Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Laten we niet te kritisch worden, en vooral voor lief nemen dat we naar 2 jaar weer terug staan op de festival weides.

want wat hebben we dit allemaal gemist!
 

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
722
1.454
Nogsteeds jammer dat Turnstile niet in de barn was, maar alsnog was het prachtig. Subheadliner is ook wel lekker voor ze, het is ze gegund. Metallica was ook goed.

top 3 vandaag:
Sum 41
Turnstile
Metallica
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.466
4.251
Turnstile was machtig, als enige in de snakepit aant hard gaan, saaie mensen. Bij IDLES was er wel nog wat sfeer in de snakepit en zelfs liggen moshen, ook goed en ook Metallica was echt goed
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Nou, ik vond Metallica wel sterk eigenlijk. Goede lichtshow mee met mooie beelden. Fijne setlist en James zat overduidelijk erg goed in zijn vel. Veel beter dan bij de 2019 tour. Wij hebben genoten!

Poging tot een top 5:
  1. Metallica
  2. Girl in Red
  3. Sum41
  4. Turnstile
  5. Molybaron
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en Paddy

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik lees trouwens deze 0-sterren recensie op Humo.
Iemand die bij Waterparks was en zijn/haar ervaring wil delen?

Voor hun set op Rock Werchter moeten ze Waterparks naar een Russische goelag sturen​


Een skateboard. Een totempaal. Een Peavey-basversterker. Een friteuse. Een tuimeldakvenster. Vijftien zonnepanelen. Een setje multimedialuidsprekers met subwoofer. Een kerkaltaar. Een zak siergrind. Twintig bouwemmers. Een hogedrukreiniger. Een betonmolen. Een container PFOS. Een inloopdouche.

Een breedbeeldtelevisie met ingebouwde chromecast. Een stoeltjeslift. Vijf dixies. De robots uit The Masked Singer. Een Belgisch witblauw. De kerktoren van Werchter. Piet Huysentruyt. Steenokkerzeel. Uw mama.

Dat en véél meer hadden wij liever tegen onze hersens geramd gekregen dan vijf minuten te moeten luisteren naar de show van Waterparks. En voor die rosgeverfde idioot die zich een frontman waande zouden we prompt de Russische goelags opnieuw in het leven roepen.

Vegan frappuccino’tje, iemand?
Vind de recensie genant, ondanks hoe die band was
Ter info. Of ook niet... Bekijk bijlage 2085
Kan alle kanten op nog dus.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Dag 2:

Begin van de dag een stukje sum 4, wat gelijk het een en ander duidelijk maakte: het publiek had er zin in vandaag!

Daarna door naar stikstof. Niet mijn muziek, maar wel een heerlijke feestje! The barn moest kapot in de tweede helft van het optreden.

Kleine stukje Miles Kane meegepikt met vermakelijke hitjes. Daarna van redelijk verre afstand Idles mogen ervaren. Wat een bazen! Wat een heerlijke herrie!

Na Idles door richting Inhaler. Tsjaa, prima bandje, maar live niet echt spannend. Mist toch een beetje een grote hit.

Na inhaler door gegaan naar het hoogtepunt van de dag: girl in red! Niet met heel veel verwachtingen de tent binnen gestapt, maar wat was dat goed! Ga dat zien als je nog ergens (down the rabbit hole gangers?) de kans krijgt.

Na girl in red naar Lewis capaldi met wat eten. Korte samenvatting: hits en wat een heerlijke droogkloot!

Na Lewis Capaldi nog een klein stukje parcels meegepakt. En daarna door naar Alt-J in de barn.
Hier eerder al gezegd: dat mag nooit meer op de mainstage. Wat was dit goed in te tent, in tegenstelling tot de laatste keer dat ik ze zag als 'voorprogramma' voor de foto fighters.

Na Alt-J even tot rust gekomen.
Daarna het begin van Metallica gelaten voor wat het was en naar Moderat gegaan. Moderat was leuk en vermakelijk, al was anderhalf uur wel wat lang. Daarom nog voor het einde de tent uit en vanaf nothing else matters nog Metallica mee gepikt. Niet mijn ding, maar het is toch een flink showtje met alle visuals, vuurwerk en alles!

Nagepilst voor de tent, kom maar door met dag 3!
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Jeetje. Zo mopper je vantevoren over de line-up en dan zie je toch weer het ene na het andere geweldige optreden. Idles & Parcels waren echt super, maar Alt-J & Moderat magisch. Gisteren ook al topdag met Pearl Jam, Pixies, WoD & Altin Gün (!).
 

jarne

Support act
14 feb 2013
950
282
wat een show van turnestile, deed mij het afzeggen van persoonlijke favoriet Sam Fender vergeten! Wat een show!
top 5 van eerste twee dagen:
1 turnstile
2 Idles
3 Fontaines dc
4 Moderat
5 Pearl Jam
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Publiek was veel enthousiaster vandaag. Zal ook met het weer te maken hebben denk ik. Metallica fans deden lekker mee met bazart, maar al helemaal met IDLES.
Metallica was top, maar alt-j wint de dag voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek, Brian en gerrie

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Heerlijke zaterdag, tot nu toe 2 topdagen.

Miles Kane altijd fijn en had er zin in

Inhaler verrassend goed in de barn, doet raar aan de ogen daar een jonge Bono te zien staan

Turnstile persoonlijke smaak minder m'n ding maar heb er wel van genoten.

Metallica was echt goed, top afsluiter alweer.

Waar blijft de peppers bevestiging
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en Joslittel

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Metallica-fans op Pinkpop waren verschrikkelijk, op RW viel het me echt volledig mee. Rest van de bands heeft er ook niet echt last van ervaren op de main stage. Sum41, IDLES, blijkbaar Bazart (niet gezien) en Turnstile kregen het publiek geweldig mee dus totaal geen sprake van een "een aan één naam opgehangen dag".
Vond Metallica erg goed al genoot ik meer bij Pinkpop. Alsnog geen Fade to Black gehoord deze zomer, enige kleine smet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken