Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Laten ze alstublieft volgend jaar niet de gebruikelijke headliners boeken.
En nu niet schrijven dat Imagine Dragons en 21 pilots niet gebruikelijk zijn!

Die staan er dit jaar al. ?

Stromae heeft daar ook wel een goede indruk gemaakt blijkbaar. Mooi dat die op het tweede grootste podium van Coachella mocht afsluiten en hij die bal zo goed binnenkopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Laten ze alstublieft volgend jaar niet de gebruikelijke headliners boeken.
En nu niet schrijven dat Imagine Dragons en 21 pilots niet gebruikelijk zijn!
In de poule: Soad, Kendrick, Arcade Fire, Dua Lipa, Arctic Monkeys, RATM, Swift, McCarthy, Springsteen, Styles, FNM, QOTSA, ... Vermoedens + uitgestelde en niet ingehaalde artiesten. En dan duiken er normaal nog artiesten plots op. Ik zou FF noemen maar met het heengaan van Taylor lijkt me dat onwaarschijnlijk voorlopig.
En the Strokes, misschien, ooit... Wie weet.

(En TOP is niet gebruikelijk, zal hun 2de Werchter optreden worden onmiddellijk als headliner :censored:)
 
Laatst bewerkt:

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.151
1.591
Eigenlijk moeten ze gewoon het lef hebben om artiesten als Dua Lipa, Angéle, Taylor Swift en Harry Styles als headliner op Werchter main te boeken.

Zet Angéle en Dua Lipa in een co-head constructie, laat Taylor en Harry elk een dag headlinen aangevuld met bvb een Arcade Fire en een Kendrick Lamar en sluit het festival af met System of a Down en Rage against the machine op zondag en ik noem dat een heel indrukwekkend festival. Een beetje onrealistisch stacked, maar wat een droom van een line up zou dat zijn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.176
Eigenlijk moeten ze gewoon het lef hebben om artiesten als Dua Lipa, Angéle, Taylor Swift en Harry Styles als headliner op Werchter main te boeken.

Zet Angéle en Dua Lipa in een co-head constructie, laat Taylor en Harry elk een dag headlinen aangevuld met bvb een Arcade Fire en een Kendrick Lamar en sluit het festival af met System of a Down en Rage against the machine op zondag en ik noem dat een heel indrukwekkend festival. Een beetje onrealistisch stacked, maar wat een droom van een line up zou dat zijn.
Deze affiche zou veel kritiek krijgen hoor. Te weinig verwant met het Werchter-DNA.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Eigenlijk moeten ze gewoon het lef hebben om artiesten als Dua Lipa, Angéle, Taylor Swift en Harry Styles als headliner op Werchter main te boeken.

Zet Angéle en Dua Lipa in een co-head constructie, laat Taylor en Harry elk een dag headlinen aangevuld met bvb een Arcade Fire en een Kendrick Lamar en sluit het festival af met System of a Down en Rage against the machine op zondag en ik noem dat een heel indrukwekkend festival. Een beetje onrealistisch stacked, maar wat een droom van een line up zou dat zijn.
Wordt het festival ook meteen een stuk groener van. De parking zal namelijk leeg zijn want de gemiddelde leeftijd van het publiek mag nog niet rijden. :ROFLMAO:
Wissel Harry óf Taylor in voor een Arctic Monkeys, QOTSA + FNM, Green Day of Blur en je hebt een meer RW-affiche. Verder wel eens dat een Styles of Swift eens headliner moet zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en theblackmadness

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
Eigenlijk moeten ze gewoon het lef hebben om artiesten als Dua Lipa, Angéle, Taylor Swift en Harry Styles als headliner op Werchter main te boeken.

Zet Angéle en Dua Lipa in een co-head constructie, laat Taylor en Harry elk een dag headlinen aangevuld met bvb een Arcade Fire en een Kendrick Lamar en sluit het festival af met System of a Down en Rage against the machine op zondag en ik noem dat een heel indrukwekkend festival. Een beetje onrealistisch stacked, maar wat een droom van een line up zou dat zijn.
Dit zou misschien te veel van het goede zijn, maar combo Angele/Dua Lipa op een dag laten headlinen zie ik wel gebeuren en zou best wel mogen…
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
In de poule: Soad, Kendrick, Arcade Fire, Dua Lipa, Arctic Monkeys, RATM, Swift, McCarthy, Springsteen, Styles, FNM, QOTSA, ... Vermoedens + uitgestelde en niet ingehaalde artiesten. En dan duiken er normaal nog artiesten plots op. Ik zou FF noemen maar met het heengaan van Taylor lijkt me dat onwaarschijnlijk voorlopig.
En the Strokes, misschien, ooit... Wie weet.

(En TOP is niet gebruikelijk, zal hun 2de Werchter optreden worden onmiddellijk als headliner :censored:)
Zet jouw poule volgend jaar op de Werchter festivals (RW, TWC, WB, …) en je hebt een affiche met namen die niet altijd “dezelfde” zijn… Dus doe maar aub!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Met Arcade Fire en RATM al grootste kanshebbers ziet het er al goed uit. Inderdaad: gooi daar nog een Swift/Styles bij en ik kom af.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.467
2.956
Volgend jaar per dag (willekeurige volgorde natuurlijk) de grootste namen:

Dag 1: Radiohead
Dag 2: Rage Against the Machine + System of a Down
Dag 3: Blur + Arcade Fire
Dag 4: Bruce Springsteen
 
  • Geweldig
Waarderingen: slyke

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.463
Dua Lipa was toen wel nog steeds maar een opkomend popprinsesje met een hitje of drie (herinner oa New Rules). Komt voor mijn part in de buurt, hoewel alternatiever, van girl in red of Clairo die plots een pakketje zouden leiden.
Vond die toen wel al erg aanwezig in de hitlijsten, meer dan de 2 die jij opnoemt. Die ik trouwens toejuich en imo terechte spots op de line up hebben gekregen. Maar ze missen wet leg, arlo parks en Celeste, ook al is de kans 95% dat die er volgend jaar gaan staan.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.463
Eigenlijk moeten ze gewoon het lef hebben om artiesten als Dua Lipa, Angéle, Taylor Swift en Harry Styles als headliner op Werchter main te boeken.

Zet Angéle en Dua Lipa in een co-head constructie, laat Taylor en Harry elk een dag headlinen aangevuld met bvb een Arcade Fire en een Kendrick Lamar en sluit het festival af met System of a Down en Rage against the machine op zondag en ik noem dat een heel indrukwekkend festival. Een beetje onrealistisch stacked, maar wat een droom van een line up zou dat zijn.
Ik vermoed dat volgend jaar agents terug meer praat gaan krijgen en het weer moeilijker wordt om die constructies te forceren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Vond die toen wel al erg aanwezig in de hitlijsten, meer dan de 2 die jij opnoemt. Die ik trouwens toejuich en imo terechte spots op de line up hebben gekregen. Maar ze missen wet leg, arlo parks en Celeste, ook al is de kans 95% dat die er volgend jaar gaan staan.
Little Simz en Slowtai schitteren zijn er ook 2 die ik als zekerheid zag eigenlijk. En weet niet of die volgend jaar nog gaan touren.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.151
1.591
Volgend jaar per dag (willekeurige volgorde natuurlijk) de grootste namen:

Dag 1: Radiohead
Dag 2: Rage Against the Machine + System of a Down
Dag 3: Blur + Arcade Fire
Dag 4: Bruce Springsteen


De gemiddelde leeftijd van dat stelletje kerels op het podium is 52 ofzo, echt vooruitstrevend of divers kun je dat soort line up echt niet noemen. Daar mogen echt wel wat vrouwen en jonge acts bij zoals een Billie of een Harry Styles.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
De gemiddelde leeftijd van dat stelletje kerels op het podium is 52 ofzo, echt vooruitstrevend of divers kun je dat soort line up echt niet noemen. Daar mogen echt wel wat vrouwen en jonge acts bij zoals een Billie of een Harry Styles.
Wat hij voorstelt, is toch hetzelfde soort line-up als dit jaar? Mss mist het nog 1 jonger dagje, maar zelfs die dag zal dan eerder in het genre Arctic Monkeys, Mumford ofzo liggen dan wat wij hier zitten te hopen op Swift, Eilish, Styles of Dua Lipa.

Zeker met de goeie verkoop van dit jaar, zie ik Werchter zich jammer genoeg de komende jaren niet aan bovenstaande namen wagen. Ik zie evt 2 boutiques volgend jaar: Eentje met Swift en eentje met Styles + Dua Lipa ofzo. Jongeren mogen dokken ?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
309
Volgend jaar per dag (willekeurige volgorde natuurlijk) de grootste namen:

Dag 1: Radiohead
Dag 2: Rage Against the Machine + System of a Down
Dag 3: Blur + Arcade Fire
Dag 4: Bruce Springsteen
Dit zijn wat ik nou noem alleen maar de gebruikelijke namen.

Aangezien Werchter alle genres door elkaar plaatst, zou ik zeggen:

- Kendrick Lamar / System of a down
- Rage against the machine / Dua lipa
- Arcade Fire / Harry Styles
- Taylor Swift / Strokes

Natuurlijk veel te duur, maar toch ....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Wat hij voorstelt, is toch hetzelfde soort line-up als dit jaar? Mss mist het nog 1 jonger dagje, maar zelfs die dag zal dan eerder in het genre Arctic Monkeys, Mumford ofzo liggen dan wat wij hier zitten te hopen op Swift, Eilish, Styles of Dua Lipa.

Zeker met de goeie verkoop van dit jaar, zie ik Werchter zich jammer genoeg de komende jaren niet aan bovenstaande namen wagen. Ik zie evt 2 boutiques volgend jaar: Eentje met Swift en eentje met Styles + Dua Lipa ofzo. Jongeren mogen dokken ?

Als Arctic Monkeys al je ‘jonge’ headliner is, dan heb je een probleem als festival hoor. Die doen al langer festivals dan dat ik ze doe.

En een Dua Lipa, om maar wat te noemen, is natuurljk gewoon het soort headliner die ze in de toekomst meer gaan hebben. Da weten ze bij RW ook wel. Of ga je binnen 10 jaar nog steeds de huidige headliners boeken? ? Lekker alleen maar mannen die naar de 70 toe gaan.

Denk dat je dit jaar vooral niet met een normaal jaar moet vergelijken.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
Zonet een heel stuk Masego gezien op de live stream van Coachella.
Mooie live act, die ze sowieso op de Main mogen zetten volgend jaar… ideaal voor een zomerse namiddag!
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aangezien ik mensen al zie dromen, toch zelf ook eventjes gewoon iets in elkaar gezet. Totaal geen onderbouwing maar puur dromen. Naar mijn mening divers genoeg en raakt alle vlakken toch iets aan.

Dag 1: Harry Styles + Jack White
Dag 2: Rage Against the Machine + Queens Of The Stone Age
Dag 3: Billie Eilish + Arcade Fire
Dag 4: Kendrick Lamar + The Strokes
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken