Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
En nee, ik praat zelf nooit tijdens optredens (dan ga ik inderdaad wel bij de bar staan) maar vind de reacties hier wel enorm overdreven.

Als er iemand staat door heen te lullen, is gewoon de ganse concertervaring naar de kloten.
Maar voor de rest niks aan de hand, hoor… ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Matjes

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik heb dit eigenlijk enkel tijdens Snail Mail gehad. Dat was niet alleen praten, maar ook foto's maken met filter van de bewaking heel opzichtig en proberen zoveel mogelijk negatieve aandacht voor hunzelf op te eisen. Na 20 minuten gingen ze gelukkig weg toen ze niet de aandacht kregen die ze wouden. Voor de rest eigenlijk heel chille sfeer en geen last van praters. De concerten waarbij ik dit een risico vond (Kiwanuka, Big Thief, Phoebe) heb ik ook bewust een plek van voren opgezocht. Beetje met de mensen waarmee je staat kletsen en goodwill kweken. Mochten ze dan toch praters blijken te zijn, hebben ze meteen meer begrip als je ze vraagt dat niet te doen.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Voor het eerst ook dat ik me ergerde aan rokers.
En ik ben echt niet anti roken.
Maar als er 3 mensen binnen 2 meter staan te roken en ze hebben nog net de verkeerde sigaretten die echt stinken, dan ga ik wel een stukje verder staan.

En wat een kulopmerking om over 'boomers' te praten. Als er geen argument is, dan ben je maar een boomer? Tuurlijk.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Kan er echt niet inkomen dat pratende mensen 'het optreden verkloten' voor mensen hier.
Als iemand naast je staat te lullen ga je toch gewoon ergens anders staan.
Bovendien is het een festival, helft van de bezoekers is bezopen, niet het Concertgebouworkest.

En nee, ik praat zelf nooit tijdens optredens (dan ga ik inderdaad wel bij de bar staan) maar vind de reacties hier wel enorm overdreven.
Die mensen moeten vooral nooit naar Mad Cool/Primavera of iets dergelijks gaan...

Zullen wel genoeg boze boomers op deze reactie afkomen, dus laat maar horen dat gezeiksnor.
Hier is je boomer.
Die ook naar sziget vaak ging en anderen. Als je een mooie plek hebt bij de peppers en er staat 4 man voor Je, waarvan eentje 1m90 lang. Ze staan te praten , te kijken van: welke band is dit eigenlijk. Zelfs nummers via shazam proberen te weten te komen. Om dan zich om te keren en te beginnen praten. Dan vraag ik me af waarom je de moeite doet om vooraan een plek te bemachtigen .
Hadden ze dan niet beter met tieners ergens achterin wat bacardi breezers gaan drinken?
Wel fijn om te merken dat jij als jeugd je niet druk maakt om mensen die zich druk maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.207
Goed dat mijn groepje dan niet voor je stond met 3x 1,96 m. ?
Ik ben zelf ook die lengte, maar weet nooit zo goed hoe ik me moet voelen. Toch een soort ongemakkelijk. Bij de Peppers stonden er ook twee achter mij van 1,60 m. Die had ik wel voor me kunnen laten, maar dan zaten ze nog tegen de rug te kijken van iemand van 1,80 m. Dan kan je bijna wel iedereen voor gaan laten...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
Ik ben zelf ook die lengte, maar weet nooit zo goed hoe ik me moet voelen. Toch een soort ongemakkelijk. Bij de Peppers stonden er ook twee achter mij van 1,60 m. Die had ik wel voor me kunnen laten, maar dan zaten ze nog tegen de rug te kijken van iemand van 1,80 m. Dan kan je bijna wel iedereen voor gaan laten...

Als ik mag spreken voor het kleine volk: vooral twee dingen zijn vervelend. Lange mensen die midden in een concert pas aan komen lopen en dan gewoon zo voor je gaan staan. Zie je niks meer. En lange mensen die op de muziek mee gaan bewegen van links naar rechts en terug, waardoor je als klein persoon het tegenovergestelde moet gaan meebewegen om nog iets te kunnen zien in plaats van een knipperlichtshow. Voor de rest kan een lang iemand er niks aan doen dat ie lang is.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.124
1.144
Even mijn lijst posten voor ik op reis vertrek:

1. Pearl Jam
2. IDLES
3. Jehnny Beth
4. The Killers
5. Bicep
6. Girl in Red
7. Phoebe Bridgers
8. The War on Drugs
9. Turnstile
10. Jimmy Eat World
11. Metallica
12. Miles Kane
13. Fever333
14. Big Thief
15. Keane
16. Dry Cleaning
17. Modest Mouse
18. Dea Matrona
19. Red Hot Chili Peppers
20. Sum 41
21. Maneskin
22. Sloper
23. Inhaler
24. Molybaron
25. Nothing but Thieves
26. The Record Company

Dit zijn de 26 optredens die ik gezien heb. Donderdag wel pas rond 20.30 uur op de wei aangekomen. Eigenlijk vond ik alle optredens van dit lijstje goed, enkel de drie laatste vielen wat tegen. Topeditie dus!

Jammer van Big Thief hun opzet van een akoestisch middagconcert. Blijft nog erg goed hoor, maar op BKS vond ik het veel beter.

Twee keer rode kruizen gehad: bij Disclosure (verwacht) en bij Michael Kiwanuka (niet verwacht, had ik toch onderschat).
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
158
84
Nog een positief punt:
Ondanks de veel te dure consumptie bonnen kreeg je wel tot de nok toe gevulde bekers bier.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Chiel en Joslittel

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.124
1.144
Even mijn lijst posten voor ik op reis vertrek:

1. Pearl Jam
2. IDLES
3. Jehnny Beth
4. The Killers
5. Bicep
6. Girl in Red
7. Phoebe Bridgers
8. The War on Drugs
9. Turnstile
10. Jimmy Eat World
11. Metallica
12. Miles Kane
13. Fever333
14. Big Thief
15. Keane
16. Dry Cleaning
17. Modest Mouse
18. Dea Matrona
19. Red Hot Chili Peppers
20. Sum 41
21. Maneskin
22. Sloper
23. Inhaler
24. Molybaron
25. Nothing but Thieves
26. The Record Company

Dit zijn de 26 optredens die ik gezien heb. Donderdag wel pas rond 20.30 uur op de wei aangekomen. Eigenlijk vond ik alle optredens van dit lijstje goed, enkel de drie laatste vielen wat tegen. Topeditie dus!

Jammer van Big Thief hun opzet van een akoestisch middagconcert. Blijft nog erg goed hoor, maar op BKS vond ik het veel beter.

Twee keer rode kruizen gehad: bij Disclosure (verwacht) en bij Michael Kiwanuka (niet verwacht, had ik toch onderschat).
Nog wat opmerkingen:

Jehnny Beth, magere opkomst zo tussen The Killers EN Red Hot Chili Peppers in, maar hoe bezwerend was dat!

The Killers: niet te vergelijken met hun vorige optreden op Werchter, ze hadden er enorm veel zin in en ik heb zelfs genoten van Flowers als frontman. En die wei zeg!

Bicep: wauw, geen bombast en elke beat raak

girl in red: wat een enthousiasme! Én goede songs!

Modest Mouse: zulke technische problemen op Rock Werchter niet meer meegemaakt sinds Ghinzu denk ik. Ongelooflijk en langdurig. Helaas. Want dat laatste stuk: dat was eigenlijk steengoed zeg!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

LifeisMusic

Playlistbediener
20 mei 2022
20
13
Klub C was dit jaar regelmatig geplaagd met technische problemen, geen idee waarom maar viel wel op.
Vooral bij High Hi, maar ook regelmatig dat de monitor boxen uitvielen bij andere bands.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
En wat een kulopmerking om over 'boomers' te praten. Als er geen argument is, dan ben je maar een boomer? Tuurlijk.
Geen argument, hahaha!

Staat in de algemene voorwaarden bij het aanschaffen van een ticket dat je ten alle tijde je mond moet houden tijdens een optreden?
Dat je het irritant vindt, is tot daar aan toe, maar iemand moet zich dus maar aan jou aanpassen? Dat is boomer-gedrag.
'Ik stoor me eraan dus jij houdt maar je bek'. Echt joh, laat mensen lekker, niemand heeft op een festival meer rechten dan een ander.

Raad een cursus Mindfulness aan voor alle mensen die hun geluk op een festival laten afhangen van gedrag van anderen, want wat lijkt me dat vermoeiend zeg.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Geen argument, hahaha!

Staat in de algemene voorwaarden bij het aanschaffen van een ticket dat je ten alle tijde je mond moet houden tijdens een optreden?
Dat je het irritant vindt, is tot daar aan toe, maar iemand moet zich dus maar aan jou aanpassen? Dat is boomer-gedrag.
'Ik stoor me eraan dus jij houdt maar je bek'. Echt joh, laat mensen lekker, niemand heeft op een festival meer rechten dan een ander.

Raad een cursus Mindfulness aan voor alle mensen die hun geluk op een festival laten afhangen van gedrag van anderen, want wat lijkt me dat vermoeiend zeg.
Ik ben geen boomer en vraag mensen die andere mensen rondom me op dat moment om te zwijgen of stiller te praten. Want ze hebben geen andere rechten dan andere inderdaad, en naar een concert of festival kom je voor muziek en niet om te praten. Dat recht hebben alle luisteraars van het concert, om te kunnen luisteren naar het optreden. Zo zit het en niet andersom.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik ben geen boomer en vraag mensen die andere mensen rondom me op dat moment om te zwijgen of stiller te praten. Want ze hebben geen andere rechten dan andere inderdaad, en naar een concert of festival kom je voor muziek en niet om te praten. Dat recht hebben alle luisteraars van het concert, om te kunnen luisteren naar het optreden. Zo zit het en niet andersom.
Maar dit is toch precies jouw interpretatie van een festival? En waarschijnlijk voor 99% op een forum als dit.
Echter, in werkelijkheid is zeker de helft van het publiek op majors als Werchter er gewoon voor de sfeer, plezier en het zuipen en dan af en toe even meelallen als Pearl Jam 'Alive' erin knalt.
Wel leuk dat jij het 'recht' hebt om in stilte van een concert te kunnen genieten, maar dat heb je dus niet. Vandaar ook het label 'boomer', die zich graag rechten toe eigenen die helemaal niet bestaan.
Jij hebt het recht naar Pearl Jam te kunnen kijken als je een kaartje hebt, maar dat heeft je lullende buurman ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken