Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

JR1

Campingartiest
4 nov 2021
64
41
zitten tot eind maart in USA. Half april een Europese tour tot eind mei en begin juni in Australie. Eind juli UK. Zouden ze gezien het schema niet eerder julii rust nemen
Da's natuurlijk ook een optie... Al blijf ik hopen dat ze genoeg rust genomen hebben de laatste jaren dat ze toch nog afkomen ;)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Ze slaan Belgie voorlopig over in 2022. Dat gezegd zijnde...ik snap dat Muse het soort band is dat vaak op de affiche staat...maar dat heeft ook een reden, toch? Sterke live reputatie, omvangrijke back catalogue en steeds een grote showwaarde.

Dat hun vorige plaat en show minder was is een feit, maar dat kun je een band niet blijven verwijten. Herkansingen mogen.
Als ze nog is zouden komen dan hoop dat ik ze hun show misschien toch wat downgraden. In 2010 vond ik het in zen totaliteit een zeer goede show. Maar de laatste keer in 2019 met die opblaasrobots en andere showelementen konden ze me minder boeien.
Voor mij graag een back-to-basic Muse show graag als ze nog is komen (liefst vanaf 2024-2025 ofzo).
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.390
2015 gaf Muse een sobere maar straffe rock show op RW. Zaten dingen tussen als Citizen Erased. Was ook allemaal erg strak. En als ik het goed heb mocht van Muse het vuurwerk niet al starten tijdens het laatste nummer. Zoals bvb bij de Foo’s in 2017 wel was.
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
282
225
2015 gaf Muse een sobere maar straffe rock show op RW. Zaten dingen tussen als Citizen Erased. Was ook allemaal erg strak. En als ik het goed heb mocht van Muse het vuurwerk niet al starten tijdens het laatste nummer. Zoals bvb bij de Foo’s in 2017 wel was.
Inderdaad een sterke show toen. Eén van de optredens die me het meest is bijgebleven.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Nieuwe Muse single is alsof ik naar Imagine Dragons zit te luisteren.

Vorige album had een paar toffe nummers maar was ook al niet heel strak, als dit de weg is die ze in slaan, ben ik bang dat ze echt hun beste jaren achter zich hebben.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Ik vind die nieuwe van Muse nog wel lekker. Komend van iemand die vind dat ze na The Resistance (in 2010) het verkeerde pad zijn in geslagen en niets noemenswaardig meer hebben gebracht...

Heel blij dat ik ze in 2010 toen wel nog een geweldige show zag geven! Nu hoeft het voor mij ook allemaal niet meer, maar die nieuwe single kan er nog wel in.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Na de heerlijke gemengde reacties op de nieuwe Muse single hem zelf ook maar eens opgezet. Ik merk dat mijn reactie zelf ook gemengd is. Aan de ene kant klinkt het nummer enorm gerecycled, alsof ik dit nummer al 4 keer van Muse gehoord heb, gebeurt niks nieuws. Aan de andere kant heeft het wederom een lekkere riff en kan je er donder op zeggen dat dit een enorm lekkere live trek is a la Psycho.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Mja, die nieuwe van Muse ... Die doet bij mij ... niets. Wekt niets los. Dat is dus eigenlijk niet zo positief.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Waar ik voor de 2021-editie pleitte voor een plek voor Sylvie Kreusch op de Slope, zal dat podium voor 2022 waarschijnlijk al te klein zijn voor haar.

Waar 'Just a touch away' maar niet in De Afrekening geraakte toen, staat 'Walk Walk' momenteel wonderbaarlijk op nummer één. Haar recent verschenen album 'Montbray' wordt dan ook overal goed onthaald, en terecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Waar ik voor de 2021-editie pleitte voor een plek voor Sylvie Kreusch op de Slope, zal dat podium voor 2022 waarschijnlijk al te klein zijn voor haar.

Waar 'Just a touch away' maar niet in De Afrekening geraakte toen, staat 'Walk Walk' momenteel wonderbaarlijk op nummer één. Haar recent verschenen album 'Montbray' wordt dan ook overal goed onthaald, en terecht.
Is een Belgische of niet? Ik ken haar muziek ook wel een beetje (ze had toch ook iets met Fire?). Eerste of tweede spot KlubC lijkt me prima :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Waar ik voor de 2021-editie pleitte voor een plek voor Sylvie Kreusch op de Slope, zal dat podium voor 2022 waarschijnlijk al te klein zijn voor haar.

Waar 'Just a touch away' maar niet in De Afrekening geraakte toen, staat 'Walk Walk' momenteel wonderbaarlijk op nummer één. Haar recent verschenen album 'Montbray' wordt dan ook overal goed onthaald, en terecht.
Ze mag best wat Warhaus nummertjes in de set gooien, vond dat erg fijne muziek.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Megan Thee Stallion en Stormzy naar Kadetten Festival in Noorwegen op 28 en 29 juni. Ook Polo G (staat al op RW), Rema, AG Club, B Boy Myhre, Bijna, Natnael, SoFaygo, Cherie Mwangi en Jonas Benyoub zijn daar aangekondigd, maar die ken ik dan weer niet van naam.

In ieder geval, zijn dus, nogmaals, wel in de buurt met RW.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Megan Thee Stallion en Stormzy naar Kadetten Festival in Noorwegen op 28 en 29 juni. Ook Polo G (staat al op RW), Rema, AG Club, B Boy Myhre, Bijna, Natnael, SoFaygo, Cherie Mwangi en Jonas Benyoub zijn daar aangekondigd, maar die ken ik dan weer niet van naam.

In ieder geval, zijn dus, nogmaals, wel in de buurt met RW.
Megan staat al op Les Ardentes alleszins. Stormzy zou wel een zekerheidje moeten zijn, anders hadden Les Ardentes of Dour deze er wel al uit gesmeten.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Ik zie Stormzy die Faith no more spot op main eigenlijk wel nog krijgen. ?

...en dat zou hoegenaamd niet erg zijn. Die kerel is gewoon erg goed en één van de weinige moderne hiphop artiesten die dat hoofdpodium in brand kan steken. Zou gewoon een fijn goedmakertje zijn voor het gemis van Kendrick.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Waar ik voor de 2021-editie pleitte voor een plek voor Sylvie Kreusch op de Slope, zal dat podium voor 2022 waarschijnlijk al te klein zijn voor haar.

Waar 'Just a touch away' maar niet in De Afrekening geraakte toen, staat 'Walk Walk' momenteel wonderbaarlijk op nummer één. Haar recent verschenen album 'Montbray' wordt dan ook overal goed onthaald, en terecht.
stond sowieso op mijn lijst voor Eurosonic deze week.
Ik had overigens Let It All Burn ingebracht bij een muziek onderdeel bij een online voetbalspel. Nummers worden door anderen beoordeeld Meestal scoor ik wel een top 10 van de 30 deelnemers. Dacht bij haar dat ook te halen...ena laatste
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
stond sowieso op mijn lijst voor Eurosonic deze week.
Ik had overigens Let It All Burn ingebracht bij een muziek onderdeel bij een online voetbalspel. Nummers worden door anderen beoordeeld Meestal scoor ik wel een top 10 van de 30 deelnemers. Dacht bij haar dat ook te halen...ena laatste

Wat waren je vorige inzendingen? Ik kan me enigszins voorstellen dat de gemiddelde voetbalsupporter niet meteen om Sylvie Kreusch staat te springen ?
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Wat waren je vorige inzendingen? Ik kan me enigszins voorstellen dat de gemiddelde voetbalsupporter niet meteen om Sylvie Kreusch staat te springen ?
zijn over het algemeen ook muziek liefhebbers die er aan meedoen
1e plek met Ist ist - You're Mine; Howl and the Hum - Hostages ; The Slow readers Club - Lunatic
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken