet dat ze daar nog jonge hoofdacts als Parkway Drive en Ghost gaan naast zetten.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Paddy
Afgelopen editie o.a. enorm genoten van het steengoede optreden van Bicep. Van mij mogen ze straks weer op de weide staan, maar de kans daarop is uiteraard klein. Ik ben benieuwd of jullie soortgelijke artiesten kunnen tippen voor RW 2023?

• Leuk
Waarderingen: liluzi
Mijn kritiek was ook echt niet gericht naar die band trouwens. Vind het niet gek dat een festival als GMM nog enkele oudjes uit de jaren 80 boekt. Zeker omdat je weet dat ze daar nog jonge hoofdacts als Parkway Drive en Ghost gaan naast zetten.
Die laatste 2 zouden zelfs op Werchter terecht kunnen komen, nu niet voor dit jaar natuurlijk.
Een andere band die de beide misschien kan doen, Sabaton. Samen met eerstgenoemden en Volbeat 1 van de 'nieuwere' metalnamen die een plek in de afrekening van StuBru te pakken kregen en toch meer mainstream is.

En waar blijft Brutus op RW bijvoorbeeld?

• Leuk
Waarderingen: mattman
Die laatste 2 zouden zelfs op Werchter terecht kunnen komen, nu niet voor dit jaar natuurlijk.
Een andere band die de beide misschien kan doen, Sabaton. Samen met eerstgenoemden en Volbeat 1 van de 'nieuwere' metalnamen die een plek in de afrekening van StuBru te pakken kregen en toch meer mainstream is.

En waar blijft Brutus op RW bijvoorbeeld?
Ik geef Brutus meer kans dan Sabaton

• Leuk
Waarderingen: mattman

Users who are viewing this thread